Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C6: bezrámová okna posunují uvedení na trh

Ondřej Láník
Diskuze (55)
Premiéra Citroënu C6 se odehrála již před rokem, ale na trh se vozy dostávají jen velmi pomalu. Důvodem jsou podle Automotive News Europe problémy s bezrámovými okny, která Citroën jako jeden z mála výrobců zavádí u velké a dlouhé limuzíny.

Premiéra sériového Citroënu C6 se odehrála již před rokem, ale na trh se vozy dostávají jen velmi pomalu. Důvodem jsou podle Automotive News Europe problémy s bezrámovými okny, která Citroën jako jeden z mála výrobců zavádí u velké a dlouhé limuzíny.

Nejprve to mělo být na podzim, potom v prosinci a teď máme únor a stále nic. Uvedení nové vlajkové lodi na trh se stále posunuje. Bezrámová okna, která vozu dodávají lehkost a eleganci, jsou současně problémem, který náběh velkého Citroënu brzdí. Ve vysokých rychlostech je údajně obtížné okna utěsnit, což ohrožuje hlavní zbraň nového modelu - pověst tichého a komfortního společníka na dlouhé cesty. Místo plánovaných 100 vozů denně se v Rennes vedle Peugeotů 407 a Citroënů C5 vyrábí také 25 předsériových Cé šestek.

Nejdůležitějšími trhy mají být domací francouszký a německý, když každý z nich pojme asi 6 tisíc vozů. V letošním roce by měl prodej podle posledních informací začít v dubnu nebo květnu a celkový odhad ročního odbytu je tak nižší (cca 20000 vozů, proti původně plánovaným 25000 ks).

Nejmenší francouszká značky by tentokrát nerada udělal stejnou chybu, jako v případě předchozí řady Xm, která na začátku devadesátýh let sice zíkala mnoho prestižní ocenění, ale současně byla brzy zákazníky zařazena do skupiny nespolehlivých vozů s mnoha dětskými nemocemi.

Citroën již loni v létě oznámil ceny. Základní cena Citroënu C6 3.0 V6 24V na českém trhu by měla být 1.250.000,-Kč, vznětový šestiválec v C6 2.7 HDi FAP příjde na 1.330.000,-Kč.

Podrobnější informace najdete ve starším článku.

Ondřej Láník
Diskuze (55)