Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën i přes svou účast v rallye neplánuje žádný hot hatch

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Francouzská značka Citroën pokračuje v rozdvojování své osobnosti. V soutěžích hodlá s C3 WRC stále bojovat o nejlepší výsledky, ale svým zákazníkům bude nabízet jen komfortní rodinné vozy.

Citroën si ve druhé polovině dvacátého století vybudoval pověst výrobce automobilů, k jejichž přednostem patřilo pohodlí. Zároveň se ovšem angažoval v motoristickém sportu. V soutěžích startoval s vozy Traction Avant, následně i se slavnými DS i jejich nástupci z modelové řady CX, v jejímž případě pak nabízel i sportovně laděné provedení GTi Turbo.

V osmdesátých letech se Citroën se speciálem na základech modelové řady BX pokusil zasáhnout do bojů ve slavné skupině B. Tehdy příliš neuspěl, ale zákazníci se dočkali několika ostřejších verzí modelu BX. Vedle nich pak osmdesátá léta přinesla i hot hatche na základech modelů Visa, AX a ZX.

Na ně pak ve druhé polovině devadesátých let dvacátého století Citroën navázal modely Xsara a Saxo ve verzích VTS. Především druhý jmenovaný z této dvojice má díky svým jízdním výkonům a ovladatelnosti téměř na úrovni motokáry dodnes stále řadu fanoušků. Model Xsara se pak stal základem pro úspěšný soutěžní speciál Xsara WRC, s nímž Sébastien Loeb získal tři jezdecké mistrovské tituly v letech 2004 až 2006.

Linie hot hatchů u značky Citroën pokračovala i s nástupcem první generace modelu C4 a menšího C2. V případě obou i nadále vrcholem zůstávají modely s označením VTS. Tuto dvojici pak nahradil model DS3, který se dočkal skutečně ostré verze Racing, odkazující svým vzhledem i označením na soutěžní speciál DS3 WRC. Tento model byl ovšem posledním hot hatchem se značkou Citroën.

V současnosti je již DS samostatnou značkou, která vystupuje nezávisle na značce Citroën. Ta se s nejnovější generací modelu C3 vrátila do nejvyšších pater rallye a fanoušci hot hatchů Citroën se začali těšit na hot hatch, který oživí označení VTS nebo dostane zcela nové, ale rozhodně se vydá ve stopách svých předchůdců.

Bohužel podle nejnovějších informací, které získal britský magazín Top Gear přímo od zástupců automobilky Citroën, není v současnosti a ani blízké budoucnosti v plánu žádné ostřejší provedení aktuálního modelu C3.

Citroën se má i přes své závodní aktivity v případě sériových automobilů soustředit na komfort. Vozy této značky se mají stát především příjemnými a přívětivými společníky svých majitelů. Zájemce o sportovnější svezení hodlá koncern PSA uspokojit prostřednictvím modelů z produkce značek Peugeot a DS.

Vedení koncernu PSA si nejspíš neuvědomuje, že může existovat stále ještě poměrně velká skupina zákazníků, která měla ráda svá VTS, ale z nejrůznějších důvodů ji nepřitahuje produkce značek Peugeot nebo DS. Právě tito zákazníci pak opustí značku Citroën a raději zamíří ke konkurenci, která jim nabídne hot hatche s jistou vazbou na jejich oblíbené soutěže.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
20. 2. 2018 09:45
Re: Citroen a jeho marketing
1) rely pomôže imidžu, hh netreba
2) to je možné, také inside info nemám, podstatné je, že bolo nereálne ho ťahať ďalej
3) ds sa položiť môže, zatiaľ nič moc, či je to chyba marketingu alebo vedenia neviem
19. 2. 2018 15:48
Re: Citroen a jeho marketing
marketing majú práve celkom dobrý. Nepotrebujú hh, účasť v rely robí len imidž DS a citroenu na bežné modely. Priznám sa, že aj mne robilo dobre, keď v rely kraľovala 206 a ja som si ju kúpil. Nie kvôli tomu samozrejme, ale bol to dielik do puzle skladačky. DS je práve len marketingový produkt, ak uspejú, je to úspech marketingu. A hydraktiv? Asi si spočítali, že fajnšmekrov je málo na to, aby uživili drahý systém. To je tiež úloha marketingu reálne zhodnotiť cieľovú skupinu. Koľko hh by predali? Citrón má iné starosti..