Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dálniční známky v Německu budou i v týdenní či měsíční variantě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Možnost zaplatit mýtné i na kratší dobu, než je jeden rok, požaduje Evropská unie. Chce zabránit tomu, aby byli zahraniční řidiči znevýhodňováni, připomněla agentura DPA.

Chystané zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta nabídne vedle celoroční asi i týdenní a měsíční známku. Podle magazínu Der Spiegel to předpokládá nový německý ministr dopravy Alexander Dobrindt. Kromě toho chce zavést slevu pro auta s menším obsahem motoru a také pro auta, která jsou vstřícná k životnímu prostředí.

Zavedení mýtného si za svou prioritu stanovili bavorští křesťanští socialisté (CSU), kteří chtějí, aby na německé autostrády přispívali i řidiči ze zahraničí. Mýto se ale nemá nijak finančně dotknout majitelů aut registrovaných v Německu, což bude podle kritiků odporovat unijnímu právu, které diskriminaci na základě cizí státní příslušnosti zakazuje.

Dobrindt předpokládá, že roční dálniční známka by v Německu mohla stát zhruba 100 eur (2750 Kč) a že německým řidičům by se kompenzovala snížením například daně z osobního vozidla.

To ale zřejmě bude v mnoha případech komplikované, protože mnozí řidiči nových moderních vozů platí na dani méně než zmíněných 100 eur. Například daň za vůz Volkswagen Polo v nejnižší motorové variantě stojí podle Der Spiegelu asi 60 eur. Tento problém by tak Dobrindt mohl vyřešit zamýšleným plánem, který kombinuje snížení daně z motorového vozidla a slevu na mýtném.

Otázkou jsou také elektromobily, jejichž vlastníci v současné době daň za auto neplatí. Plánuje se, že taková auta by byla zcela osvobozena i od dálničních poplatků.

Příslušný zákon chce Dobrindt předložit už letos. Z CSU se nicméně ozývají hlasy, že řidiči osobních aut na německých dálnicích kvůli právním i praktickým problémům začnou platit nejdříve v roce 2016.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
7. 1. 2014 12:24
Re: Pkw Maut
>:D víš vůbec, co to je impaktované nebo recenzované odborné periodikum? Server německého autoklubu to není. Nebo připiš, na kterého profesora dopravní popř. stavební fakulty oboru dopravních staveb které univerzity se ten článek odkazuje. A nějaký matematický přepočet, že přejezd kamionové soupravy nějakou rychlostí vyvodí stejné namáhaní konstrukčních vrstev vozovky jako 160 000 osobáků, by taky neuškodil. Nesmíš věřit všemu, ale to ti dojde, až tě vemou někam na střední. Už jsi alespoň zjistil, jak funguje financování státního aparátu?
7. 1. 2014 10:03
Re: Pkw Maut
LKW nutzen die Straßen deutlich mehr ab als PKW.[1] Verschiedenste Untersuchungen gehen davon aus, dass ein einziger LKW die Straße so stark abnutzt wie ca. 100.000 PKW.[2] Die Bandbreite der Berechnungen geht von 35.000fachen[3] bis zu über 160.000fachen[4] der PKW-Belastung. Die entstehenden Kosten für den Bau und notwendigen Erhalt der Straßen werden durch die LKW-Abgaben bei Weitem nicht abgedeckt. Tatsächlich trägt der LKW-Verkehr nur rund 30 % der von ihm verursachten Kosten. Im untergeordneten Straßennetz (d. h. auf Gemeindestraßen) beträgt die Kostendeckung gar nur 18 %.[5] Dadurch ist beim LKW-Betrieb keine Kostenwahrheit gegeben. Die entstehenden Kosten für die Erhaltung der Straßen müssen von der Allgemeinheit getragen werden. Alternative Transportwege, wie der Güterverkehr über die Bahn- oder Schifffahrt haben dadurch einen massiven Wettbewerbsnachteil. In der Schweiz wird die Leistungsabhängige Schwerverkehrsabgabe LSVA erhoben. Der Schwerverkehr deckt damit seine Kosten mittlerweile zu über 100 Prozent, wie das Bundesgericht, die höchste richterliche Instanz in der Schweiz, in seinem Urteil vom 17. Dezember 2011 festgehalten hat.
Vcera uvedeny moj prispevok je analyza od ADAC a inych nemeckych periodik.
Ocakavam od teba konecne vecny a rozumny prispevok, doteraz tebou napisane nema ziadnu vypovednu hodnotu
;-) .
7. 1. 2014 08:05
Re: Pkw Maut
Ty budeš znalec, Asterixi. Odkáž mě, prosím, na nějaký fundovaný zdroj, který říká, že jeden kamion zatíží komunikaci stejně jako 160 000 osobáků (redaktorka časopisu Vlasta není fundovaný zdroj, chci odkaz na nějaký vědecký impaktovaný nebo alespoň recenzovaný časopis nebo tak něco).
Dále, D vybralo na daních z phm., olejů atd. 53 mld. EUR a do silnic nasypalo už jenom 17 mld. Víš vůbec, jak funguje systém? Nebo si dej nějakou práci navíc a vypiš nám, kolik si v Německu "vydělá" školství, zdravotnictví, vězeňská služba a kolik zpátky "do sebe" vrátí peněz.
Až dokončíš základní školu, tak začni něčím rozumným přispívat do zdejších diskusí.
7. 1. 2014 07:59
Re: Pkw Maut
Tak ono to neni o nejakem opotrebovavani silnice. To je proste o tom, ze Nemci uz nemaji penize a zacina to byt videt i na jejich infrastrukture, tak shaneji penize ber kde ber. Ono to nakonec muze mit spise negativni financni dopad, protoze sousedi muzou jezdit jinam, nebudou nakupy, nebudou tankovat palivo (coz je diky dani mnohem vynosnejsi pro stat nez nalepka na skle), pripadne budou objizdet po mistnich cestach. Navic vsechen prinos bude minus rezie celeho systemu.
6. 1. 2014 15:08
Ekošílenství
Že je to celé diskriminace, to nemá ani smysl hodnotit. Že chtějí ale osvobodit ekoauta od poplatku, tak to je už ekozvěrstvo na druhou - vždyť jakékoli mýto mimo obce je poplatek za užívání silnice a její opotřebení a ne poplatek za znečišťování ovzduší, ten plug-in hybrdi prius opotřebovává silnici stejně jako vykuchaný dpf (a na ten vyšší mýto kupodivu nenavrhují), tzn žádná úleva pro ekoauta nemůže připadat v úvahu...i v dojču to jde do socanského kopru teda...