Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Designový duel: Peugeot 508 RXH vs. Volkswagen Passat Alltrack

Jakub Sochor
Diskuze (437)

Nepříliš početná oblast allroadových kombi je nově posílena o dva nové hráče. Který z nich vás zaujal více? Hlasujte!

Existuje mnoho řešení, jak zefektivnit a dobové módě přizpůsobit již zavedený a veřejnosti dobře známý design. Leckdy stačí jen mírně pozměnit známá řešení, z čehož může vzniknout nově zející produkt.

Autentickým příkladem je řada allroadově laděných vozidel karoserie kombi. Mnohdy k výslednému dojmu a kýženému výsledku v podobě vyšších prodejních čísel stačí aplikace několika plastových výlisků, dramatičtější nárazníky a nepatrné zvýšení světlé výšky.

Nový drsňácký make-up ve smyslu dekorových dílů a modifikovaných nárazníků způsobil nárůst rozměrů obou duelantů. V případě 508 RXH jde o nárůst 10 mm do délky, 11 mm do šířky a celých 49 mm do výšky, přičemž světlá výška byla navýšena o 50 mm na konečných 184 mm.

Volkswagen prozatím nezveřejnil bližší informace, z hlediska rozměrů (zřejmě krom světlé výšky) by však nemělo jít o závratný nárůst. Vozidlo se oficiálně představí v prosinci na autosalonu v Tokiu.


Peugeot 508 RXH – Odklon od dominance masky

Nehledě na muskulaturní verzi RXH je 508 jako takový pro Peugeot velmi významných produktem. Nejen, že slučuje dvě velikostní třídy a s nimi modely 407 a 607, jde také o průkopníka nového tvarového přístupu k sériovým automobilům se lvem ve znaku.

Klasický 508 bývá považován za jednoho z prvních modelů, které podstoupily rozměrovou redukci prvků. Tento významný proces postihl již sub-kompaktní 207, v plném rozsahu však ovlivnil až zmíněný 508. Stále ale nebyl zcela přepracován motiv velkého nasávače, což odporuje řadě tvrzení o distancování se od velké masky. Teprve 508 RXH dává rezolutní vale dominanci tohoto funkčního celku nad ostatními prvky přídě a ústřední díl čelní části karoserie vizuálně člení na dva horizontální vstupy.


V boční části jsou změny menší, avšak stále výrazné. Dotvářejí terénní vzezření, a to zejména prostřednictvím plastového provedení blatníků a prahů (s chromovými lištami) či navýšení světlé výšky. Vzhledem k charakteru designu si vůz ponechal specifikum klasické verze 508, které v případě profilu představuje souvislá linka propojující světelný design přídě a zádě, jejíž zdánlivě nenápadný, avšak pro výsledný vzhled důležitý průběh zušlechťuje hmotu pontonu.

Oproti minulému kombi 407 je 508 méně vyzývavé. Dokládá to provedení zadního okna, které je zcela konvenční a harmonicky zapadá do kompozice víka zavazadlového prostoru. Jinak vcelku kultivovaný vzhled zádě se sportovními a v bočních výběžcích poměrně výrazně ukončenými lampami zpestřuje plastový a lesklý díl ve spodní části nárazníku.

Ač kabina vyhlíží poněkud germánsky, nepostrádá útulnost atmosféry dříve produkovaných Peugeotů. Zraky pozorovatelů může zaujmout ladné napojení středového panelu do spodní části přístrojové desky, přičemž její horní díl vykazuje vysoce hladký a nepřerušovaný povrch.

Volkswagen Passat Alltrack – vytoužené zpestření

Obdobnými mechanizmy byl za účelem zhotovení trackové varianty upraven Passat Variant. Známý člen střední třídy a modelové palety Volkswagen allroadovou verzí doplňuje stylistické spektrum linie Passat. Na rozdíl od CC však staví na osvědčeném základu.

Příď se řídí zavedenými zvyklostmi a v porovnání s Peugeotem podstoupila méně zřetelných změn. To však přidává ucelenosti designu v rámci modelové linie. Většina segmentů, sdružených v kompozici přídě, je horizontální orientace, což může vést k optickému rozšíření automobilu. Nejvýrazněji byla pozměněna spodní část nárazníku, kde byla uplatněna mřížka s motivem voštiny.

Ač to nemusí být na první zdání zcela zřejmé, dekorování profilu karoserie eliminovalo vliv designu minulé generace, který je v této části exteriéru standardního kombi viditelný. I zde našly uplatnění umělohmotné obroučky blatníků. Podobně jako u 508 RXH je pro celkový dojem z boční části důležitá tenká linka, která je v případě Passatu Alltrack na první pohled razantnější.

Pozadí prodělalo opatrné změny, což má Volkswagen společné s Peugeotem. Síla prvně jmenovaného spočívá v nenucenosti a úctě k tradicím, proto by výraznější dekorace mohly způsobit devalvaci tvarové podstaty.

Uvnitř taktéž neproběhly zásadní změny. Přístrojová deska je, podobně jako u 508 RXH, takřka ve všech estetických hlediscích totožná s konformním provedením vozu. Proto nepřekvapí její silná horizontální orientace (řešení, jež koresponduje se stavbou přídě) a útvary, které zdobí prvky z modelu CC.


Které obrněné kombi má lepší design?
  • Peugeot 508 RXH
    62%
  • VW Passat Alltrack
    38%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1830 čtenářů.

