Design Nissanů bude víc čínský
Čína je pro automobilky velice důležitým odbytištěm, pro mnohé výrobce je už největším trhem na světě. Nissan chce důležitost nejlidnatější země světa podtrhnout automobily navrženými zdejšími designéry, které se budou prodávat i na zahraničních trzích.
„Čínský design Nissanu není pro Čínu,“ řekl globální šéf designu značky Shiro Nakamura agentuře Reuters. Místo tvorby aut zaměřených na lokální klientelu je úkolem designérů z čínského střediska práce na Čínou inspirovaných produktech, které mají globální dosah.
Cílem je ukázat v zahraničí především čínský styl daqi. Jedná se těžko definovatelné a přeložitelné slovo shrnující to, co Číňané od auta čekají. Někteří v tomto označení vidí pouze automobil s většími a pohodlnějšími zadními sedadly doplněnými o zábavní systémy, jiní tvrdí, že se jedná o vozy, které jejich majitelé hrdě prezentují své rodině a známým.
Automobilka už pracuje na globálním modelu, který byl z větší části navržen jejím čínským designérským centrem sídlícím v Pekingu. Nakamura přiznal, že design auta předčil návrhy z ostatních designérských středisek značky sídlících v Londýně, americkém San Diegu a japonském Atsugi. Automobil bude debutovat za dva roky.
Nakamura věří, že i další automobilky budou v budoucnu prodávat globální auta navržená v Číně. Příklady takových vozů najdeme již dnes – Buick LaCrosse navrhla společně střediska koncernu GM v Šanghaji a americkém Warrenu, s výrazným ohledem na čínské zákazníky vznikl i Bentley Flying Spur nebo modernizovaný VW Phaeton.
Nissan svoje čínské designérské centrum postupně rozšiřuje. V současnosti je pětkrát větší než při jeho otevření, svojí velikostí je srovnatelné s centry v San Diegu a Londýně. Pracuje zde 30 osob, přičemž třetina z nich jsou designéři. Většina zaměstnanců jsou Číňané nebo mají čínské kořeny.
Do roku 2010 Nissan provozoval kancelář designérů v Šanghaji, která měla sledovat čínské trendy designu. Zatímco většina ostatních automobilek má své čínské designérské centrum v Šanghaji, Nissan jej umístil v Pekingu. Nakamura před lety prohlásil, že v hlavním městě mají designéři na práci větší klid.