Citroën C4 1,6 VTi – Francouz z Mülhausenu

Citroën C4 1,6 VTi – Francouz z Mülhausenu

 
 

Citroën o nové C4 otevřeně mluví jako o novince v německém stylu. Auto samotné se nedaleko německých hranic dokonce vyrábí. Jak blízko má ke špičce ve třídě?

Snahy dostihnout prodaný objem VW Golf jsou téměř tak staré, jako Golf samotný. Poněmčený hatchback C4, z nejmenší francouzské stáje, právě teď nastupuje, aby se pokusil k velkému vzoru přiblížit, jak jen to půjde.

Osedlali jsme zřejmě nejprodávanější motorizaci a vyrazili na 700 kilometrový test. Zde jsou naše postřehy.

Dospělý a trochu přerostlý

Jeden z nejpopulárnějších hatchbacků nižší střední třídy se dočkal nové generace.

Když si promítnete jeho tři předchůdce (ZX, Xsara a C4 první generace) rychle přijdete na to, že každý z nich byl originálem. Ani v jednom případě se automobilka, známá inovativním přístupem k designu a masově vyráběné technice, nehodlala snížit k tomu, aby nový hatchback ideově vycházel z toho předešlého. Stejné je to i s druhou generací Cé-čtyřky.

Její technika sice staví na platformě předchůdce, resp. Peugeotu 308, stylingem exteriéru i interiéru však překvapuje přesně tak, jako už to Citroën dokázal několikrát v minulosti.

Design tohoto Citroënu nepatří k aktuální automobilové avantgardě, nýbrž spíše k té části nižší střední třídy, která své přerostlé rozměry dává okatě najevo. Rafinované tvary a nečekaná technická řešení střídají prvky dotvářející agresivní vizáž.

obrázek [600 x 339]
 

Styl německy pojaté C5 se odráží i na menší modelové řadě, konkrétně na vysoké přídi, velkých světlometech a celkové barokní boubelatosti. Prestižní nádech zavalitým tvarům dodává úctyhodná dávka chromovaných ozdob. Něco takového bylo předchůdci naprosto cizí.

Cé-čtyřka je s 4329 mm nejdelším francouzským hatchbackem ve třídě, příbuzný Peugeot 308 má 4276 mm a konkurenční Megane měří na délku 4295 mm. Šířka a výška celé trojice je přibližně stejná, Citroënu schází několik milimetrů do šířky 1,8 m, kterou oba další Francouzi překonávají, uvnitř to ale nehraje podstatnou roli.

Primárně prémiové pocity

Po otevření dveří na vás už ve střední výbavě Tendance dýchne nečekaný luxus, jakoby se menší z dua značek PSA chtěl vyrovnat luxusní noblese paluby Peugeotu 308. Hlavní roli v tom hraje bohatě tvarovaná a velmi objemná přístrojová deska z kvalitního měkčeného plastu, který je měkký už na pohled. Stejně dobrý dojem dělají velká sedadla s vizuálně i pocitově výraznými bočnicemi v sedací i opěrné části a pohodlnými hlavovými opěrkami s širokým rozsahem nastavení (podélné, výškové) a spolehlivou aretací.

Punc německé úrovně subjektivně vnímané kvality dodává interiéru kombinace antracitové černě s chromovanými/eloxovanými dekoračními detaily (dveřní kliky, výdechy ventilace, výplně na volantu).

obrázek [300 x 237] Volant už nemá pevný střed, ale i ve druhém vydání C4 je neobvyklý hned několika vlastnostmi. Vedle již zmíněných ozdob (bez funkčního opodstatnění) překvapuje množstvím nesených ovladačů a taky úctyhodnými rozměry. Začneme u nich. Vnější průměr věnce volantu 390 mm je běžný až mezi luxusními sedany, ale Citroën vám toto kormidlo dodá už v třísettisícovém pásmu středoproudé nižší střední třídy.

