Citroën Lacoste: Od drahých triček k otevřeným miniautům
Citroën přiveze do Paříže nové sériové modely C4 a DS4, ale taky studii malého otevřeného vozu pro volný čas. Spolupráce se slavnou francouzskou značkou dala konceptu nejen jméno, ale z velké části i design.
Velmi kompaktní poloterénní mini má délku jen 3,45 m, šířku 1,8 mm, výšku 1,52 m a rozvor dlouhý jen 2,3 m. Pod kapotou je nový zážehový tříválec, který by se měl v roce 2011 dostat do většiny minivozů a malých modelů skupiny PSA. To podstatné na Citroënu Lacoste je ale design.
Bohatě otevřená karoserie má připomínat koncepci maximální jednoduchosti, která v minulosti udělala značce Citroën dobré jméno například v modelu 2CV. Lacoste chce však být nejen jednoduchý, ale současně i stylový a módní.
Design kol připomíná strukturu golfového míčku, tmavé nárazníky podrážku od bot, vnitřní kliky zase povrch tenisového míčku.
Uvnitř je jen to nejnutnější. Dokonce i přístrojový štít byl zredukován na pás velkých světelných diod.
Sedí se na dvou lavicích čalouněných bavlněnou látkou s charakteristickou strukturou triček Lacoste. Oddělené hlavové opěrky dostaly zvláštní konstrukci - uchycení na středové střešní výztuze.
Na přední místa se nastupuje vykrojením v bocích karoserie, dozadu musí posádka naskočit přes okraje karoserie.
V případě nepřízně počasí je možno nad interiérem rozprostřít nafukovací (!) střechu.