Jakub Sochor
Diskuze (437)
Avatar - Hammunasakra
29. 11. 2011 20:22
Re: Než začne Peugeot slavit předčasné vánoce
Já jsem tedy "citlivá" opravdu VELMi (a opakovaně jsem to tu psala - Mercedes ode mne za to schytal VELKOU kritiku! ;-\
NE že by to "absolutně" souviselo, ale jsem na řízení/ovládání vozu (hlavně při "svižněji" projížděných zatáčkách, nebo i při "hodně" vysokých rychlostech obecně) "citlivější" než CHLAP - zatímco "vy" v takové situaci zvládnete volant držet třeba i jen prsty, já mám skoro potřebu "se zapřít" .. prostě už ve střední třídě "požaduji" (vítám) "sofistikovanější" dvojité lichoběžníky s odělenými těhlicemi - pro všechny jejich "klady", VČETNĚ nepřenosu "parazitních energií" do volantu.
Prostě TĚŽKO najdete někoho kdo na kvalitu zavěšení "dá" VÍCE :-)
PS: A Mercedes za tuto E-Klasse: "Fuj"
(i když jsem nedávno jela ve verzi 6.3 AMG a ta NEbyla/NEpůsobila "špatně".. ;-)
A docela HODNĚ zajímavě vypadá připravovaná příští generace - bude-li taková jak zatím "působí", mohlo by to Mercedes ve vyšší střední katapultovat ze současného spíš asi až 3-4 místa až na VRCHOL třídy :-)
29. 11. 2011 12:13
Re: Než začne Peugeot slavit předčasné vánoce
OT: Když jsi tak citlivá na kvalitu zavěšení, co říkáš na to, že Mercedes u E-klasse používá na předku MacPherson?
29. 11. 2011 10:26
Re: Než začne Peugeot slavit předčasné vánoce
To není otázka vozu, ale otázka příplatku za pohon všech kol a do jaké míry je ochotna ho automobilka dotovat (snížit si marži). VW může být víc omezen náklady na výrobu, takže BMW může použít kvalitnější komponenty - větší životnost, výkonnější počítač atd. Ale srdce těchto systémů je právě software a náklady na něj se rozpočítávají na prodané kusy. Zásadní rozdíl mezi Haldexem a xDrive je filosofický - preference nápravy. Ale není důvod, aby Haldex nemohl vyrobit schopnější pohon všech kol, který navíc stojí méně peněz. Jak jsem řekl, hardware udává potenciál.

Jinak souhlasím, tak zásadní skok to nebude. Spíš půjde o zlepšení stávajících vlastností.

Hybridy (ve většinové podobě) moc v lásce nemám, takže těžko v nich budu vidět budoucnost "silničních" pohonů všech kol. Pro mě platí, když hybrid, tak KERS. Jedinou výjimkou jsou pro mě drahá, těžká auta, kde se hybrid může uživit, jeho přínos bude značný a penalizace zase ne tak vysoká. Takovýhle systém bych si uměl představit, kdyby přibral něco z Voltu - pro každou nápravu elektromotor a silný naftový generátor. Ale kombinace jedné nápravy hnané tak a druhé onak mi přijde přinejmenším bizarní.

Ad Range Rover. Už jsem o něm párkrát uvažoval. Čas od času potřebuji auto opravdu schopné v terénu, ale jezdit s tím každý den, tak bych si asi musel za rohem nafackovat. Nerad míchám terén a silnice dohromady. Kdybych si měl vybrat jen jedno auto (ideální z tohoto hlediska; jinak mít jen jedno auto, tak to bude určitě 911 ;-) ), tak by to bylo něco ve stylu starého allroadu. V realitě jsem šel o stupínek níž, protože se normálně potýkám spíš se špatným povrchem/ podmínkami než terénem. RR je skvělý univerzál, ale nevyhovuje mé filosofii života v pozici univerzálního auta. A jako pracant do terénu je celkem drahý. Nemluvě o tom, že mám určité pochybnosti o jeho spolehlivosti. Před pár měsíci jsem měl v rukou Autobiography Ultimate Edition, auto skvělé, ale můj názor se nezměnil. Možná za pár let, když se mi dobře povede.
29. 11. 2011 09:43
Re: Než začne Peugeot slavit předčasné vánoce
Já neříkám, že to bude terén, který zvládne až auto kalibru LC, ale že ho maximálně vytáhne. Když už budu chtít auto takhle testovat, tak ho samozřejmě obuji do patřičných bot. Stojí to peníze, ale která zábava v životě ne? Jízda na okruhu také něco stojí. To mě totiž štve na většině testů, že nepřihlíží k pneumatikám a vynáší soudy o schopnosti aut (v terénu). Chci testovat auto, ne pneumatiku.

Haldex umí uzavřít centrální a zadní diferenciál. Je to jen otázka vozu, jestli něco takového nabízí řidiči. Většinou tomu tak není. Původní allroad měl uzávěrky a redukční převodovku a z další generace zmizely, protože to prostě zákazníci neocení. Díky tomu dokázal zvládnout celou testovací trať Land Roveru, což je v jeho třídě celkem unikát. Vyrobený pro Ameriku a zamilovali si ho v Evropě. To je ukázka, že tahle auta nemusí být bábovky.
Avatar - Hammunasakra
28. 11. 2011 22:54
(asi) DEFINITIVNí skóre..
..celkem "slušných" (vzhledem k tomu jak vypadá) 23% pro vw passat Alltrack (čest poraženým) a "jednoznačná výhra" 77% čtenářů pro designově jasně zajímavější a sofistikovanější hybridní 4kolku Peugeot 508 RXH (sláááva VÍTĚZům :yes: :-)