Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Citroën DS4: První jízdní dojmy

Diskuze (66)
Je Citroën DS4 jen vyparáděná C4 nebo samostatný model s přidanou hodnotou?

Citroën přišel u DS4 s nápadem na základě běžné mainstreamové techniky postavit vůz s prémiovými ambicemi. Na tom by nebylo nic neobvyklého, avšak narozdíl od koncernů VW nebo Fiat bude PSA tento vůz nabízet zcela běžně pod značkou Citroën po boku cenově dostupnějších modelů.

Jistě, tato myšlenka spatřila světlo světa s modelem DS3. Ten je ale malý, hravý a stylový, zatímco DS4 má vyšší cíle.

K prvnímu krátkému seznámení jsme využili Autosalon Brno 2011, kde byla možnost DS4 přímo srovnat i s C4. Konkrétně jsme zvolili nejsilnější motorizace – 1,6 THP (147 kW) v DS4 a 1,6 THP BMP6 (115 kW) z redakčního testu Jako Jin a Jang v C4.

I mimo reflektory výstavních ramp je DS4 působivá. Je až s podivem, jak několik účelných změn detailů dokáže zlepšit vzhled přídě ve srovnání s výchozí C4. Navazující partie pak rozvíjí svébytný styl, které je korunován kratším zadním převisem a snahou skrýt zadní pár dveří.

Palubní deska jako by vypadla přímo z interiéru C4. Liší se jen volbou zajímavějších materiálů a logem DS na volantu, místo tradiční dvojice šípů. Při bližším zkoumání se ale odhalují rozdíly, na kterých si dal Citroën záležet. Nejprve je to čelní okno Zenith z modelu C3, které zasahuje nad hlavy předních pasažérů.

Z funkčního hlediska se jedná o propracovanější výplně dveří a loketní opěrky v nich, „křeslovitější“ sedadla s lepším bočním vedením nebo zakrytí rámů oken. K tomu DS4 využívá kombinaci plastových a gumových lišt, zatímco obyčejnější C4 dává na odiv lakovanou konstrukci dveří.

Jiné speciality, jako digitální otáčkoměr nebo nastavitelnou barvu budíků (jen různá sytost modré nebo čistě bílá), nabízí i C4.

Navzdory nepatrně vyšší stavbě karoserie se v DS4 sedí podobně jako v C4. To znamená relativně nižší posaz kombinovaný s čelním oknem protaženým daleko dopředu – jak je tradicí u francouzských MPV.

Citroën DS4 - ceny v ČR
Motor1,6 VTi 1201,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000275/1700-4500
Max. rychlost [km/h]193214235
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,897,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,56,4
Pohotovostní hmotnost [kg]120512841316
Cena Design [Kč]459.900,---
Cena Style [Kč]519.900,-576.900,--
Cena Sport [Kč]--654.900,-

Po jízdní stránce nejprve zaujme síla motoru 1,6 THP s twin-scroll turbem. Hezky zatahuje už od volnoběhu a přitom se nebrání vytáčení. Při plném sešlápnutí plynového pedálu se ale síla motoru přenáší do řízení, i při jízdě rovně dochází na nerovnostech k tzv. torque-steeru.

Podvozek je velmi komfortní. Přitom se ale téměř nenaklání a dovolí opravdu rychlé průjezdy zatáček – bez nedotáčivosti a bez nepříjemného boje s bočním přetížením.

Závěr? DS4 skvěle kombinuje výkon, francouzský komfort a styl s německou precizností a ovladatelností.

Obzvlášť při srovnání s C4 vynikne, jak moc si dal Citroën na vyladění DS4 záležet. Lépe izolovaný valivý hluk kol, přesnější řízení, znatelně jistější jízdní vlastnosti a při tom všem pohodlná jízda jsou pro inženýry Citroënu skvělou vizitkou

Komu se líbí a kdo nevyžaduje velký a snadno přístupný prostor pro zavazadla nebo velký prostor na zadních sedadel, ten bude s DS4 spokojen a příplatku v řádu 100 tisíc proti shodně motorizované C4 by neměl litovat.

Citroën DS4 - ceny v ČR
Motor1,6 HDi 1101,6 e-HDi 1102,0 HDi 160
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750270/1750340/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190190212
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,311,38,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,45,1
Pohotovostní hmotnost [kg]129013001320
Cena Design [Kč]509.900,-532.900,--
Cena Style [Kč]569.900,-592.900,-629.900,-
Cena Sport [Kč]--669.900,-

Diskuze (66)
16. 6. 2011 10:06
Re: Podvozek
To jsou buhužel ty předsudky bez sebemenší snahy zkusit něco "jiného".
Trochu OT: Teď tak přemýšlím, že se v mém oku posouvá vnímání současného Ferrari. Nejvíce u mne bodují "praktické" ( >:D ) modely California, FF a GTB (vím GTO je prakticky nejrychlejší Ferrari) a naopak klasický zástupce 458 mi zatím příliš nesedl byť nemám nejmenší pochyby o genialitě toho auta. Proti tomu Lamborghini mi přijde stále stejné, stejně brutální, dokonale automobilově arogantní. Vlastně už od dob Miury a hlavně Countache (který i dnes vypadá jak UFO, natož v 70tých). Tím nechci říct, která ze značek je "lepší". Zde toto nelze. Rozdílné přístupy, rozdílná auta.
Avatar - sgt
16. 6. 2011 09:17
Re: zadne okna
priznajme si, koľkokrát dávame dole zadné okná ak máme auto s klímou ;-)
So zadnými oknami sa bavia len deti a každý rodič rád využije uzamknutie okien :yes:
Avatar - Ronault.
16. 6. 2011 02:30
Re: Podvozek
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2011 01:31
Re: Podvozek
Rozdělujete (kvalitu) auta podle "národnosti"? ;-)
Takže
FRANCOUZSKÉ Bugatti tedy NEeeee :no: ;-\
ITALSKÉ Ferrari asi taky NEeeee 8-s
JAPONSKÉ Daihatsu možná ANO :-)
ČÍNSKÉ VOLVO nejspíš také NEeee :-|
PS: A co třeba MAĎARSKÉ Audi - to ano-nee? ;-)
A co indicko-česko-německá Škoda nebo korejsko-český Hyundai či kuvajtsko britský Aston nebo japonsko-francouzská Toyota - ty by byly po chuti? :-)
PPS: Na mne je tohle vybírání podle národnosti PŘÍLIŠ "složité" - já raději zůstanu u svých "starých způsobů" ;-)
Pěkný den (a kdybyste (nebo někdo jiný) mi "osvětlil" které národnosti automobilů ano a které NEee - byla bych MOC RÁDA :-)
15. 6. 2011 23:58
Re: DOKONALÉ auto...
k tomu strachu s Alfy....nech už pramení z čohokoľvek, nedá mi spomenúť moju skúsenosť. Na dvore mám viac menej bezporuchovú AR 33, 1.5 boxer, ročník 1992, na ktorej som od vlastníctva nabehal cca 80 000 km, ktorú si nechám pre zábavu, model 147 s bezporuchovým vlastníctvom som predal a aktuálne si užívam bezstarostnosť modelu 159. Len toľko k poruchovosti značky AR :-)