Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën DS3 Airflow bude opravdu ,,polokabriolet''

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Světová premiéra Citroënu DS3 s plátěnou střechou je sice naplánována na autosalon v Paříži, ale jeden testovací exemplář prakticky bez maskování se podařilo vyfotit již nyní.

Automobilka Citroën nepatří mezi příliš aktivní výrobce kabrioletů, ale čas od času se rozhodne nabídnout svým zákazníkům možnost užít si jízdu s větrem ve vlasech.

Posledním skutečným kabrioletem přímo z výrobní linky Citroënu byl C3 Pluriel, který byl v nabídce značky od léta roku 2003 do začátku roku 2010. Ten sázel především na variabilitu své střechy a sympatický vzhled.

Nyní hodlá Citroën pustit na trh nový model s plátěnou střechou, který sice nabídne podobné vnější rozměry a vnitřní prostor jako C3 Pluriel, ale rozhodně se nemůže pochlubit stejně odvážnou karoserií.

První snímek vozu prozatím neoficiálně označovaného jako DS3 Airflow potvrzuje dřívější informace, podle nichž tento model vypadá, jako by automobilka vzala DS3, přidala plátěnou skládací střechu z Fiatu 500C, zanechala zadní spoiler a na kryt zavazadelníku přidala chromovaný pás.

Toto řešení určitě prospěje tuhosti karoserie a jízdním vlastnostem, ale na druhou stranu je otázkou zda by zájemci o Citroën s plátěnou střechou nebyly ochotní obětovat trochu té tuhosti ve prospěch většího pocitu volnosti ze skutečně otevřeného vozu. Citroënu C3 Pluriel se i přes kritizovanou měkkou karoserii totiž prodalo za necelých sedm let téměř 110.000 vozů, což není na okrajový model nejhorší.

Mírné zklamání z nepříliš odvážného řešení shrnovací střechy u Citroënu DS3 budou zmírňovat široké možnosti individualizace, jimiž se pyšní i DS3 s pevnou střechou. S ním má nový polokabriolet sdílet i paletu pohonných jednotek. Ta se má rozšířit o nový tříválec 1,2 VTi a pokračovat přes 1,6 VTi k 1,6 THP a turbodieselům 1,4 a 1,6 HDi. Příchod ostrého polokabrioletu DS3 Racing s výkonem 152 kW (207 k) prozatím nikdo nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
22. 8. 2012 20:52
Re: za par rokov si na DS3
Jenomže bizarnost bez domyšlených řešení je o ničem. Třeba ten Pluriel - sice šly demontovat střešní nosníky, ale musely se nechat doma, oni nedokázali vymyslet řešení jak je nějak umístit do auta. Takže o ničem. A tento Citroen je už naprostá zoufalost - vzhledově průměr, nic zajímavého, nafouknutá neforemná hrouda bez jasného a čitelného stylu. Měli by najmout pořádné designéry (Bertone, Pininfarina), potřebují nějaký čertvý nový styl jinak s touto mizérií brzo skončí v propadlišti dějin.
Takovou shrnovací střechu mělo z výroby třeba Seicento nebo Twingo a za nic světoborného se to nepovažovalo.
22. 8. 2012 20:27
Re: Polokabriolet
Taky jsem čekal víc, tohle je jen "plátěný střešní okno" >:D
Avatar - pumpkin
22. 8. 2012 20:02
Re: za par rokov si na DS3
A kadiaľ podľa teba vedie cesta? Pri imidžovkách je bizarnosť vyslovene žiadúca a to sa potom aj odrazí na slabšom predaji. Pluriel, 1007-ka, Be-Bop a pokojne aj Veloster... Všetko zaujímavé autá, ale nič, čo by spravilo dieru do sveta. Ale to od nich ani nikto nečakal...teda, skoro nikto. ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2012 19:16
za par rokov si na DS3
nikto nespomenie a dopadne podobne ako "stary znamy" neznamy C3 pluriel s odnimatelnymi stlpikmi, tudy cesta k zachrane nevede panoveee ;-) , to chce nejaky trhak a nie taketo bizardnosti ;-\
Avatar - Lucaslegend
22. 8. 2012 17:51
Re: Polokabriolet
To som netusil ze ja mam "polokabriolet" :-) (stilo) este ze to dali do uvodzoviek ;) skor by som to nazval panaromaticka otvaracia strecha....