Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pokračuje výstavba severní alternativy D1. Staví se dalších 12 kilometrů dálnice D35

ČTK
Diskuze (23)
Nově stavěný úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Časy navazuje na budovaný úsek mezi Časy a Ostrovem. Oba budou otevřeny za tři roky.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo výstavbu dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. Za 12,6 kilometru zaplatí 3,389 miliardy korun bez DPH. V prosinci už začala výstavba navazujícího úseku Časy - Ostrov. Dokončení obou prvních částí D35 se plánuje počátkem roku 2022, měřit budou 27 kilometrů.

"Společně se sousedním úsekem mezi Časy a Ostrovem máme aktuálně v realizaci 27 kilometrů dálnice D35, které zprovozníme v jednom roce. Právě část mezi Hradcem Králové a Mohelnicí je tím nejdůležitějším úsekem celé D35, neboť po dokončení bude společně s dálnicí D11 tvořit severní alternativu přetížené D1," řekl k zahájení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo 14. března 2019 v Opatovicích nad Labem stavbu dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov. Úsek Opatovice – Časy se napojuje na tříúrovňovou křižovatku u Opatovic a úsek Sedlice - Opatovice, který umožňuje napojení D35 na dálnici D11. Úsek Opatovice - Časy zahrnuje víc než kilometrovou estakádu přes záplavové území Labe. Kromě mostů počítá se dvěma mimoúrovňovými křižovatkami Rokytno a Časy, na trase budou i čtyři okružní křižovatky. Stavebníci upraví i několik kilometrů navazujících silnic první až třetí třídy. V soutěži na výstavbu uspělo sdružení firem Strabag, M - Silnice a SMP CZ.

Dálnice D35 má v budoucnosti spojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc. Zároveň se má po jejím otevření výrazně ulevit městům a obcím na trase současné silnice první třídy číslo 35, která dnes z velké části slouží tranzitní dopravě. V Pardubickém kraji obejde Vysoké Mýto a Litomyšl. Novou trasu by mohli využívat řidiči jedoucí z Prahy do Olomouce a Ostravy. Jeli by nejdříve po D11, u Opatovic by najeli na D35, po níž by se dostali až do Lipníku nad Bečvou. Tam by se napojili na D1 do Ostravy. Odlehčila by se tak trvale přetížená D1 mezi Prahou a Brnem.

ČTK
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - pradeda777
3. 6. 2019 14:43
Re: Hm...
Praha záměrně sabotuje D35 i D52 a upřednostňuje D3, aby to měli Pražáci snadněji v létě k moři a v zimě do Alp....je to jasný jak facka....mě starého vlka rohlíkem neopijí....
1. 6. 2019 18:14
Re: cena
Babiš někdy tvrdil, že staví novou dálnici za 150 mega?
1. 6. 2019 18:13
Re: Proč se nestaví rovnou až na Mohelnicí najednou?
Opravuje se D1 a velká část kapacit stavebních firem, které to umí, je vázána do roku 2021 (včetně) tam. Každá dálnice na světě se staví na úseky, protože si nedovedu logisticky představit třeba 150 km úsek, který by se stavěl najednou. Někam se musí odvézt vytěžený materiál, odněkud přivézt nový, někde ubytovat dělníky a rozvážet je na stavbu... Prostě na 150 km děsný bordel, prach atd.
1. 6. 2019 18:07
Re: To je rychlost
Zkus myslet - jde o dva úseky započaté v současné době. Další rok přibudou další, takže se bude stavět naráz třeba pět úseků.
1. 6. 2019 18:05
Hm...
Když si vzpomenu, že D35 měla už být celá dávno postavená, tak to, že začali stavět další kilometry od Opatovic mi připadá trochu směšné, ale buďme rádi aspoň za to. Když přišel Ťok k veslu, zvěřejnil, že za celé ty roky kašpárci od socanů a ODS nedokázali vykoupit pozemky a zařídit stavební povolení. Tak jak se pak má stavět v termínech, když se tam zaměstnanci ministerstva a ŘSD flákají.