Consumer Reports: Downsizing spotřebu nesnižuje

Consumer Reports: Downsizing spotřebu nesnižuje

Podle americké organizace Consumer Reports moderní trend downsizingu potvrzuje známou věc: reálná spotřeba nových aut neklesá.

Organizace na ochranu spotřebitelů Consumer Reports otestovala několik aut v provedení s malými turbomotory a stejné modely s většími atmosférickými agregáty. V porovnání nechybí ani SUV a legendární pickup Ford F-150. Výsledky nejsou nijak lichotivé. Pochopitelně, týkají se USA a tamních modelů, ale některé známe už i z Evropy, byť s rozdílnými pohonnými jednotkami. Obrázek si udělat tedy každopádně lze. Byť se metodika EPA od té evropské značně liší, oficiální (homologovaná) spotřeba paliva je za mořem také měřena standardizovaným způsobem v laboratorních podmínkách a většinou neodráží ty skutečné. To platí skutečně na obou stranách Atlantiku.

Ford Fusion (Mondeo čtvrté generace se na starém kontinentu dosud nenabízí) vybavený přímovstřikovým přeplňovaným čtyřválcem 1,6 EcoBoost dosáhl v testu spotřeby 9,4 l/100 km. Tovární hodnota udávaná automobilkou u většího čtyřválce 2,5 l je o 0,4 l lepší! Přeplňovaná šestnáctistovka navíc nejede tak dobře jako auto vybavené větším motorem, ani jako většina konkurentů s atmosférickými motory (Toyota Camry, Honda Accord nebo Nissan Altima ). A je v reálu žíznivější.

Čtyřválec 2,0 EcoBoost v jiném Fusionu pak spotřeboval 10,7 l/100 km, což je více než rodinné sedany od konkurence s motory 3,5 V6, byl navíc logicky méně kultivovaný a pomalejší ve zrychlení. Automobilka přitom slibuje pravý opak. U Escape (druhá generace Kugy) spolykaly oba motory 1,6 l a 2,0 l stejné množství paliva a menší z nich si ve srovnání s Hondou CR-V, Kiou Sportage a odcházející Toyotou RAV4 nevedl také nijak zvlášť dobře.

Chevrolet Cruze 1,4 Turbo sice nabídl naprosto stejnou konzumaci benzinu ve srovnání s atmosférickou 1,8 (9,1 l/100 km) a o něco lepší dynamické parametry, ale podle EPA by měl být úspornější. Například v případě BMW X3 se reálná spotřeba od té tabulkové příliš nelišila a dvoulitrový čtyřválec byl oproti třílitrovému šestiválci skutečně střídmější. To samé platí i o Dodge Dart 1,4 Turbo ve srovnání s dvoulitrovým čtyřválcem ve stejném voze. Jihokorejští soupeři Fusionu (Hyundai Sonata, Kia Optima) byli v testu s turbomotory naopak oproti čtyřválcům 2,4 l náročnější, ale zde se to dá brát jako daň za mnohem lepší akceleraci.

Moderní malé turbomotory jsou vyvíjeny tak, aby drasticky snižovaly vypouštěné emise CO2 (a tím i spotřebu) pouze v jistém spektru otáček. V nižších a středních je navíc k dispozici poměrně slušná porce točivého momentu. Mimo tento rozsah, tedy pokud řidič jezdí sportovněji, ubývá benzin z nádrže rychleji. Nezapomínejme, že v automobilech prodávaných v USA navíc stále dominují samočinné převodovky. Jedete-li na úsporu, lze se dostat dokonce i pod tabulkové údaje, ale při takové „ekorally“ jste většinou brzdou plynulého provozu. Je také pravdou, že řidiči, kteří byli léta zvyklí na atmosférické zážehové jednotky, se s přeplňovanými dosud nenaučili jezdit, neboť vyžadují trochu jiné návyky.

Ford také čelí žalobě kvůli spotřebě hybridů

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 

Přidat názorDiskuse: Consumer Reports: Downsizing spotřebu nesnižuje






Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…