24.7. 2013 David Bureš Google+ profil David Bureš

Design Nissanů bude víc čínský

 

Již chystaný globální model značky Nissan navržený čínským studiem bude debutovat za dva roky. Prodávat se bude i v Evropě.

Čína je pro automobilky velice důležitým odbytištěm, pro mnohé výrobce je už největším trhem na světě. Nissan chce důležitost nejlidnatější země světa podtrhnout automobily navrženými zdejšími designéry, které se budou prodávat i na zahraničních trzích.

„Čínský design Nissanu není pro Čínu,“ řekl globální šéf designu značky Shiro Nakamura agentuře Reuters. Místo tvorby aut zaměřených na lokální klientelu je úkolem designérů z čínského střediska práce na Čínou inspirovaných produktech, které mají globální dosah.

Cílem je ukázat v zahraničí především čínský styl daqi. Jedná se těžko definovatelné a přeložitelné slovo shrnující to, co Číňané od auta čekají. Někteří v tomto označení vidí pouze automobil s většími a pohodlnějšími zadními sedadly doplněnými o zábavní systémy, jiní tvrdí, že se jedná o vozy, které jejich majitelé hrdě prezentují své rodině a známým.

Automobilka už pracuje na globálním modelu, který byl z větší části navržen jejím čínským designérským centrem sídlícím v Pekingu. Nakamura přiznal, že design auta předčil návrhy z ostatních designérských středisek značky sídlících v Londýně, americkém San Diegu a japonském Atsugi. Automobil bude debutovat za dva roky.

Nakamura věří, že i další automobilky budou v budoucnu prodávat globální auta navržená v Číně. Příklady takových vozů najdeme již dnes – Buick LaCrosse navrhla společně střediska koncernu GM v Šanghaji a americkém Warrenu, s výrazným ohledem na čínské zákazníky vznikl i Bentley Flying Spur nebo modernizovaný VW Phaeton.

Nissan svoje čínské designérské centrum postupně rozšiřuje. V současnosti je pětkrát větší než při jeho otevření, svojí velikostí je srovnatelné s centry v San Diegu a Londýně. Pracuje zde 30 osob, přičemž třetina z nich jsou designéři. Většina zaměstnanců jsou Číňané nebo mají čínské kořeny.

Do roku 2010 Nissan provozoval kancelář designérů v Šanghaji, která měla sledovat čínské trendy designu. Zatímco většina ostatních automobilek má své čínské designérské centrum v Šanghaji, Nissan jej umístil v Pekingu. Nakamura před lety prohlásil, že v hlavním městě mají designéři na práci větší klid.

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz Nový ministr Havlíček jedním tahem trojnásobně zrychlí čerpání evropských peněz

Kandidát na ministra průmyslu Jiří Havlíček si může…

 
Zdroj: Reuters
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…