Citroen Nemo na českém trhu: ceny začínají na 284.900,- Kč

Citroen Nemo na českém trhu: ceny začínají na 284.900,- Kč

 
 

Berlingo, Jumpy a Jumper dostanou ve druhém čtvrtletí roku 2008 dalšího užitkového sourozence. Malé Nemo má být ideální dodávkou do města.

Nemo - malé Berlingo

Nemo je malý lehký užitkový vůz kategorie F1 (lehké užitkové automobily s užitečným zatížením do 800 kg a užitečným objemem do 4 m3), který neztratí nadhled ani v městském provozu. Vnější rozměry totiž jsou 3,86 m na délku, 1,72 m na šířku a 1,72 m nebo 1,78 m na výšku (záleží, zda jsou na vozidle instalovány střešní ližiny).

Ve srovnání s aktuálním Berlingem jde o dodávku, která je kratší o 273 mm, ale za dveřmi je zcela nové Berlingo, které výrazně vyrostlo a prakticky tak uvolnilo prostor pro nové Nemo. Za pár měsíců tak bude mezi oběma modely už výrazný délkový rozdíl více než půl metru. Majitelé Berling by měli zpozornět, protože když budou hledat náhradu za svého užitkového Citroena, možná zjistí, že zbrusu nový model plně uspokojí jejich požadavky. Šířkou a výškou se totiž první Berlingo a Nemo příliš neliší, kratší délka Nema pochopitelně znamená menší užitečný objem, ale to nemusí být v mnoha aplikacích rozhodující.

Nové balení
Nákladový prostor s kubickým profilem, i přes kompaktní vnější rozměry, nabízí 2,5 m3 místa, které může být zatíženo břemeny o celkové hmotnosti až 610 kg. Nakládací práh se při prázdném vozidle nachází ve výšce 53 cm nad zemí. Přístup k nákladovému prostoru je řešen pomocí zadních asymetrických křídlových dveří (s možností jejich otevření až v úhlu 180 stupňů), Nemo může být dále na požádání vybaven jedněmi (+7.000,-Kč) nebo dvěma (+14.000,-Kč) bočními posuvnými dveřmi, které umožňují snadnější nakládání rozměrných předmětů. Jejich šířka je 410 až 644 mm, podle toho kde se šířka měří.

Komfort pro posádku
Protože se předpokládá, že osádka bude ve voze trávit při práci poměrně hodně času, bylo při konstrukci automobilu myšleno i na ni. Důraz byl kladen na ergonomii ovládacích prvků – například řadicí páka je ve vyvýšené poloze blízko volantu a jednotlivé ovládací prvky řízení nebo jeho podpory jsou umístěny v pohodlném dosahu řidiče. Četné odkládací prostory jsou dnes již nezbytné pro užitkové vozidlo, Nemo jich nabízí až 12 v předním prostoru pro posádku. Nemo dále disponuje propojením mobilních telefonů osádky přes technologii Bluetooth®. Kromě sériově dodávaného airbagu řidiče může být model Nemo nadstandardně vybaven deaktivovatelným čelním airbagem spolujezdce a bočními airbagy pro obě osoby na předních sedadlech. Protože náklad musí být vždy v bezpečí, je zamykání nákladového prostoru automatické a dochází k němu ihned po uvedení vozidla do pohybu.

Nemo v České republice
... bude k dispozici od druhého čtvrtletí letošního roku. Ceny (vše bez DPH) jsou o něco vyšší než u akčních cen dosluhujícího Berlinga, ale je otázkou, jak dlouho zůstane Nemo v prodeji bez bonusové podpory, která už několik let k většině Citroenů patří. Ceník nového Berlinga tím pádem bude zřejmě začínat o poznání výše.

V základní výbavě Nema je ABS, airbag řidiče, posilovač řízení, tónovaná skla a ocelová kola s pneumatikami 170/70 R14. Za příplatek můžete mít klimatizaci (+27.000,-Kč, včetně elektricky ovládaných zrcátek), tempomat (+5.600,-Kč), parkovací asistent vzadu (+7.000,-Kč), vyhřívání sedadel (+2.800,-Kč/sedadlo).

Jako velmi zajímavý příplatkový prvek se po prvním statickém setkání s Nemem jeví vertikálně dělená drátěná otevíratelná přepážka, s možností sklápění sedadla spolujezdce do vodorovné polohy. To celé stojí jen 1.100,-Kč.

Citroen Nemo na českém trhu
Motor1.4i1.4 HDi
Zdvihový objem [cm3]13601398
Válce/ventily4/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]54/520050/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]118/2600160/1750
Max. rychlost [km/h]157152
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,016,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,94,5
Cena bez DPH [Kč]284.900,-324.900,-
Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál

Nelichotivý podbradek či dvacetipalcová pneumatika kolem…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW) Citroën Nemo: Nově s motorem 1,3 HDi (55 kW)

Malá dodávka od Citroënu bude nově nabízena s dieselovým…

Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu Citroën Nemo se převrátil při vyhýbacím manévru ADACu

Německý autoklub ADAC se opět zaměřil na jízdní stabilitu…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…