27.6. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Citroën Grand C4 Picasso: Extravagantní umělec se sedmi sedadly oficiálně

 

Nové sedmimístné MPV od Citroënu používá extravagantní křivky jako menší sourozenec. Shodná je i platforma.

Citroën v dubnu zveřejnil první fotografie nové generace MPV C4 Picasso. Po dvou měsících debutuje i jeho větší sedmimístný bratr – Grand C4 Picasso.

Automobil svým designem navazuje na menší model, sama automobilka ale tvrdí, že se vozy od sebe zcela liší. Pravdou je, že obě MPV mají jiný nárazník, úzké denní světlomety navazující na masku chladiče s logem Citroënu však zůstávají.

Bok auta už je jiný, zajímavým detailem je střešní oblouk spojující boční sloupky. Také záď je zcela přepracovaná, zatímco u C4 Picasso se koncové světlomety podobají těm z VW Golf, u většího MPV extravagantně tvoří písmeno C.

Kabina je sedmimístná, automobilka tvrdí, že prostor ve druhé a třetí řadě sedadel je největší v daném segmentu. Interiér má být vzdušný, a to díky velkému prosklení, celková prosklená plocha činí přes 5,7 m2.

Palubní deska je totožná s C4 Picasso, její dominantou jsou dva displeje – menší sedmipalcový ovládá klimatizaci a další funkce auta, větší dvanáctipalcový zobrazuje důležité informace pro řízení. Různé aplikace umí najít nejbližší čerpací stanici, případně informují o stavu provozu.

Základem Grand C4 Picasso je jako v případě menšího bratra nová platforma EMP2, díky které je vůz proti předchůdci o 60 kilogramů lehčí. Dalších 40 kilogramů ušetřila lehčí karoserie – například kapota je hliníková, víko zavazadelníku je zase vyrobeno z kompozitu.

Auto na délku měří 459 centimetrů, na šířku 183 cm a na výšku 163 cm, rozvor činí 284 cm. MPV je stejně dlouhé jako předchůdce, rozvor však byl natáhnut o 11 centimetrů. Zavazadelník nabízí objem 645 litrů, což je o 69 litrů více než u předchůdce.

Grand C4 Picasso bude prvním modelem značky, který použije nový motor 2.0 BlueHDi o výkonu 110 kW, který vypouští pouze 100 gramů CO2 na kilometr (117 g CO2 na kilometr v případě šestistupňového automatu). Jednotka splňující normu Euro 6 zahrnuje modul SCR (selektivní katalytická redukce), který výrazně snižuje emise oxidů dusíku (NOx) i oxidu uhličitého.

Základní jednotkou bude 1.6 e-HDI (85 kW), v nabídce bude i úsporný 1.6 e-HDi Airdream (66 kW). Z benzinových agregátů můžeme očekávat 1.6 VTi (88 kW) a 1.6 THP (115 kW).

Výbavu auta bude možné vylepšit o přední sedadla s masážní funkcí, displeje zabudované v hlavových opěrkách předních sedaček, systém Vision sledující pomocí čtyř kamer okolí vozu, aktivní parkovací asistent, adaptivní tempomat nebo o službu eTouch, která v případě nehody nebo poruchy lokalizuje automobil a případně na místo zavolá záchranné složky.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën Grand C4 Picasso: Extravagantní…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 







 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…