Multifunkčnost volantu je snadno využitelná. Na pravém rameni je soustředěno ovládání audiosoustavy, vlevo pak tempomatu a omezovače rychlosti. V druhém (nižším) pořadí jsou vpravo tlačítka pro ovládání telefonu před Bluetooth, jedním z tlačítek vlevo je možné vypnout celé podsvícení přístrojů a středového panelu s výjimkou rychloměru.

Přístrojová deska přišla o trojici displejů, ale ty se v jiné formě vynořují na přístrojovém štítu. V něm jsou informace rozděleny do tří klasických tubusů, na jejichž dnech však schází konvenční ručky. Místo nich je v každém z nich displej. Ručku a to ještě dost miniaturní (a tedy hůře rozpoznatelnou) má jen rychloměr. V něm je i největší displej s duplicitním digitálním rychloměrem, údaji z omezovače rychlosti a tempomatu. Otáčkoměr se musí spokojit s tenkou výsečí u obvodu levého krajního tubusu. Dílky na 1000 otáček jsou jen 4, takže tento přístroj podává jen velmi orientační informaci.

Po mnoha letech je zcela nový i panel rádia a klimatizace. Obě rozhraní zaslouží pochvalu za velká tlačítka, logické seskupení a přehlednost. Lepší pocit ze středové konzoly má zajistit nejen příjemná povrchová úprava a zdvih tlačítek, ale i imitace karbonového dekoru. Nutno dodat, že se jim to daří.

obrázek [300 x 167] Klimatizace s automatickou regulací umožňuje navolení tří rychlostí ventilátoru při dosahování předvolené teploty v interiéru. Kdo nemá rád průvan ve vyhřátém autě, zůstane i jedné rozsvícené diody, naopak temperaci studeného interiéru urychlíte trojitým stiskem tlačítka Auto (svítí tři diody).

Citroën C4 vs. Peugeot 308: Designový duel

S metrem na palubě

Za volantem budete chvíli hledat tu svou polohu. Zvyknout si je potřeba nejen na velký průměr volantu, ale i na mohutnost přístrojové desky zasahující daleko do interiéru, což svádí k nastavení sedadla na dlouhé ruce.

Jakmile se zabydlíte, všimnete si asi, že z místa řidiče je vidět kapota! To dnes zažijete jen v málokterém hatchbacku této velikosti. Na kapotu navíc přímo navazuje plocha přístrojové desky, a to taky přispívá k pocitu, že sedíte v mnohem větším a snad i prémiovém autě.

obrázek [300 x 254] Vnější zpětná zrcátka usazená na stopkách ve dveřích jsou v optimální poloze, jejich rozměry dobře informují o dění za autem. Vyšší verze mohou být osazeny i varováním před kolizí s vozidly, která se právě nacházejí v mrtvých úhlech. To je v neprémiové části segmentu zatím rarita. Francouzi k této funkci přišli celkem lišácky: Využili totiž hardware parkovacích snímačů v nárazníku! Cé-čtyřka s touto funkcí sice varuje jen o vozidlech vzdálených 5 m dozadu a 3 m do strany, to však v naprosté většině situací postačuje.

Výhled vzad zadním oknem připomíná kupé nebo mačovská SUV značky Infiniti – tedy vzor přehlednosti to opravdu není. Podobné je to s výhledem šikmo vzad, protože byť je v C-sloupku malé pomocné okénko, jeho reálné využití ke zlepšení výhledu je málo pravděpodobné.

Na předních místech jsme zaznamenali velmi dobré prostorové poměry. Vnitřní šířka ve výši loktů 1500 mm směle konkuruje sedanům střední třídy a v tomto směru je to stejné i vzadu. Prostorností nad sedákem i v podélném směru je na tom interiér C4 téměř stejně jako Peugeot 308. Hlavním rozdílem je absence vysokého čelního skla. Nová Cé-čtyřka se uvnitř netváří jako dostavníkové MPV, ale jako klasické osobní auto, okořeněné nádechem dostupného luxusu.

Na zadních místech jsme naměřili nejmenší výšku nad sedáky (960 mm) z francouzské trojice, ale jde pouze o výsledek preference pohodlného sezení osob s běžnou postavou – v C4 se totiž sedí o něco výše (sedák 380 mm nad podlahou) než v 308 (370 mm) a Meganu (350 mm).

