Dacia Sandero Spider vypadá skvěle. Byla by nejlevnější svého druhu u nás
Postavit dvoumístný kabriolet na bázi rumunského hatchbacku zní jako šílený nápad. Podle ilustrací by ovšem výsledek nemusel vypadat vůbec zle.
Jestliže v Česku byla Dacia Sandero v lednu se 126 registracemi až na celkovém 29. místě, v Evropě se loni jednalo o druhý nejprodávanější automobil. Úspěšnější už byla pouze Tesla Model Y, jež jako vůbec první elektromobil v historii zároveň získal titul nejoblíbenějšího auta na celém světě.
Rumunský hatchback, který v Česku s atmosférickým tříválcovým benzinem 1.0 SCe se 49 kilowatty začíná na 296.400 Kč, rozhodně nepatří mezi nejoblíbenější cíle různých úpravců a tuningových společností. V tomhle ohledu je SUV Duster mnohem populárnější. Přesto ani sandero se nevyhnulo designérským hrátkám.
Nepřekvapivě ovšem nejde o reálné dílo, ale o výtvor grafického programu. Jedno z nejlevnějších aut v Česku přišlo o druhý pár dveří i celou zadní řadu sedadel, takže je dvoumístné. Za opěrkami hlavy si našly místo decentní ochranné oblouky, přičemž zadní část, kterou si můžete prohlédnout na videu, připomíná tu u Renaultu Megane CC druhé generace.
Ačkoliv se Dacia pod vlivem zákazníků a stále přísnějších emisních a bezpečnostních limitů posouvá cenově směrem vzhůru, otevřenou variantu některého z modelů asi očekávat nemůžeme. Přitom sanderu to bez pevné střechy moc sluší. I s konverzí by se navíc jednalo o nejdostupnější kabriolet na trhu, který po zlatých časech začátkem tohoto tisíciletí, kdy se pozornost automobilek stočila k modelům s pevnou skládací střechou, zažívá citelný útlum.