Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Xsara Picasso: Poslední šance

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Výroba jednoho z průkopníků malých MPV se sice zastavila již v září, ale české zastoupení Citroënu má skladem stále téměř stovku vozů.

Citroën Xsara Picasso stál na počátku malých MPV dvojitého šípu, která nesla v názvu jméno slavného kubistického malíře. Ač svým vzhledem připomínal spíše vajíčko než kostku, Citroën s ním zaznamenal velký úspěch. Přišel na trh na podzim 1998 jako hlavní konkurent Renaultu Mégane Scénic, který měl zhruba dvouletý náskok.

Za svébytným designem karoserie stál Donato Coco. Zajímavé je, že tehdejší šéf Citroënu Claude Satinet projektu příliš nedůvěřoval. Firma musela nejprve získat práva na použití malířova příjmení. Vůz si později získal značnou oblibu, i když mu záhy vyrostla velká konkurence v podobě Opelu Zafira či Fiatu Multipla.

Před čtyřmi lety se představil větší sedmimístný nástupce C4 Grand Picasso, zkraje roku 2007 doplněný o menší pětimístnou verzi bez přídomku Grand. Produkce původního modelu ale vesele pokračovala dál a skončila 10. září 2010 s celkovým počtem 1.736.727 kusů. Největší úspěch zaznamenal přeplňovaný vznětový dvoulitr HDi s výkonem 66 kW (90 k), ale existovaly i varianty, které spalovaly LPG, či CNG.

Již začátkem letošního roku se Xsara Picasso rozloučila s britským trhem, na Ostrovech se během jedné dekády prodalo 270 tisíc aut. V Čechách je k mání ještě téměř sto vozů s motory 1,6i 16V a výbavou s označením SX.

Za příznivou cenu 274.900,- jsou tak k dispozici poslední kusy oblíbeného pětimístného MPV. Výbava SX obsahuje ABS, čtyři airbagy, Isofix na zadních krajních sedadlech, manuální klimatizaci, palubní počítač, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, kůží potažený volant a centrální zamykání s dálkovým ovladačem.

Citroën Xsara Picasso - Poslední vozy na českém trhu (prosinec 2010)
Motor1,6i 16V
Převodovka5M
Zdvihový objem [cm3]1587
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]80/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]147/4000
Max. rychlost [km/h]180
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,4
Komb. spotř. [l/100 km]7,3
Cena SX [Kč]274.900,-

Za prvních deset měsíců roku 2010 našlo u nás nové majitele dle statistik SDA celkem 241 vozů. V roce 2009 byla Xsara Picasso na českém trhu ve své kategorii s 344 registrovanými vozy na sedmém místě. O rok dříve byla se 479 vozy dokonce čtvrtým nejprodávanějším středním MPV.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
8. 12. 2010 12:51
Re: Jezis
spletl jsi si tlacitka
8. 12. 2010 12:50
Re: Jezis
Ja jsem peknej, zeptej se holek :-! ;-) .
8. 12. 2010 08:43
Re: nojo
Tak nějak, s Xsarou Picasso jsem něco najel a je velmi příjemné auto, má dokonce až nečekaný cit ve volantu. K tomu solidní pohodlí, vzdušný interiér a ta 1.6 benzín je taky docela fajn. Za mě za tuhle cenu :yes: :yes: :yes:
8. 12. 2010 08:27
Re: Pro mladé rodiny, proč ne.
To máš pravdu, ale zas je to iba dopredaj, čo zostalo. Donedávna boli aj diesle a tiež za výbornú cenu.
8. 12. 2010 07:59
nojo
Měl jsem ho 14 dní jako služební auto ve španělsku v naftě 66kw, moc pěkný svezení, je to starší kousek, ale líbí se mi a aspon by ho nikdo nechtěl krást