Euro NCAP 2010: Mazda CX-7 – Pouze čtyři hvězdy, rezervy existují téměř všude

Euro NCAP 2010: Mazda CX-7 – Pouze čtyři hvězdy, rezervy existují téměř všude

 
 

Mazda CX-7 ročníku 2010 je faceliftovanou verzí vozu SUV, který se vyrábí od roku 2007. Označení CX znamená crossover podobně jako označení u modelu RX znamená rotary engine.

Z testů Euro NCAP si Mazda CX-7odváží pouze čtyři hvězdy. Prostor pro zlepšení a navýšení bodového zisku a následně počtu hvězd je téměř ve všech sledovaných disciplínách.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v červnu 2010, absolvoval model Mazda CX-7 2.2 diesel s karoserií SUV o hmotnosti 1865 kg a v provedení s pravostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována (pomocí úchytů ISOFIX ) autosedačka Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus s orientací proti směru jízdy a pro starší figurínu sedačka Britax Römer Duo Plus Universal se standardní orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Řidič i spolujezdec jsou dobře chráněni ve většině oblastech těla, ale konstrukce přístrojové desky obsahuje bohužel tuhá místa, která pro řidiče i spolujezdce představují zvýšené riziko poranění kolen a stehen.

Při bočním nárazu byl vůz oceněn maximálním počtem bodů. Při agresivnějším nárazu na kůl byla žebra hrudníku stlačena natolik, že ochrana v této oblasti je hodnocena jako slabá. Ochrana krční páteře při nárazech zezadu je nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,786%8100%5,873%00%2776%

Ochrana dětí
Na základě hodnot naměřených senzory figuríny při dynamických zkouškách (čelní a boční náraz) byla Mazda CX-7 oceněna maximálním bodovým přídělem za ochranu mladší figuríny.

Dopředný pohyb hlavy starší figuríny (sedačka ve směru jízdy) nebyl nadlimitní. Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce ale nelze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Varovná samolepka však jasně neupozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému instalovaném na sedadle spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční12100%4100%2100%323%--
36 měsíční11,798%4100%2100%--
Ochrana dětí-3979%
Ochrana chodců
Ochrana chodců není silnou stránkou nové Mazdy. V pořádku je pouze ochrana nohou v oblasti nárazníku. Oblast přední hrany kapoty a místa kapoty s největší pravděpodobností střetu s hlavou dítěte i dospělého jsou hodnocena bohužel převážně jako nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců6,527%3,152%6100%1643%

Asistenční systémy
Elektronický stabilizační sytém, stejně jako připomínače nezapnutého bezpečnostního pásu na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 4 hvězdy
Mazda CX-7 podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení pouze 4 hvězdy. Rezervy jsou v mnoha disciplínách: v ochraně kolen a stehen při čelním nárazu, ochraně hrudníku při nárazu na kůl, ochraně krční páteře při nárazech zezadu i v ochraně chodců.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2776%3979%1643%571%70%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Video

Euro NCAP
Euro NCAP Mazda CX-7 (2010)

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Mazda Euro NCAP Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Ojetá Mazda CX-7: Diesel zpočátku hodně chyběl! Ojetá Mazda CX-7: Diesel zpočátku hodně chyběl!

Když nepočítáme spíše terénní model Tribute z 90. let,…

Mazda přestala vyrábět CX-7 Mazda přestala vyrábět CX-7

SUV od Mazdy má být nahrazeno modelem CX-5, které se…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…