Dacia Logan kombi: první pařížské dojmy
Jestliže byl Logan ve verzi sedan trefou do černého, vyrovná se představení Loganu kombi (automobilka používá označení MCV) nalezení pokladu. Tohle auto podle některých pařížských prohlášení zbourá trh. Logan kombi má se sedanem společnou pouze přední část, od A sloupků se obě varianty zásadně liší. Renault se totiž rozhodl znásobit úspěch Loganu tím, že postavil auto nacházející se někde na pomezí kombi a MPV a připravil interiér pro pět nebo sedm sedadel.
Kromě designu, na který si bude zřejmě hodně lidí těžce zvykat (silně krabicovitý tvar není zrovna ukázkou moderních designových postupů), zaujme Logan kombi obrovským rozvorem. Dacia se s tím vůbec nemazlila a místo obvyklých 10 – 15 cm natáhla rozvor o neuvěřitelných 27,5 cm. Tím sice vytvořila obrovský vnitřní prostor, ale zároveň lehce poškodila vyvážený design sedanu, navíc jsem hodně zvědavý, co protažení platformy a rozvoru provede s bezpečností.
Každopádně uvnitř čeká posádku královský prostor na zadních sedadlech a obrovský kufr. Třetí řada sedadel není díky značné délce a velkému rozvoru nouzová, ale poskytuje pasažérům prakticky stejný komfort jako řada druhá. Zavazadlový prostor nabídne v pětimístném uspořádání objem 700 litrů, za třetí řadou sedadel zůstane 198 litrů objemu.
V třetí řadě se sedí skutečně překvapivě pohodlně a jelikož Dacia zvolila stupňovité uspořádání i cestující sedící úplně vzadu vidí docela dobře dopředu a samozřejmě výborně do boku. Abyste se dostali na třetí řadu sedadel, musíte složit a odklopit sedadlo druhé řady. Systém to není úplně nejjednodušší, ale funkční.
Sedadla bohužel vydávala otřesné zvuky a chci věřit, že to byl problém pouze vystavených kousků. A čím by měl Logan kombi zbourat trh? Pařížským výstavištěm se nesly informace, že Logan kombi bude stát v základní verzi okolo 250 tisíc.