Zadní oddíl se - na rozdíl od Golfu - musí obejít bez nastavitelných výdechů ventilace na konci středové konzoly. Nemá je však ani Megane, ani 308.

Kufrový návrat Xsary

Kritiku malého objemu zavazadelníku první C4 si vzal Citroën k srdci a druhou generaci připravil tak, že v pětimístném provedení nabízí 408 l. Tedy přesně tolik, kolik uměla Xsara, stojící na hranici mezi hatchbackem a liftbackem. Deklarovaný čtyřsetlitrový objem je pravdivý pouze v tom případě, že se vzdáte náhradního kola. Na český trh standardně putují vozy s rezervou a ty pak pojmou v pětimístném uspořádání stále nadprůměrných 380 l zavazadel.

Velmi dobré jsou taky délkové míry zavazadelníku: u dna jsme naměřili nejmenší šířku 1040 mm, délku 870 mm a výšku po kryt 510 mm. Sklápí se pouze opěradlo, přičemž sedák obvykle bude zůstávat na svém místě. Logicky vzniká v podlaze schod a sklopená opěradla tvoří nakloněnou rovinu. Manipulačně náročnějším řešením je překlopení neděleného sedáku nebo jeho vyjmutí z vozidla. Pak je sice sklopené opěradlo téměř vodorovné, ale schodu v podlaze se nezbavíte.

Bez problému lze přepravovat předměty dlouhé 1500 mm, nebo i delší (cca 1750 mm). Skutečná využitelná délka závisí pouze na poloze předních sedadel.

obrázek [300 x 251] Práh zavazadelníku je úctyhodných 710 mm nad vozovkou, takže si s těžkými kufry při nakládání užijete, zejména když je hloubka od prahu k podlaze dobrých 20 centimetrů. Malou útěchou snad může být jen to, že ani Megane, ani 308 neumí nabídnout níže položenou hranu kufru (720, resp. 770 mm).

Na stěnách zavazadlového prostoru je několik háčků, vyšší verze má citroënovskou multifunkční přenosnou svítilnu v roli osvětlení prostoru pro zavazadla.

VTi stále v dobré formě

Testovaná šestnáctistovka vyvinutá ve spolupráci PSA s BMW není žádnou novinkou, a přece na trhu není mnoho podobných motorů, které jí svými parametry a projevem konkurují.

Atmosférické plnění se zdá být v době dostupných přeplňovaných motorů přežitek, ale vhodnou kombinací variabilního rozvodového mechanismu v motoru a poměrů v převodovce lze leccos zachránit.

Naše motorizace je z hlediska rodinného použití optimální. Motor s plynule proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a proměnným zdvihem sacích ventilů ochotně spolupracuje už od nízkých otáček, je pružný, jeho momentová charakteristika je velmi hladká, takže auto po přidání plynu zrychluje vždy plynule a aktuální otáčkové pásmo rozhoduje jen o tom, jak rychle se tak děje.

I ve městě může přijít ke slovu pětka a motor pracující v té chvíli jen těsně nad 1000 min-1 vůbec neprotestuje, ochotně a bez řazení zrychluje. A to není nestandardně krátkým zpřevodováním. Na nejvyšší převod (na pětku, šestka je jen u HDi) se ve 130 km/h cestuje při standardních 3800 min-1, motor už je celkem dost slyšet a jeho hluk nad 4000 min-1 dále citelně roste.

obrázek [600 x 389]
 

Spotřeba u vozu s 1000 najetých kilometrů, na zimních pneumatikách a na mokru činila v dálničním režimu (130 km/h) mírně podprůměrných 8,2 l/100 km. Se skromnějším rychlostním průměrem 100 km/h klesá nejen hluk, ale i spotřeba. Přibližně na 6,5 l/100 km. Ve městě a do rychlosti přibližně 80 km/h je zvuk motoru velmi tichý a kultivovaný, tedy přesně to, co od pohodlného Citroënu čekáme.

