Citroën ve Frankfurtu 2007

Citroën ve Frankfurtu 2007

 
 

Koncept ekologického automobilu na platformě modelu C4 je poháněn motorem HDi o výkonu 51 kW, doplněným elektromotorem 22 kW.

C-Cactus

Přenos výkonu zajišťuje pětistupňová automatická převodovka, s níž má být vůz schopen dosáhnout spotřeby 3,4 litru nafty na 100 km, vypouštět 78 g CO2 na kilometr a dosahovat rychlosti 150 km/h. V městském provozu se může pohybovat pouze na elektrický pohon. Koncept je dlouhý 4200 mm, široký 1800 mm, vysoký 1490 mm a má rozvor 2800 mm. Hmotnost prázdného vozu včetně baterií je 1306 kg. Pohybuje se na kolech obutých do pneumatik o rozměru 205/45 R21.

Vše je navrženo s ohledem na minimální výrobní náklady. Přední maska je zaměnitelná se stejným dílem na zádi, v interiéru jsou ovládací prvky, ale třeba i reproduktory soustředěny na středové konzole a na pevném středu volantu jsou umístěny ovládací a kontrolní prvky. Mnoho dílů použitých na voze je vyrobeno z recyklovaných materiálů a jsou opět recyklovatelné. V interiéru jsou použity přírodní materiály, jako je korek nebo dubová kůra.

C5 Airscape

Koncept má na autosalonu navnadit veřejnost na druhou generaci modelu C5, který by se měl představit v Ženevě. Mezi mnohými lákadly je tím nejviditelnějším skládací střecha, vyrobená převážně z uhlíkových vláken, svou strukturou připomínající střechy klasických kabrioletů. V interiéru převažuje hnědá kůže, sedadla mají střední část sedáků a opěradel vyvedenu ve stylu náramků hodinek. Volant má stejně jako u C4 pevný střed s množstvím ovládacích prvků a dá se očekávat, že si najde cestu i do sériového modelu C5. K pohonu slouží šestiválcový turbodiesel 2,7 litru 150 kW (208 k) při 4000 ot./min. a 440 Nm při 1900 ot./min. Může spalovat i bionaftu a sílu přenáší šestistupňová automatická převodovka.

C5 Airscape využívá také systému UrbanHybrid, který v případě, že se automobil pohybuje rychlostí nižší než 6 km/h a řidič má nohu na brzdě, vypne motor a opět jej sám nastartuje v okamžiku, kdy je uvolněn pedál brzdy. V kombinovaném provozu se snižují emise CO2 o 24 gramů. Navíc vybavení vozu, které ke svému provozu využívá elektřinu je napájeno rekuperovanou energií.

C4 Bioflex

Novinka bude uvedena na trh nejprve ve Francii a Švédsku a záhy poté i v dalších evropských zemích. Většina těchto zemí aktivně zvýhodňuje tyto nové typy pohonných hmot. C4 BioFlex je prvním flexfuel Citroënem v Evropě. S brazilským motorem 1,6 l (82 kW) nabízí všechny úrovně výbavy jako „klasická“ modelová řada C4. C4 BioFlex je ve Francii k dispozici jako 5-dveřový hatchback a nabízen za tutéž cenu jako benzinové modely 1.6i 16V, tj. v ceně 18.650 Euro za verzi Pack, 20.000 Euro za Ambiance a 22.150 Euro za model Exclusive. V kombinovaném provozu má C4 BioFlex spotřebu 9,8 l/100 km a emise 160 g CO2 na km ve srovnání s 7,1 l/100 km a 169 g CO2 na km u standardního modelu 1.6i 16V. Ačkoliv má C4 BioFlex vyšší absolutní spotřebu paliva, jeho provoz je levnější. Ve Francii stojí jeho provoz 0,0784 euro na kilometr při ceně paliva E85 0,80 Euro za litr v porovnání s náklady u konvenčního modelu 0,0923 euro na kilometr při ceně benzinu 1,30 Euro za litr.

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek Brněnský soud chce vidět Janouškův zdravotní posudek

Brněnský krajský soud chce od vězenské služby posudek…

Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS

Poslanec Zdeněk Ondráček (KSČM) nebyl zvolen do čela…

Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen dokončila…

Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie souhlasili s…

 
Zdroj: redakce

Štítky Citroën Frankfurt 2007

 












Blesk.cz

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda Vánoce! Kvůli smrti tatínka

Hvězda seriálu Ulice Pavla Tomicová (55): Nemá ráda…

Vánoční svátky nejsou pro Pavlu Tomicovou (55) alias kadeřnici Simonu z nekonečného seriálu Ulice tím…

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití nacistického rezortu odráží růst popularity AfD

Hitlerova Prora má ožít. Komerční využití…

Soukromí investoři již před několika lety zahájili na ostrově Rujána rekonstrukci nacistického prázdninového…

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…