Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan 2007: Facelift a nový motor

Ladislav Čermák
Diskuze (70)
Rumunský superhit prodělal několik nevelkých změn k udržení vysoké popularity

Neuvěřitelně úspěšný Logan předčil svými prodeji všechna očekávání; od září 2004 do června 2006 se jich na celém světě prodalo více než 291 tisíc a úspěchu se dočkal i na trzích, pro něž původně nebyl určen. Proto se od roku 2005 nevyrábí pouze v rumunském Pitesti, ale také v Rusku, Kolumbii a Maroku, kde se Dacia v březnu 2006 stala nejprodávanější značkou. Zájem však stále převyšuje nabídku, proto se od příštího roku spustí výroba i v Íránu, Indii a Brazílii a stávající závody budou zvyšovat výrobní kapacitu.

Pod dojmem těchto příjemných zpráv se vedení Renaultu rozhodlo k novému modelovému roku k mírné modernizaci. Po ní dostane Logan od verze Ambiance nahoru nové koncové svítilny s diamantovým efektem, Lauréate se pak odliší novým spoilerem na víku kufru a celobarevnou maskou. Všechny verze pak dostanou jedno významné praktické plus - víko kufru, otevírané zvenčí tlačítkem, nikoliv klíčkem. Nechybí nabídka nových barev - modrá Mineral, šedá Platinum, šedá Comet a béžová Tundra - a nové vzory 15" litých kol.

Uvnitř čekají pozměněné čalounící materiály, nové rohože a změněný tvar řadící hlavice řadicí páky ve stylu Renaultu. Lauréate dostane novou odkládácí plochu na spodku středové konzole a všechny verze ozvučí nová řada rádií Blaupunkt mj. s možností přehrávání mp3. Novinkou je čtvrtá, vrcholná úroveň výbavy, nazvaná Prestige. Zahrnuje lakované všechny vnější detaily, specifická zpětná zrcátka a ozdobnou lištu v masce. Uvnitř čekají kliky, lemy výdechů ventilace a středová konzola v matném hliníkovém dekoru, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky a přístroje se stříbrným podkladem a červeným displejem palubního počítače. Pouze pro Prestige jsou určena volitelná kola "Bolshoi", volit lze ze čtyř metalických (šedé Platinum a Comet, modrá Mineral a červená Toreador) a jedné nemetalické barvy (modrá Marine).

Největší novinkou je ale nový - již čtvrtý - motor, volitelný výhradně pro nejvyšší Prestige. Šestnáctiventilová zážehová šestnáctistovka Renault vyvíjí 77 kW a 148 Nm a relativně lehký Logan rozjede na 183 km/h a na stovku za 10,2 s, což ji řadí na vrchol motorové palety. Je ekonomičtější než dosavadní nejsilnější osmiventilová šestnáctistovka nejen kvůli nižší spotřebě (7,1 l/100 km), ale i kvůli prodlouženým intervalům výměny oleje na 30.000 km. Spojena je s novou pětistupňovou převodovkou JH s lepší synchronizací a především lanovody místo pák, zajišťující tišší a exaktnější řazení.

Ladislav Čermák
Diskuze (70)