Jízda na ocelovém polštáři

Jízdní dojmy jsou zařazeny sice až v samém závěru tohoto testu, ale jízdní projev ve skutečnosti patří k nejdůležitějším mezigeneračním změnám Cé-čtyřky. Právě tady se projevila germanizace tohoto modelu. Podvozek je teď tužší, řízení patří k těm lepším ve třídě a brzdy jakbysmet.

Základním stavebním kamenem úspěchu se stala robustní a tuhá karoserie. Pod ní je železo známé z Peugeotu 308, a tak není divu, že Citroën jezdí podobně.

Podvozek v každém případě zůstává mimořádně pohodlný, novinkou je výrazně lepší sladění pružin s tlumiči, a když k tomu přidáte 16palcová kola s poměrně vysokým profilem měkkých zimních pneumatik (205/55 R16) vyjde z toho podvozek se slušným tlumením i hodně velkých nerovností. Na dálnici je auto ve vyšších rychlostech i přes komfortní naladění pořád stabilní, drží přímý směr.

Citroën C4: První jízdní dojmy

Tento Citroën neaspiruje na pozici civilního testovacího stroje Sebastiana Loeba - na to mají u dvojitého šípu teď už řadu DS - a tak lze bez problému napsat, že se do běžného provozu a zejména na české silnice tento setup hodí náramně.

Nezažijete s ním tolik bezprostředního kontaktu se silnicí jako v Mazdě 3, nebo Fordu Focus, ale Citroënáři i v roce 2011 vyznávají přeci jen trochu jiné hodnoty. Počet prodaných Citroënů C4 první generace dokazuje, že ne všichni zákazníci jdou po sportovních vlastnostech, když jde o rodinné nebo univerzálně použitelné auto.

Zatímco elektrohydraulické řízení patří k lepším stránkám nové C4, řazení – alespoň v případě naší motorizace 1,6 VTi – k těm horším, ne-li špatným. Dráhy zůstávají i přes jisté mezigenerační zlepšení stále dlouhé, v cílových pozicích jsou velké vůle a ze samotného řazení nemá řidič příliš potěšení.

Závěr

Citroën má našlápnuto bojovat o nejlepší příčky ve třídě. Jak asi celou dobu tušíte, srovnání s německou produkcí je problematické. Ve Francii i v Německu zkrátka uznávají trochu jiné hodnoty.

Soupeřem tohoto Citroënu nebudou Octavie, Golfy, Focusy ani Mazdy 3. Míří do trochu jiného revíru. Tam, kde vládne pohodlí, prostor, velké kufry a kde nesmí chybět aspoň trocha šarmu. Za nejbližší soupeře tohoto vozu považujeme příbuzný Peugeot 308, Toyotu Auris, nebo Renault Mégane.

I když jde v podstatě o nový automobil, akční ceny jsou od počátku konkurenceschopné. Za samozřejmosti není potřeba připlácet, pokud jste se nerozhodli chtít 4,3 m dlouhé auto s dobrou výbavou za méně než 300 tisíc korun. Citroën je na rok 2011 dobře připraven.

Jake.auto.cz: Citroën C4 (přehled testů a dalších článků)

obrázek [600 x 329]
 

Plusy

  • Tuhá karoserie, komfortní odpružení
  • Nadprůměrná prostornost interiéru do šířky a délky
  • Velký zavazadelník
  • Dobrý kvalitativní dojem z interiéru
  • Bohatá bezpečnostní i komfortní výbava
  • Velká a dobře tvarovaná sedadla

Minusy

  • Nepřesné řazení, dlouhé dráhy v kulise
  • Vysoký práh zavazadelníku, nedělený sedák druhé řady
  • Vyšší spotřeba a hluk motoru na dálnici
  • Méně místa na zadních sedadlech do výšky
První cena vozu 274.900,- (1,4 VTi 70 kW Attraction)
První cena vozu s testovanou motorizací319.900,- (1,6 VTi 88 kW Attraction)
Základní cena testovaného vozu349.900,- (1,6 VTi 88 kW Tendance)
Cena testovaného vozu vč. příplatků391.600,- (1,6 VTi 88 kW Tendance)
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C4 1,4 VTi

