Citroen Nemo na českém trhu: ceny začínají na 284.900,- Kč
Nemo - malé Berlingo
Nemo je malý lehký užitkový vůz kategorie F1 (lehké užitkové automobily s užitečným zatížením do 800 kg a užitečným objemem do 4 m3), který neztratí nadhled ani v městském provozu. Vnější rozměry totiž jsou 3,86 m na délku, 1,72 m na šířku a 1,72 m nebo 1,78 m na výšku (záleží, zda jsou na vozidle instalovány střešní ližiny).
Ve srovnání s aktuálním Berlingem jde o dodávku, která je kratší o 273 mm, ale za dveřmi je zcela nové Berlingo, které výrazně vyrostlo a prakticky tak uvolnilo prostor pro nové Nemo. Za pár měsíců tak bude mezi oběma modely už výrazný délkový rozdíl více než půl metru. Majitelé Berling by měli zpozornět, protože když budou hledat náhradu za svého užitkového Citroena, možná zjistí, že zbrusu nový model plně uspokojí jejich požadavky. Šířkou a výškou se totiž první Berlingo a Nemo příliš neliší, kratší délka Nema pochopitelně znamená menší užitečný objem, ale to nemusí být v mnoha aplikacích rozhodující.
Nové balení
Nákladový prostor s kubickým profilem, i přes kompaktní vnější rozměry, nabízí 2,5 m3 místa, které může být zatíženo břemeny o celkové hmotnosti až 610 kg. Nakládací práh se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí. Přístup k nákladovému prostoru je řešen pomocí zadních asymetrických křídlových dveří (s možností jejich otevření až v úhlu 180 stupňů), Nemo může být dále na požádání vybaven jedněmi (+7.000,-Kč) nebo dvěma (+14.000,-Kč) bočními posuvnými dveřmi, které umožňují snadnější nakládání rozměrných předmětů. Jejich šířka je 410 až 644 mm, podle toho kde se šířka měří.
Komfort pro posádku
Protože se předpokládá, že osádka bude ve voze trávit při práci poměrně hodně času, bylo při konstrukci automobilu myšleno i na ni. Důraz byl kladen na ergonomii ovládacích prvků – například řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a jednotlivé ovládací prvky řízení nebo jeho podpory jsou umístěny v pohodlném dosahu řidiče. Četné odkládací prostory jsou dnes již nezbytné pro užitkové vozidlo, Nemo jich nabízí až 12 v předním prostoru pro posádku. Nemo dále disponuje propojením mobilních telefonů osádky přes technologii Bluetooth®. Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být model Nemo nadstandardně vybaven deaktivovatelným čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy pro obě osoby na předních sedadlech. Protože náklad musí být vždy v bezpečí, je zamykání nákladového prostoru automatické a dochází k němu ihned po uvedení vozidla do pohybu.
Nemo v České republice
... bude k dispozici od druhého čtvrtletí letošního roku. Ceny (vše bez DPH) jsou o něco vyšší než u akčních cen dosluhujícího Berlinga, ale je otázkou, jak dlouho zůstane Nemo v prodeji bez bonusové podpory, která už několik let k většině Citroenů patří. Ceník nového Berlinga tím pádem bude zřejmě začínat o poznání výše.
V základní výbavě Nema je ABS, airbag řidiče, posilovač řízení, tónovaná skla a ocelová kola s pneumatikami 170/70 R14. Za příplatek můžete mít klimatizaci (+27.000,-Kč, včetně elektricky ovládaných zrcátek), tempomat (+5.600,-Kč), parkovací asistent vzadu (+7.000,-Kč), vyhřívání sedadel (+2.800,-Kč/sedadlo).
Jako velmi zajímavý příplatkový prvek se po prvním statickém setkání s Nemem jeví vertikálně dělená drátěná otevíratelná přepážka, s možností sklápění sedadla spolujezdce do vodorovné polohy. To celé stojí jen 1.100,-Kč.
Citroen Nemo na českém trhu | ||
Motor | 1.4i | 1.4 HDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1360 | 1398 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 54/5200 | 50/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 118/2600 | 160/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 157 | 152 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,0 | 16,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,9 | 4,5 |
Cena bez DPH [Kč] | 284.900,- | 324.900,- |