Daimler si zřejmě při testech emisí v USA pomáhal softwarem
Informoval o tom německý list Bild am Sonntag s odvoláním na dokumenty amerických vyšetřovatelů.
Jednou z funkcí podle listu například bylo vypnutí systému pro snižování emisí po ujetí 26 kilometrů. Další funkce pak sloužila ke zjišťování toho, zda je automobil testován. Inženýři automobilky Daimler přitom podle listu v interní e-mailové komunikaci vyjadřovali pochybnosti o tom, zda jsou takovéto funkce legální.
Daimler čelí kvůli emisím naftových automobilů vyšetřování ve Spojených státech i v Německu. Koncern již dříve uvedl, že tato vyšetřování by mohla vyústit ve značné pokuty a svolávání vozů.
Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře německého koncernu Volkswagen kolem manipulací s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě.