Citroën DS4: První jízdní dojmy

Citroën DS4: První jízdní dojmy

 
 

Je Citroën DS4 jen vyparáděná C4 nebo samostatný model s přidanou hodnotou?

Citroën přišel u DS4 s nápadem na základě běžné mainstreamové techniky postavit vůz s prémiovými ambicemi. Na tom by nebylo nic neobvyklého, avšak narozdíl od koncernů VW nebo Fiat bude PSA tento vůz nabízet zcela běžně pod značkou Citroën po boku cenově dostupnějších modelů.

Jistě, tato myšlenka spatřila světlo světa s modelem DS3. Ten je ale malý, hravý a stylový, zatímco DS4 má vyšší cíle.

K prvnímu krátkému seznámení jsme využili Autosalon Brno 2011, kde byla možnost DS4 přímo srovnat i s C4. Konkrétně jsme zvolili nejsilnější motorizace – 1,6 THP (147 kW) v DS4 a 1,6 THP BMP6 (115 kW) z redakčního testu Jako Jin a Jang v C4.

I mimo reflektory výstavních ramp je DS4 působivá. Je až s podivem, jak několik účelných změn detailů dokáže zlepšit vzhled přídě ve srovnání s výchozí C4. Navazující partie pak rozvíjí svébytný styl, které je korunován kratším zadním převisem a snahou skrýt zadní pár dveří.

Palubní deska jako by vypadla přímo z interiéru C4. Liší se jen volbou zajímavějších materiálů a logem DS na volantu, místo tradiční dvojice šípů. Při bližším zkoumání se ale odhalují rozdíly, na kterých si dal Citroën záležet. Nejprve je to čelní okno Zenith z modelu C3, které zasahuje nad hlavy předních pasažérů.

Z funkčního hlediska se jedná o propracovanější výplně dveří a loketní opěrky v nich, „křeslovitější“ sedadla s lepším bočním vedením nebo zakrytí rámů oken. K tomu DS4 využívá kombinaci plastových a gumových lišt, zatímco obyčejnější C4 dává na odiv lakovanou konstrukci dveří.

Jiné speciality, jako digitální otáčkoměr nebo nastavitelnou barvu budíků (jen různá sytost modré nebo čistě bílá), nabízí i C4.

Navzdory nepatrně vyšší stavbě karoserie se v DS4 sedí podobně jako v C4. To znamená relativně nižší posaz kombinovaný s čelním oknem protaženým daleko dopředu – jak je tradicí u francouzských MPV.

Citroën DS4 - ceny v ČR
Motor1,6 VTi 1201,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000275/1700-4500
Max. rychlost [km/h]193214235
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,897,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,56,4
Pohotovostní hmotnost [kg]120512841316
Cena Design [Kč]459.900,---
Cena Style [Kč]519.900,-576.900,--
Cena Sport [Kč]--654.900,-

Po jízdní stránce nejprve zaujme síla motoru 1,6 THP s twin-scroll turbem. Hezky zatahuje už od volnoběhu a přitom se nebrání vytáčení. Při plném sešlápnutí plynového pedálu se ale síla motoru přenáší do řízení, i při jízdě rovně dochází na nerovnostech k tzv. torque-steeru.

Podvozek je velmi komfortní. Přitom se ale téměř nenaklání a dovolí opravdu rychlé průjezdy zatáček – bez nedotáčivosti a bez nepříjemného boje s bočním přetížením.

Závěr? DS4 skvěle kombinuje výkon, francouzský komfort a styl s německou precizností a ovladatelností.

Obzvlášť při srovnání s C4 vynikne, jak moc si dal Citroën na vyladění DS4 záležet. Lépe izolovaný valivý hluk kol, přesnější řízení, znatelně jistější jízdní vlastnosti a při tom všem pohodlná jízda jsou pro inženýry Citroënu skvělou vizitkou

Komu se líbí a kdo nevyžaduje velký a snadno přístupný prostor pro zavazadla nebo velký prostor na zadních sedadel, ten bude s DS4 spokojen a příplatku v řádu 100 tisíc proti shodně motorizované C4 by neměl litovat.

Citroën DS4 - ceny v ČR
Motor1,6 HDi 1101,6 e-HDi 1102,0 HDi 160
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750270/1750340/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190190212
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,311,38,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,45,1
Pohotovostní hmotnost [kg]129013001320
Cena Design [Kč]509.900,-532.900,--
Cena Style [Kč]569.900,-592.900,-629.900,-
Cena Sport [Kč]--669.900,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS4: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 



DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu

Značka DS se od Citroënu oddělila nejprve v Říši středu,…

Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback

Modernizovaný crossover DS 4 se představí na autosalonu…

 



 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Další trol v Prostřeno? O drogách v jídle věděli dopředu?!

Prostřeno se tento týden opět setkalo s výraznou osobností, která pořádně rozvířila vody. Pavel Klega (31),…

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil nejizolovanější domorodce brazilských pralesů

Amazonky, jak je neznáte! Fotograf zachytil…

Pokochejte se dechberoucím pohledem na život nejizolovanějších domorodých kmenů obývajících pralesy na západě…

 

iSport.cz

Kat velmocí Mozík: Proti Kanadě a Švédsku jsme odehráli super zápasy

Kat velmocí Mozík: Proti Kanadě a Švédsku jsme…

 Diametrálně odlišná byla vystoupení obránce Vojtěcha Mozíka na Channel One Cupu a na předchozím turnaji…

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského svazu nikdy nic nechytali

Blažek: Agajev v Boleslavi? Brankáři ze Sovětského…

Bývalý ligový brankář Jaromír Blažek se po roce a půl vrací do velkého fotbalu. Od nového roku bude trénovat…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…