Citroen C3 1.6 Exclusive Sensodrive

Citroen C3 1.6 Exclusive Sensodrive

 
 

O možnost řazení bez spojkového pedálu si "dámský" Citroen C3 vyloženě říká. Místo klasického automatu se ale francouzští konstruktéři rozhodli pro elektricky ovládanou klasickou pětistupňovou převodovku, přidali řazení pod volantem jako ve Ferrari a doplnili nejsilnějším motorem z nabídky. Po s motorem 1.4 HDI vám tedy přinášíme pohled na nejavantgardnějšího zástupce této...

O možnost řazení bez spojkového pedálu si "dámský" Citroen C3 vyloženě říká. Místo klasického automatu se ale francouzští konstruktéři rozhodli pro elektricky ovládanou klasickou pětistupňovou převodovku, přidali řazení pod volantem jako ve Ferrari a doplnili nejsilnějším motorem z nabídky. Po testu superúsporné varianty s motorem 1.4 HDI vám tedy přinášíme pohled na nejavantgardnějšího zástupce této modelové řady.

Napohled se Citroen C3 liší od svých sourozenců samozřejmě jen v interiéru. Páky řazení pod volantem jsou v optimální vzdálenosti a kromě stisku vyžadují i sympatické "docvaknutí", které zamezí nechtěným přeřazením. Při samotném točení volantem páky nijak nepřekážejí. Pro tradičněji naladěné řidiče je k dispozici i klasicky umístěná páka, která funguje jako sekvenční volič.

Řazení s oběma rukama na volantu se dá rychle přivyknout a změny převodových stupňů probíhají téměř stejně rychle jako při klasickém manuálním ovládání. Řídící elektronika přitom nedovolí řadit do extrémů a přetočit motor.

Alternativou je i automatický režim, zapínatelný tlačítkem na středovém tunelu. Na rozdíl od klasického automatu je ale nutno počítat s většími prodlevami při přeřazování. Manuální převodové ústrojí ovládané elektromotory totiž musí zvládnout stejně tolik úkonů jako řidič při klasickém řazení. Výhodou je nižší cena (oproti automatu) a v případě Citroenu také "přirozená inteligence" - elektronika totiž při zpomalování sama podřazuje a následné přidání plynu pak znamená akceleraci bez pauzy, obvyklé u automatů. Mezi nevýhody patří logické rozpojování spojky například při stání v kopci. Je pak potřeba jemným ovládáním plynu nalézt hranici, při které se spojka pomalu sepne a auto drží na prvním převodovém stupni, tak jako u klasického manuálního ovládání.

Také tempomat, který je v této verzi součástí základní výbavy, funguje však jen v rámci daného převodového stupně - při nutnosti automatického nebo ručního přeřazení se vypne. Například při jízdě po dálnici je ale síla motoru dostatečná na to, aby 5. stupeň zvládl celou trasu i s občasným předjížděním.

Kombinace systému Sensodrive s motorem 1,6o výkonu 81 kW je pak zárukou možnosti velmi svižného svezení, zvláště při ručním přeřazování. Silný motor přitom stále ještě nepřesáhl možnosti podvozku, takže i v prudších manévrech je možno spoléhat se na tuhost a směrovou stabilitu. Ani při plném využívání výkonu se hluk v kabině nezvyšuje nad přijatelnou mez a spotřeba nevzroste nad 8 litrů. Relativně málo žíznivý je vůz i při využívání automatického režimu v hustém městském provozu - i zde nepřevýšila spotřeba osmilitrovou hranici. Spotřeba za celý test, při kterém jsme ujeli více než 1200 km ve všech režimech, se zastavila na přijatelných 6,5 litrech, což vzhledem k výkonu a automatickému řazení považujeme za velmi dobrou hodnotu.

Citroen C3 v této konfiguraci je nesporně zajímavou, i když poněkud exotickou alternativou. Pro hovoří bohatá výbava, jistý podvozek, silný a dosti úsporný motor a samozřejmě vnější vzhled a bezpečnost. Systém ručního ovládání převodového ústrojí pak asi uspokojí hlavně zkušenější řidiče. Otázkou je ovšem více než půlmilionová cena.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 510 900 Kč Cena v testované výbavě: 531 800 Kč

Základní výbava:ESP + ASR, ABS, brzdový asistent, automat. sepnutí výstražných světel při brždění, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, tříbodové nastavitelné bezp. pásy, elektronický imobilizér, přední mlhovky, výškově a podélně nastavitelný volant, zadní stěrač s výhřevem okna, tónovaná skla, zvuková výstraha při překročení nastavené rychlosti, bezpečnostní kontrolka dětské pojistky, uzamčení zavazadlového prostoru za jízdy, bezpečnostní upevnění SOFIX dětské sedačky, digitální tachometr, BLACK PANEL, posilovač řízení, příprava na rádio včetně 2 repro a antény, audio systém s CD včetně ovládání pod volantem, centrální zamykání, elektrické sekvenční ovládání před. oken+dálk. cent. zamykání, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, pack aut. klimatizace s filtry, dělené zadní opěradlo 2/3-1/3, odkládací zásuvka pod sedadlem řidiče, odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, čalounění velur PAMINA, tempomat, volant pošitý kůží, MODUBOARD, kola 14" + kryty kol, pack LOOK

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+8.000,-), okenní airbagy (+12.900,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1587
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 5750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 147 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.1 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 279 / 1150
Objem nádrže (l):46
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1058 / 467
Rozměr pneu:180/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3850
b) šířka (mm): 1667
c) výška (mm): 1519
d) rozvor (mm): 2460
e) rozchod vpředu (mm): 1439
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 730 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,15
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Ojetý Citroën C3 Mk1 (2002 - 2010):  Ženská záležitost Ojetý Citroën C3 Mk1 (2002 - 2010): Ženská záležitost

Citroën si za léta vybudoval pověst výrobce avantgardně…

Citroën C3 First a Furio: Doprodej skladových zásob za 219.900,- Kč Citroën C3 First a Furio: Doprodej skladových zásob za 219.900,- Kč

Ceny Citroënu C3 první generace se v obou verzích…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní náměstí Václava Havla

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní…

Piazzetta Národního divadla ponese název náměstí Václava Havla. Pojmenování prostoru po bývalém prezidentovi…

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce: Rodinný život mě naplňuje

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce:…

Miss World 2010 Veronika Machová Červenka (26) se opět na krátký čas vrátila do České republiky a vyrazila do…

 

iSport.cz

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek, Hejkal řeší taktiku

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek,…

Fotbalová Sparta prožívá hektické dny. Po nedělním derby se Slavií skončil trenér Zdeněk Ščasný, vedením áčka…

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě rozčilují. Petržela je rozdílový hráč

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě…

Nenachází se v komfortní situaci. Karel Jarolím před nejtěžší kvalifikační bitvou v Německu (sobota 8. října)…

 

Reflex.cz

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o "tunelu"

Soud dnes uložil ministru financí Andreji Babišovi (ANO), aby se omluvil moravskoslezskému hejtmanovi Miroslavu…