Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

David Brown modernizuje ikonická auta. Odstartovala to špatná zkušenost s Ferrari

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
Před pár lety bodovala společnost Davida Browna limitkou inspirovanou Astonem Martin DB5. V Ženevě ukázala další projekt, oživila ikonické Mini!

Ženevský autosalon toho letos nabídl opravdu hodně. Očekávané novinky, rychlé supersporty, futuristické koncepty i tolik diskutované elektromobily. Jenže všimnout jste si mohli i menších stánků s nevšedními kousky. Jedním takovým byl letos Mini Remastered od společnosti David Brown Automotive.

David Brown (s jmenovcem pojeným se značkou Aston Martin nemá nic společného) založil v roce 2013 vlastní společnost tvořící exkluzivní limitky. Tou první byl Speedback GT: kupé postavené na moderní technice Jaguaru XK-R, avšak designem připomínající Aston Martin DB5.

„Speedback byl vždycky zaměřen na minimum vyrobených kusů a speciální klientelu. My však máme vybavení, dovednosti a vášeň k tomu, abychom budovali auta ve větším měřítku,“ uvedl Brown na ženevském výstavišti. Může se to zdát jako odvážné tvrzení, vezmeme-li v potaz, že celý tým David Brown Automotive čítá jen 30 zaměstnanců. Právě ti dostali stručné a jasné zadání: přebudování ikonického britského auta. „Vybírali jsme mezi E-Typem, Land Roverem a Mini. Řekl jsem si, že ještě nikdo neudělal nic roztomilého s Mini, tak jsme se vydali právě touto cestou.“

S původním Mini má práce britského týmu jen velmi málo společného. Karoserie dostala dodatečné výztuhy, stejně tak interiér je zušlechtěný líbivými a příjemnými materiály. Po usednutí dovnitř vás zaujme skvěle zpracovaná palubní deska v barvě auta, ale i celá řada moderních funkcí.

Všímáte si správně, ikonické Mini skutečně dostalo moderní dotykovou obrazovku s možností bezdrátového připojení přes Bluetooth, ale i konektivitou pro chytré telefony Apple CarPlay a Android Auto. To znamená, že v interiéru nechybí ani USB porty. Standardem je i elektrický posilovač řízení a klimatizace.

„Nesnažíme se auto jen obnovit. Přivádíme jej do 21. století,“ definuje práci celého týmu Phil Dymoke-Grainger, vedoucí marketingu a komunikace v David Brown Automotive.

A jak to vlastně celé vzniklo? David Brown pokračuje: „Před časem mi někdo zapůjčil Ferrari Daytona. Autem jsem byl uchvácen, ale jen do chvíle, než jsem sedl dovnitř. Úplně jsem zapomněl, jak jsou ty vozy špatné. Žádný posilovač, žádná klimatizace. Uvnitř bylo snad sto stupňů,“ líčí Brown zážitek, díky kterému se zrodila myšlenka na založení vlastní firmy.

„Chtěli jsme zůstat věrni tomu, co je Mini,“ vysvětluje dále, proč roztomilému autu zůstal původní motor i převodovka. Srdcem auta je tak i nadále třináctistovka, avšak s výkonem povýšeným na hodnotu kolem 70 kW. Čtyřstupňový manuál se dočkal repasu, inovací prošlo i odpružení a brzdy. Původně se snažili pracovat i se zcela jinou technikou, která by vůz posunula na další úroveň. Nakonec se ale tým shodl, že originál je prostě nejlepší.

David Brown Automotive může postavit kolem 40 „miníků“ ročně, zakladatel firmy však upozorňuje, že první rok produkce je již vyprodán. Mini Remastered pořídíte za 75.000 liber (2,15 milionu korun), provedení Monte Carlo je pak o dalších 205.000 Kč dražší.

Že vám příběh pana Browna připomíná společnost Singer a její úpravy ikonických Porsche? Nejste jediní. „Už jsem toto srovnání slyšel několikrát předtím a opravdu moc si toho vážím,“ uzavírá lídr společnosti, o které v budoucnu ještě určitě uslyšíme.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
Avatar - beibej
16. 3. 2018 21:38
Re: cena
Za tu cenu radši ojeté Ferrari >:-[]
Avatar - speedfred
16. 3. 2018 12:36
Re: Špatná zkušenost s Ferrari jedna za druhou.
:yes:
To si už ale nedovolia napísať že Christian Abt bol nespokojný so vzhľadom/výkonom Audi tak ju začal upravovať.
PS: písal som ti SZ
Avatar - Stewee
16. 3. 2018 12:05
cena
cena toho prcka cez 2 mega korún je fakt úlet a len ten čo naozaj nevie čo s peniazmi si toto kúpi....
16. 3. 2018 11:44
Špatná zkušenost s Ferrari jedna za druhou.
Proto je třeba to vyblít rovnou do nadpisu.

S pliváním na Ferrari začal Ferruccio, teď nějakej téměř neznámej obchodník Brown ho kopíruje a nakonec se to dočteme i v titulku. To je fakt divný, že v autě z roku 1968 s motorem vpředu, s více než 350 koni, bez klimatizace, je teplo. Přitom informace z nadpisu pro vlastní článek nemá podstatný význam. Kam na ty nápady chodíte. Klidně to v textu jako zajímavost napište, ale do nadpisu ?

Já chovám k Ferrari úctu a proto bych nadpis takto neformuloval. :no: