Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Countryman: Terén jako další výzva (první fotografie)

Aleš Dragoun
Diskuze (20)

Největší Mini všech dob se bude prodávat s pohonem předních nebo všech kol. Jediný model v nabídce s ryze pětidveřovou karoserií je buď čtyř- nebo pětimístný.

Automobilka Mini, součást koncernu BMW Group, zveřejnila první informace o sériovém crossoveru. Nechybí ani série firemních fotografií. Skončily tak spekulace ohledně vzhledu i názvu nového modelu Mini, i když ne všechna data jsou zatím dostupná.

Colorado? Ne, Countryman!

Mini do terénu se nebude jmenovat Colorado, jak se původně předpokládalo, ale Countryman. Tento název se používal i u klasického Mini pro kombi s logem Austin, také s dřevěnou konstrukcí zadní části. Na některých trzích pak zřejmě novinka ponese název Crossman. Sériový crossover je prvním skutečně pětidveřovým modelem Mini. Má čtyři plnohodnotná sedadla a stejné číslo reprezentuje i přibližnou délku vozu v metrech.

Countryman zvenčí připomíná plážový Beachbomber z letošního Detroitu, ale má střechu a dveře. K jeho kořenům tak musíme zajít o něco hlouběji, byť do relativně nedávné minulosti. Britsko-německá značka představila obdobný koncept Crossover již v Paříži 2008. Určité stylistické prvky z něj na sériovém voze najdeme také, například třetí boční okénko a tvar střechy nad ním. Prototyp měl ale například posuvný druhý pár dveří, zadní víko se pak otevíralo do strany.

Typické Mini

Uvnitř je novinka typickým moderním Mini, styl je na prvním místě. Na přístrojové desce zaujme doslova obří centrální displej. Nebyla zanedbána ovšem ani praktičnost. Zadní pasažéři budou mít dost místa pro nohy, vtipným detailem jsou držáky plechovek s nápoji na středové konzole, kterou u Mini nazývají Center Rail. Všemožných odkládacích prostorů bude výrobce nabízet několik druhů, cestující je budou moci umístit ve voze takřka kamkoli dle svého vkusu a aktuální potřeby.

Mini Countryman je v základní verzi čtyřmístný, ale v seznamu výbavy na přání je také prostřední sedadlo, byť jej v této velikostní kategorii aut nemůžeme nazvat plnohodnotným. Navíc se za něj nic nepřiplácí. V této podobě pak crossover nabídne dělená zadní sedadla v poměrech 60 : 40, či 40 : 20 : 40. Velikost zavazadlového prostoru se může zvětšit z 350 až na 1.170 litrů.

All4

Podrobnější technické specifikace zatím automobilka nezveřejnila. Co se týče motorů, nabídka bude sahat od turbodieselu Mini One D Countryman se 66 kW až po přeplňovanou šestnáctistovku Cooper S se 135 kW. Tento motor má nejen turbodmychadlo typu twin-scroll a přímé vstřikování, ale také plně variabilní ovládání ventilů. Prioritou konstruktérů bylo zachovat výkon a snížit spotřebu, takže použili též regeneraci brzdné energie a automatické vypínání motoru při stání. Převodovky jsou šestistupňové přímo řazené, jako alternativa pro zážehové verze bude k dispozici i automat Steptronic se stejným počtem rychlostí.

Varianty Cooper D a Cooper S mohou být na přání vybaveny systémem pohonu všech kol ALL4 s elektrohydraulicky regulovaným diferenciálem. Ten je schopen při běžné jízdě distribuovat točivý moment na obě nápravy v poměru 50 : 50, v extrémních případech jde ale dozadu plná síla agregátu, tedy celých sto procent přenositelné hnací síly. Zavěšení vpředu obstarávají vzpěry McPherson, vzadu je víceprvková náprava. Posilovač řízení je elektrický Servotronic, nechybí kontrola stability DSC, kontrola trakce DTC je standardní u čtyřkolek, stejně jako elektronická závěrka diferenciálu vpředu.

Bezpečnostní prvky zastupuje celkem osm airbagů, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu a úchyty Isofix pro dětské sedačky. Dalším prvkem základní výbavy je indikátor proražení obutí, pneumatiky typu run-flat jsou její součástí jen u Cooperu S.

Široké možnosti

Optimální teplotu uvnitř zajistí klimatizace, hudbu z CD přehraje standardní rádio. Jak je ovšem u Mini zvykem, možnosti přizpůsobit si svůj vůz jsou široké. Na výběr je několik specifických barev čalounění a interiéru, lepší audio systém, nebo rozhraní pro připojení mobilních telefonů včetně iPhone. Zákazníci mohou zvolit také panoramatickou střechu, adaptivní přední xenonové světlomety, vyhřívané čelní sklo, či tažné zařízení. Paleta litých kol sahá od šestnáctipalcových až k devatenáctipalcovým, sportovní podvozek sníží světlost o 10 mm. Komu by to nestačilo, může zvolit komponenty John Cooper Works.

Datum oficiálního představení veřejnosti zatím není známo. S největší pravděpodobností se Mini Countryman objeví v Ženevě a s ním i podrobnější údaje a ceny.

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
24. 1. 2010 13:55
Re: MINIDRZEK
Já jich vídám... V osumnácti ukecáš mámu, aby ti ho půjčila, nasadíš kšiltofku, na zákl. rádiu nastavíš basy tak, abys rozdrnčel plasty, otůruješ dieselovou jedenapůli a cestou od diskotéky dostaneš +10 respect bodů
Avatar - Ada je zase tady
21. 1. 2010 23:07
Re: Krása!
S odpovídajícím dieselem to je asi nejlepší konstruktérský počin posledního půlroku. BRAVO!
Avatar - Ronault.
21. 1. 2010 20:25
Re: MINIDRZEK
Popravdě řečeno ostrého drzka v Modusu si představit neumím >:D :yes:

Nicméně nějakou maminu po městě s děckama a nákupem z Lídlu značka ideál :yes:

Oprava: MINIBMraWo :-!
21. 1. 2010 19:04
MINIDRZEK
No, tak tohle auto nemít, to je snad lepší se pověsit na první hrušce. Absolutní styl, absolutní auto, absolutní image.

Jo, jo, jsou prý ostří hoši, co to zkouší na stopětačtyřicítkách v Modusech, jsou prý ostří hoši, co zatínají tipec Týdě v dlouhým táhlým... no, a pak jsou minidrzci, hoši co maj vkus, styl a to správný voko.

Tak dnes velmi zřetelné MINIBRAVO :yes:
Avatar - pumpkin
21. 1. 2010 18:04
Re: Trabi
Presne to som chcel napísať. :yes: