Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan: Nový model stojí 159.900 Kč

Tomáš Kovařík
Diskuze (194)
Dovozce rumunských vozů Dacia uvedl na trh novou generaci modelu Logan. K dispozici bude se třemi výbavami a čtyřmi motory, ve všech verzích stojí stejně jako hatchback Sandero.

Logan je nyní ještě atraktivnější. Přední část vsadila na velké logo, modernější světlomety a masku chladiče s vodorovnými lištami. Příbuznost s modely Sandero a Sandero Stepway je zřejmá, což u předchůdce chybělo.

Novinka dostala přístrojovou desku v tmavém nebo dvoubarevném provedení (podle verze), pochromování se objevilo kolem ukazatelů, výdechů ventilace, loga na volantu a na hlavici řadicí páky. Středová konzola je probarvená.

Zcela nový je palubní štít a zlepšilo se použité čalounění. Sériově se nabízí například stabilizační systém, plechová 15“ kola a čtyři airgaby. Za příplatek získáte třeba čalounění z hovězí kůže (12.000 korun), středovou loketní opěrku (2.500), tempomat (9.000), zadní parkovací čidla (6.000), metalízu (10.000) a rezervu (1.500).

Novinkou převzatou z modelu Lodgy je multimediální systém Media Nav se sedmipalcovým barevným dotykovým displejem, navigací, autorádiem a bluetooth. Nechybí přípojky AUX a USB, které se pro snazší obsluhu nacházejí na čelní straně. Zlepšila se aerodynamika, izolace a použitý absorbent, což spolu s tiššími motory snížilo hlučnost v kabině. Pro zavazadla je k dispozici 0,510 m3.

Pohon zajišťují tři zážehové motory a jeden vznětový. Přeplňovaný benzinový tříválec 0.9 TCe/66 kW a 135 N.m s proměnným časováním ventilů a bezúdržbovým rozvodovým řetězem si v průměru vystačí s 5,0 l na 100 km. V porovnání s Loganem 1.2 16V/55 kW první generace se spotřeba snížila o 0,9 l na 100 km, nyní lze s vozem na jedno natankování ujet až 1000 kilometrů. Agregát se ale nabízí pouze v nejvyšší výbavě Arctica za 222.900 korun.

Se stejným stupněm se výhradně pojí také čtyřválcový turbodiesel 1.5 dCi o výkonu 55 kW a točivém momentu 200 N.m při 1750/min. Účinnější systém vstřikování se podepisuje pod spotřebu pouhých 3,8 l na 100 km a dojezd až 1300 kilometrů. Za tenhle agregát zaplatíte 259.900 korun.

Drtivou většinu prodeje zajistí čtyřválec 1,2 l/55 kW, který v průměru spálí 5,8 litru. Prodává se za zmíněných 159.900 korun (základ Access), respektive s příplatkem 15.000 korun v prostřední verzi Ambiance. K dispozici je také verze s pohonem na LPG, která má o dva kilowatty snížený výkon (53 kW) a stojí od 194.900 korun.

Dacia Logan – technické údaje a české ceny
Motor1,2 16V1,2 16V LPG0,9 TCe1,5 dCi 75
Převodovka5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]114911498981461
Válce/ventily4/44/43/44/2
Největší výkon [kW/min-1]55/550053/550066/525055/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]107/4250105/4250135/2500200/1750
Max. rychlost [km/h]156154175164
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,515,111,114,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,87,55,03,8
Cena Access [Kč]159.900,----
Cena Ambiance [Kč]174.900,-194.900,---
Cena Arctica [Kč]194.900,-214.900,-222.900,-259.900,-

Tomáš Kovařík
Diskuze (194)
Avatar - Katikakus
27. 2. 2013 20:28
Re: Není CENA jako CENA
filipe, kdyz se ti nelibi, ze te oslovuji jmenem, ktere sis sam pri registraci zvolil, logicky z toho plyne, ze mas s nim nejaky problem. Jakou konstrukci jsi prisel na to, ze bych problem s jmenem mel mit ja me opravdu nenapada - ja ti nikde nezakazuji oslovovat me Katikakus.

To ze si nemecky majitel Dacie nezkontroluje zarovky nikde netvrdim - to tvrdis ty. Nevkladej mi prosim do ust sve nesmysly. Zbytek nema cenu komentovat... 8-s :no:
26. 2. 2013 11:32
Re: Není CENA jako CENA
Kdo se tu stydí za jméno jsi ty. Ramena přes klávesnici dělat umíš, hlavně, když schováš svou identitu za přezdívku Katikakus a obrázek svého pohádkového hrdiny či čeho. Zřejmě se ti to trochu už plete, kdo se stydí za jméno a kdo ne.

Klidně si stále tvrď, že Německý majitel Dacie si žárovky nezkontroluje ale ten co jezdí Polem auto obleze a vše si dá do pořádku :-) Netvrdím (!) napíšu to raději znovu, třeba ti to už dojde, netvrdím, že je TUV o spolehlivosti auta. Jen je to takové vodítko k té výsledné kvalitě.

Klidně si dál mysli, že řidiči Dacie o své auta nepečují a majitelé toho strašného koncernu kvůli kterému nemůžeš spát se o ně starají jak o své děti a to pak je ten důvod, proč jsou VW Polo v TUV v hodnocení na špici.
25. 2. 2013 10:17
Re: Auto pre krízu
Tak klima je dobrá proti mlžení čelního skla. A taky v létě, když je hic. Ale jsou lidi, kteří jsou na ni alergičtí.
Čili odmítání klimy nemusí být úplná hloupost, byť já ji v autě mám a jsem tomu rád.
25. 2. 2013 10:05
Re: Jsem rád, že takové
V plánu to mít nemusejí, ale pokud chtějí uspět, musejí napřed něco prodat... Čili buď musejí být o dost lepší, než srovnatelně drahý evropský výrobce, nebo o dost levnější, než srovnatelně kvalitní Evropan. Nebo asoň ten dojem budit.
25. 2. 2013 10:02
Re: Chybka
A co třeba cx? ;-)