Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další skandál The Grand Tour! Kritika a dokonce cenzura Clarksona a spol. Proč tentokrát?

David Bureš
Diskuze (55)
Po ukrytí "uprchlíka" v karoserii auta má Clarkson a spol. na krku další skandál. Některým se nelíbilo Clarksonovo ekoauto.

Trio bývalých moderátorů pořadu Top Gear, Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, bylo vždycky kontroverzní, protože jeho humor nesedl každému. V Amazonu mají nyní volnější ruce než v pravidly svázaném BBC, což je už dobře vidět. Již po pár odvysílaných dílech má jejich nová show The Grand Tour na krku další skandál.

Jestliže nový automobilový pořad pravidelně sledujete, dobře víte, že ve čtvrtém díle měli Clarkson a spol. za úkol postavit vozidla z ekologických materiálů, které se zatím v automobilovém průmyslu nepoužívají. Zatímco May sáhl po blátu a posléze cihlách, Hammond využil hlínu a dřevo. A Clarkson? Ten svůj automobil postavil ze zvířecích kostí, masa a kůže, což krátce po odvysílání daného dílu strhlo poprask.

Ne tak překvapivě se ozvala organizace PETA, která bojuje za práva zvířat. "PETA a různí lidé doufají, že jednoho dne Clarkson šlápne na brzdu levných a ubohých kousků, jako je tento, a stane se skutečným fanouškem aut, nikoliv fanouškem masa," prohlásila mluvčí organizace Mimi Bekhechiová, která zároveň Clarksona přirovnala ke zpěvačce Lady Gaga, jež se kdysi proslavila šaty z hovězího masa.

Vedle samotného využití masa na konstrukci automobilu se ochráncům zvířat nepochybně nelíbily ani Clarksonovy vtípky v průběhu inkriminované epizody. Slavný moderátor chtěl využít kosti v tu chvíli živého psa a koně jako náhradní díly, to když se mu vůz cestou poničil. PETě se navíc jistě nebude líbit ani pátá epizoda, kde Clarkson vážil auta pomocí zvířat. Když mu však zvěř z postavené váhy utíkala, raději použil jejich maso...

PETA ale není jediným kritikem epizody s masovým autem V Indii totiž daný díl byl dokonce cenzurován! A to natolik, že ze zhruba hodinového pořadu zbyla jen asi polovina. "Při nabízení našeho obsahu máme na paměti indickou kulturu," vysvětlili zástupci Amazonu s odkazem na to, že na Clarksonově autě bylo použito i kravské maso a kosti. Jak je dobře známo, kráva je v Indii posvátné zvíře. Sami Indové si ale v tomto případě nestěžovali na urážku posvátné zvěře, ale na samotný Amazon. Ten kritizovali za to, že cenzurní zásah byl příliš výrazný.

Pro The Grand Tour je to přitom už několikátá kontroverze, což dokazuje, že Clarkson a spol. nadále vyvolávají bouřlivé reakce. Ve čtvrtém díle se zase Britům nelíbilo, že moderátoři radí uprchlíkům, jak se dostat nelegálně přes hranice, to když ukazovali Hammonda ukrytého za zadním nárazníkem postaršího Audi TT. Někteří nebyli příliš nadšeni ani z Clarksonova autonomního vozidla prezentovaného v třetím díle, které bylo poháněno rumunským přistěhovalcem.

David Bureš