Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan kombi: první pařížské dojmy

Libor Zezulka
Diskuze (102)
Dacia rozhodně nebyla v Paříži podřadnou značkou. Za prvé vystavovala z části na domácí půdě a za druhé představila kombi verzi úspěšného Loganu.

Jestliže byl Logan ve verzi sedan trefou do černého, vyrovná se představení Loganu kombi (automobilka používá označení MCV) nalezení pokladu. Tohle auto podle některých pařížských prohlášení zbourá trh. Logan kombi má se sedanem společnou pouze přední část, od A sloupků se obě varianty zásadně liší. Renault se totiž rozhodl znásobit úspěch Loganu tím, že postavil auto nacházející se někde na pomezí kombi a MPV a připravil interiér pro pět nebo sedm sedadel.

Kromě designu, na který si bude zřejmě hodně lidí těžce zvykat (silně krabicovitý tvar není zrovna ukázkou moderních designových postupů), zaujme Logan kombi obrovským rozvorem. Dacia se s tím vůbec nemazlila a místo obvyklých 10 – 15 cm natáhla rozvor o neuvěřitelných 27,5 cm. Tím sice vytvořila obrovský vnitřní prostor, ale zároveň lehce poškodila vyvážený design sedanu, navíc jsem hodně zvědavý, co protažení platformy a rozvoru provede s bezpečností.

Každopádně uvnitř čeká posádku královský prostor na zadních sedadlech a obrovský kufr. Třetí řada sedadel není díky značné délce a velkému rozvoru nouzová, ale poskytuje pasažérům prakticky stejný komfort jako řada druhá. Zavazadlový prostor nabídne v pětimístném uspořádání objem 700 litrů, za třetí řadou sedadel zůstane 198 litrů objemu.

V třetí řadě se sedí skutečně překvapivě pohodlně a jelikož Dacia zvolila stupňovité uspořádání i cestující sedící úplně vzadu vidí docela dobře dopředu a samozřejmě výborně do boku. Abyste se dostali na třetí řadu sedadel, musíte složit a odklopit sedadlo druhé řady. Systém to není úplně nejjednodušší, ale funkční.

Sedadla bohužel vydávala otřesné zvuky a chci věřit, že to byl problém pouze vystavených kousků. A čím by měl Logan kombi zbourat trh? Pařížským výstavištěm se nesly informace, že Logan kombi bude stát v základní verzi okolo 250 tisíc.

Libor Zezulka
Diskuze (102)
Avatar - donPedro
4. 10. 2006 18:34
Re: Funebrák
Jsi mne ogare tak trochen asi nepochopil. Můžu jet v tomhle Loganu jak chci bezpečně a když mne nějaký ovád nabere jak na vidle přímo na střed tohoto vozidla, tak následky si opravdu nechci ani představovat. Tudíž do Loganu combi já se svou rodinou ani náhodou. Počkejme si ale na nějaký test bočního nárazu a uvidíme - já to však zatím vidím černě. Nechci tady dělat nějaká ramena nebo co, ale za těch 250táců si myslím že bych dokázal sehnat slušně jeté nebourané nekradené vozidlo hezčí a bezpečnější, pravda však menších rozměrů než je tento (svým způsobem extrémní) Logan. Ale kdo chce kam, tož pánbuh s ním. Tož tak.
Avatar - donPedro
4. 10. 2006 18:24
Re: Funebrák
Jen tak pro info v BMW ani MB nejezdím, co a hlavně jak na našich cestách jezdí taky vidím docela dobře. A jako nejhorší kombinaci jednoznačně vyhodnocuji silné až velmi silné vozidlo/SUV a za volantem řidič hulvát. A bohužel mám takový pocit nepříjemný, že tohohle druhu takyřidičů je čímdáltímvíc. Tož tak.
4. 10. 2006 17:08
Verim ze i toto priblizovadlo si kupce najde
a nebude jich malo. Presto by ale bylo prihodnejsi dat ke clanku titulek: "Dacia Logan kombi: Prvni parizske prujmy"
4. 10. 2006 11:46
Re: design
Hlavne tie Favority a Felicie vydrzia 20 rokov. A urcite to mas uz aj vyskusane. >:-[] Tu nejde o imidz ale o to, kolko v tom mozes prepravit. a hlavne za kolko. :-!
Avatar - MeSiL
3. 10. 2006 17:58
SuperB
Možná to není nic new, ale tohle jsem našel na netu [odkaz]