Cena v základní výbavě: 349 900 Kč Cena v testované výbavě: 391 600 Kč

Základní výbava:Čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce s možností odpojení airbagu spolujezdce, hlavové airbagy pro první a druhou řadu sedadel, bezpečnostní pásy vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu, 3 x bezpečnostní tříbodové pásy vzadu, na krajních sedadlech s omezovačem tahu, akustická a vizuální signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů vpředu, vzadu signalizace rozepnutí bezpečnostního pásu, 5 x výškově nastavitelné opěrky hlavy, 2 x bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady, automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru za jízdy (automatická deaktivace v případě dopravní nehody), ABS + EBD + EBA + samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění, ESP + ASR + Pomoc při rozjezdu ve svahu (Hill Start Assist), Intelligent Traction Control - ITC, Variabilní posilovač řízení, ukazatel řazení rychlostních stupňů, palubní počítač a ukazatel vnější teploty, tempomat + omezovač rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná okna zadních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli změny směru jízdy, výškově a podélně nastavitelný volant, kožený volant, tónovaná skla, zatmavená skla zadních oken, manuální klimatizace, klimatizovaná přihrádka spolujezdce, pylový a prachový filtr, osvětlení interiéru a zavazadlového prostoru, denní svícení, přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, stěrač zadního okna, protisluneční clony s osvětlenými toaletními zrcátky pro přední sedadla, rádio RD5 s přehrávačem CD / MP3, AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, ovládání na volantu, audio zásuvka typu jack), lavice ve druhé řadě se sklopným opěradlem děleným v poměru 2/3 - 1/3, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, manuálně nastavitelné bederní opěrky předních sedadel, Sstředová loketní opěrka pro přední sedadla s úložným prostorem, odkládací prostory ve středové konzole, v palubní desce či v panelech předních i zadních dveří, odkládací zásuvka pod sedadlem řidiče a spolujezdce, zapalovač a popelník, 4 ocelové disky kol 7.0 x 16, pneumatiky 205/55 R16, okrasné kryty kol "Atlanta", Pack Look - Tendance: přední a zadní nárazník, kryty a stojky vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie, chromovaná lišta okenního rámu, Paket Attraction: Přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, rádio RD5 s přehrávačem CD / MP3 (mono-tuner, AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 x repro, ovládání na volantu, audio zásuvka typu jack).

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.900,-Kč), 4 hliníkové disky kol "Boston" 7.0 x 16, pneumatiky 205/55 R16 (+15.900,-Kč), Paket Komfort: Automatická dvouzónová klimatizace s funkcí REST, automatické stěrače s dešťovým senzorem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, samočinné rozsvícení světel za snížené viditelnosti, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů (funkce "Guide Me Home") (+11.900,-Kč).

V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát

Chudší lidé by měli mít možnost, aby jim náklady na…

 
Technické údaje
Motor Citroën C4 1,4 VTi
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 4.7 / 6.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 380 / 1183
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 560
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4329
b) šířka (mm): 1789
c) výška (mm): 1489
d) rozvor (mm): 2608
e) rozchod vpředu (mm): 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C4 1,4 VTi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,69
 

Přidat názorDiskuse: Citroën C4 1,6 VTi – Francouz z Mülhausenu







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Citroën C4 2015: Na českém trhu od 349.900 korun Citroën C4 2015: Na českém trhu od 349.900 korun

Citroën uvádí na český trh faceliftovaný model C4…

Citroën C4: Nenápadný facelift vzhledu i techniky Citroën C4: Nenápadný facelift vzhledu i techniky

Francouzská automobilka jen velmi zlehka omladila…

 



 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci maximum, sliboval bek

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci…

V útoku mají z čeho vybírat, defenziva ale strádá. Trenéři české hokejové reprezentace pokračují v ladění…

 

Reflex.cz

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co všechno na vás má Facebook

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co…

Skandál kolem sbírání uživatelských dat sociální sítí Facebook i po týdnech nabírá na obrátkách. Majitel Mark…

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…