Citroen C3 1.6 Exclusive Sensodrive

Citroen C3 1.6 Exclusive Sensodrive

 
 

O možnost řazení bez spojkového pedálu si "dámský" Citroen C3 vyloženě říká. Místo klasického automatu se ale francouzští konstruktéři rozhodli pro elektricky ovládanou klasickou pětistupňovou převodovku, přidali řazení pod volantem jako ve Ferrari a doplnili nejsilnějším motorem z nabídky. Po s motorem 1.4 HDI vám tedy přinášíme pohled na nejavantgardnějšího zástupce této...

O možnost řazení bez spojkového pedálu si "dámský" Citroen C3 vyloženě říká. Místo klasického automatu se ale francouzští konstruktéři rozhodli pro elektricky ovládanou klasickou pětistupňovou převodovku, přidali řazení pod volantem jako ve Ferrari a doplnili nejsilnějším motorem z nabídky. Po testu superúsporné varianty s motorem 1.4 HDI vám tedy přinášíme pohled na nejavantgardnějšího zástupce této modelové řady.

Napohled se Citroen C3 liší od svých sourozenců samozřejmě jen v interiéru. Páky řazení pod volantem jsou v optimální vzdálenosti a kromě stisku vyžadují i sympatické "docvaknutí", které zamezí nechtěným přeřazením. Při samotném točení volantem páky nijak nepřekážejí. Pro tradičněji naladěné řidiče je k dispozici i klasicky umístěná páka, která funguje jako sekvenční volič.

Řazení s oběma rukama na volantu se dá rychle přivyknout a změny převodových stupňů probíhají téměř stejně rychle jako při klasickém manuálním ovládání. Řídící elektronika přitom nedovolí řadit do extrémů a přetočit motor.

Alternativou je i automatický režim, zapínatelný tlačítkem na středovém tunelu. Na rozdíl od klasického automatu je ale nutno počítat s většími prodlevami při přeřazování. Manuální převodové ústrojí ovládané elektromotory totiž musí zvládnout stejně tolik úkonů jako řidič při klasickém řazení. Výhodou je nižší cena (oproti automatu) a v případě Citroenu také "přirozená inteligence" - elektronika totiž při zpomalování sama podřazuje a následné přidání plynu pak znamená akceleraci bez pauzy, obvyklé u automatů. Mezi nevýhody patří logické rozpojování spojky například při stání v kopci. Je pak potřeba jemným ovládáním plynu nalézt hranici, při které se spojka pomalu sepne a auto drží na prvním převodovém stupni, tak jako u klasického manuálního ovládání.

Také tempomat, který je v této verzi součástí základní výbavy, funguje však jen v rámci daného převodového stupně - při nutnosti automatického nebo ručního přeřazení se vypne. Například při jízdě po dálnici je ale síla motoru dostatečná na to, aby 5. stupeň zvládl celou trasu i s občasným předjížděním.

Kombinace systému Sensodrive s motorem 1,6o výkonu 81 kW je pak zárukou možnosti velmi svižného svezení, zvláště při ručním přeřazování. Silný motor přitom stále ještě nepřesáhl možnosti podvozku, takže i v prudších manévrech je možno spoléhat se na tuhost a směrovou stabilitu. Ani při plném využívání výkonu se hluk v kabině nezvyšuje nad přijatelnou mez a spotřeba nevzroste nad 8 litrů. Relativně málo žíznivý je vůz i při využívání automatického režimu v hustém městském provozu - i zde nepřevýšila spotřeba osmilitrovou hranici. Spotřeba za celý test, při kterém jsme ujeli více než 1200 km ve všech režimech, se zastavila na přijatelných 6,5 litrech, což vzhledem k výkonu a automatickému řazení považujeme za velmi dobrou hodnotu.

Citroen C3 v této konfiguraci je nesporně zajímavou, i když poněkud exotickou alternativou. Pro hovoří bohatá výbava, jistý podvozek, silný a dosti úsporný motor a samozřejmě vnější vzhled a bezpečnost. Systém ručního ovládání převodového ústrojí pak asi uspokojí hlavně zkušenější řidiče. Otázkou je ovšem více než půlmilionová cena.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 510 900 Kč Cena v testované výbavě: 531 800 Kč

Základní výbava:ESP + ASR, ABS, brzdový asistent, automat. sepnutí výstražných světel při brždění, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, tříbodové nastavitelné bezp. pásy, elektronický imobilizér, přední mlhovky, výškově a podélně nastavitelný volant, zadní stěrač s výhřevem okna, tónovaná skla, zvuková výstraha při překročení nastavené rychlosti, bezpečnostní kontrolka dětské pojistky, uzamčení zavazadlového prostoru za jízdy, bezpečnostní upevnění SOFIX dětské sedačky, digitální tachometr, BLACK PANEL, posilovač řízení, příprava na rádio včetně 2 repro a antény, audio systém s CD včetně ovládání pod volantem, centrální zamykání, elektrické sekvenční ovládání před. oken+dálk. cent. zamykání, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, pack aut. klimatizace s filtry, dělené zadní opěradlo 2/3-1/3, odkládací zásuvka pod sedadlem řidiče, odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, čalounění velur PAMINA, tempomat, volant pošitý kůží, MODUBOARD, kola 14" + kryty kol, pack LOOK

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+8.000,-), okenní airbagy (+12.900,-)

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.1 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 279 / 1150
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1058 / 467
Rozměr pneu:180/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3850
b) šířka (mm): 1667
c) výška (mm): 1519
d) rozvor (mm): 2460
e) rozchod vpředu (mm): 1439
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 730 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Ojetý Citroën C3 Mk1 (2002 - 2010):  Ženská záležitost Ojetý Citroën C3 Mk1 (2002 - 2010): Ženská záležitost

Citroën si za léta vybudoval pověst výrobce avantgardně…

Citroën C3 First a Furio: Doprodej skladových zásob za 219.900,- Kč Citroën C3 First a Furio: Doprodej skladových zásob za 219.900,- Kč

Ceny Citroënu C3 první generace se v obou verzích…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…