Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design Nissanů bude víc čínský

David Bureš
Diskuze (11)
Již chystaný globální model značky Nissan navržený čínským studiem bude debutovat za dva roky. Prodávat se bude i v Evropě.

Čína je pro automobilky velice důležitým odbytištěm, pro mnohé výrobce je už největším trhem na světě. Nissan chce důležitost nejlidnatější země světa podtrhnout automobily navrženými zdejšími designéry, které se budou prodávat i na zahraničních trzích.

„Čínský design Nissanu není pro Čínu,“ řekl globální šéf designu značky Shiro Nakamura agentuře Reuters. Místo tvorby aut zaměřených na lokální klientelu je úkolem designérů z čínského střediska práce na Čínou inspirovaných produktech, které mají globální dosah.

Cílem je ukázat v zahraničí především čínský styl daqi. Jedná se těžko definovatelné a přeložitelné slovo shrnující to, co Číňané od auta čekají. Někteří v tomto označení vidí pouze automobil s většími a pohodlnějšími zadními sedadly doplněnými o zábavní systémy, jiní tvrdí, že se jedná o vozy, které jejich majitelé hrdě prezentují své rodině a známým.

Automobilka už pracuje na globálním modelu, který byl z větší části navržen jejím čínským designérským centrem sídlícím v Pekingu. Nakamura přiznal, že design auta předčil návrhy z ostatních designérských středisek značky sídlících v Londýně, americkém San Diegu a japonském Atsugi. Automobil bude debutovat za dva roky.

Nakamura věří, že i další automobilky budou v budoucnu prodávat globální auta navržená v Číně. Příklady takových vozů najdeme již dnes – Buick LaCrosse navrhla společně střediska koncernu GM v Šanghaji a americkém Warrenu, s výrazným ohledem na čínské zákazníky vznikl i Bentley Flying Spur nebo modernizovaný VW Phaeton.

Nissan svoje čínské designérské centrum postupně rozšiřuje. V současnosti je pětkrát větší než při jeho otevření, svojí velikostí je srovnatelné s centry v San Diegu a Londýně. Pracuje zde 30 osob, přičemž třetina z nich jsou designéři. Většina zaměstnanců jsou Číňané nebo mají čínské kořeny.

Do roku 2010 Nissan provozoval kancelář designérů v Šanghaji, která měla sledovat čínské trendy designu. Zatímco většina ostatních automobilek má své čínské designérské centrum v Šanghaji, Nissan jej umístil v Pekingu. Nakamura před lety prohlásil, že v hlavním městě mají designéři na práci větší klid.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - pelikoš
25. 7. 2013 17:06
Re: konečně auto pro áďu
no je vidět, že máš už vybráno...
25. 7. 2013 11:16
Re: Nic nového
To jo, a taky u Fordu, Hondy a dalších razičů expresivního dynamického designu. Co mě ale napadlo, je, že u Hyundaie tahle éra zřejmě právě končí - letos je trochu přestávka a přeryv (jak to sami oznámili) a čekám, že příští koncept už budou prezentovat jako novou filozofii, kterou jim nalajnuje Schreyer. Předpokládám, že už to bude dost jiné.

Druhá věc je, že mi není jasné, proč by tenhle design Nissanu měl být nálepkovaný jako čínský. Je to celkem důsledná evoluce koncepce použité při vývoji nového Qashqaie ( [odkaz] ). Jestli to připravuje čínské design centrum, neznamená to ještě, že šéfem design týmu je Číňan a umělecký dohled má Peking. Naopak, Číňani sami (skoro zoufale) usilují o "světové" designy - něco okopírujou, něco si nechají namalovat od Italů, ale určitě se nesnaží vydesignovat pagodu na kolech ( [odkaz] ) ;-)
Avatar - Midlosek
25. 7. 2013 09:32
Dalsi dukaz
ze Cina nepotrebuje ani valku a stejne pomalu ale jiste ovlada svetovou ekonomiku. Silny trh v Cine a snaha vsech automobilek o prizpusobeni svych modelu pro soudruhy v Cine, necht jsou toho dukazem. Evropa jako ekonomicky slaby a vymirajici kontinent nema moc ruzovou budoucnost. Je docela mozne, ze casem nezbyde nic jineho, nez mit v garazi misto pekneho auta, nejakeho letajiciho draka...
25. 7. 2013 09:15
Re: Čínští tvůrci kreatur
To není problém čínských designerů. Z Asie přichází podobného designu spousta. Mě se to sice moc nelíbí, ale oni tvoří v souladu se svými kulturními tradicemi. Srovnej si jejich historické stavby a těmi evropskými. To je prostě jiné pojetí.
To je spíš problém Nissanu, že se s tímhle snaží tlačit i do Evropy.
25. 7. 2013 04:38
Kdyby to auto
tak vypadalo i v reálu, tak jdu to toho. Problém je, že sériovka tak nikdy vypadat nebude.... Je ale pravda, že v případě RR Evoque jsem se spletl a sériovka vypadá stejně jako kdysi studie.