reklama


Citroën DS4: První jízdní dojmy

Citroën DS4: První jízdní dojmy

 
 

Je Citroën DS4 jen vyparáděná C4 nebo samostatný model s přidanou hodnotou?

Citroën přišel u DS4 s nápadem na základě běžné mainstreamové techniky postavit vůz s prémiovými ambicemi. Na tom by nebylo nic neobvyklého, avšak narozdíl od koncernů VW nebo Fiat bude PSA tento vůz nabízet zcela běžně pod značkou Citroën po boku cenově dostupnějších modelů.

Jistě, tato myšlenka spatřila světlo světa s modelem DS3. Ten je ale malý, hravý a stylový, zatímco DS4 má vyšší cíle.

K prvnímu krátkému seznámení jsme využili Autosalon Brno 2011, kde byla možnost DS4 přímo srovnat i s C4. Konkrétně jsme zvolili nejsilnější motorizace – 1,6 THP (147 kW) v DS4 a 1,6 THP BMP6 (115 kW) z redakčního testu Jako Jin a Jang v C4.

I mimo reflektory výstavních ramp je DS4 působivá. Je až s podivem, jak několik účelných změn detailů dokáže zlepšit vzhled přídě ve srovnání s výchozí C4. Navazující partie pak rozvíjí svébytný styl, které je korunován kratším zadním převisem a snahou skrýt zadní pár dveří.

Palubní deska jako by vypadla přímo z interiéru C4. Liší se jen volbou zajímavějších materiálů a logem DS na volantu, místo tradiční dvojice šípů. Při bližším zkoumání se ale odhalují rozdíly, na kterých si dal Citroën záležet. Nejprve je to čelní okno Zenith z modelu C3, které zasahuje nad hlavy předních pasažérů.

Z funkčního hlediska se jedná o propracovanější výplně dveří a loketní opěrky v nich, „křeslovitější“ sedadla s lepším bočním vedením nebo zakrytí rámů oken. K tomu DS4 využívá kombinaci plastových a gumových lišt, zatímco obyčejnější C4 dává na odiv lakovanou konstrukci dveří.

Jiné speciality, jako digitální otáčkoměr nebo nastavitelnou barvu budíků (jen různá sytost modré nebo čistě bílá), nabízí i C4.

Navzdory nepatrně vyšší stavbě karoserie se v DS4 sedí podobně jako v C4. To znamená relativně nižší posaz kombinovaný s čelním oknem protaženým daleko dopředu – jak je tradicí u francouzských MPV.

Citroën DS4 - ceny v ČR
Motor1,6 VTi 1201,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/6000115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/4250240/1400-4000275/1700-4500
Max. rychlost [km/h]193214235
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,897,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,26,56,4
Pohotovostní hmotnost [kg]120512841316
Cena Design [Kč]459.900,---
Cena Style [Kč]519.900,-576.900,--
Cena Sport [Kč]--654.900,-

Po jízdní stránce nejprve zaujme síla motoru 1,6 THP s twin-scroll turbem. Hezky zatahuje už od volnoběhu a přitom se nebrání vytáčení. Při plném sešlápnutí plynového pedálu se ale síla motoru přenáší do řízení, i při jízdě rovně dochází na nerovnostech k tzv. torque-steeru.

Podvozek je velmi komfortní. Přitom se ale téměř nenaklání a dovolí opravdu rychlé průjezdy zatáček – bez nedotáčivosti a bez nepříjemného boje s bočním přetížením.

Závěr? DS4 skvěle kombinuje výkon, francouzský komfort a styl s německou precizností a ovladatelností.

Obzvlášť při srovnání s C4 vynikne, jak moc si dal Citroën na vyladění DS4 záležet. Lépe izolovaný valivý hluk kol, přesnější řízení, znatelně jistější jízdní vlastnosti a při tom všem pohodlná jízda jsou pro inženýry Citroënu skvělou vizitkou

Komu se líbí a kdo nevyžaduje velký a snadno přístupný prostor pro zavazadla nebo velký prostor na zadních sedadel, ten bude s DS4 spokojen a příplatku v řádu 100 tisíc proti shodně motorizované C4 by neměl litovat.

Citroën DS4 - ceny v ČR
Motor1,6 HDi 1101,6 e-HDi 1102,0 HDi 160
Převodovka5M6MA6M
Zdvihový objem [cm3]156015601997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/360082/3600120/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750270/1750340/2000-3000
Max. rychlost [km/h]190190212
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,311,38,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,74,45,1
Pohotovostní hmotnost [kg]129013001320
Cena Design [Kč]509.900,-532.900,--
Cena Style [Kč]569.900,-592.900,-629.900,-
Cena Sport [Kč]--669.900,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS4: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu DS 4S: Kompaktní luxus pro Čínu

Značka DS se od Citroënu oddělila nejprve v Říši středu,…

Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback Crossover DS 4 dostal facelift, do Frankfurtu přiveze verzi Crossback

Modernizovaný crossover DS 4 se představí na autosalonu…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama