18.10. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dieselgate: Volkswagen používal více podvodných softwarů

Dieselgate: Volkswagen používal více podvodných softwarů

Postupně vychází najevo, že VW Group používal různý software rozeznávající měření emisí. Mezitím Martin Winterkon opouští i další funkce v koncernu.

Po vypuknutí aféry Dieselgate vyplouvají na povrch stále nové informace o tom, jak se Volkswagen pokoušel obejít měření emisí. Z nejnovějších informací agentury Reuters vyplývá, že koncern navrhl ne jeden, ale hned několik softwarů, které dokázaly rozeznat měřicí cyklus na emise.

Během sedmi let Volkswagen navrhl software pro čtyři rodiny motorů, píše Reuters s odvoláním na tři nezávislé zdroje. Agentura s ohledem na citlivost informací neuvádí jména těchto osob, tvrdí však, že mezi těmito zdroji je manažer Volkswagenu seznámený s celou situací a americký úředník blízký vyšetřování automobilky. Výrobce zatím nejnovější zprávu nechce oficiálně komentovat s ohledem na probíhající vyšetřování.

Už dříve vyšlo najevo, že software rozeznávající měření na emise byl nainstalován u motorů rodin EA 189 a EA 288. Volkswagen už dokonce přiznal, že takový software využíval i v Evropské unii, kde ale údajně není nelegální. Unijní právo sice zakazuje používání zařízení odpojující systémy snižující emise, zároveň ho ale ve třech případech povoluje, a to pokud je nutné pro ochranu motoru proti poškození, pokud funguje jen při startování motoru nebo pokud jsou podmínky jeho užití zahrnuty do zkušebních postupů při měření vypouštěných emisí.

K tématu: Změřili jsme „emisní“ VW Passat 2.0 TDI EA 189 v běžném provozu

Poslední zpráva o více verzích podvodného softwaru naznačují, že se celá záležitost netýká jen malé skupiny inženýrů, jak Volkswagen tvrdí. Už v minulých týdnech se spekulovalo o tom, že o podvodech věděli šéfové vývoje Ulrich Hackenberg a Heinz-Jakob Neußer, kteří byli po rozpoutání skandálu suspendováni. Třeba bývalý generální ředitel VW Group Martin Winterkorn ale po svém zářijovém odchodu tvrdil, že si není vědom svých pochybení. I sám koncern v oficiálním prohlášení zdůraznil, že Winterkorn o podvodném softwaru nevěděl.

Počet lidí, kteří o podvodech věděli, je důležitý po vyšetřovatele. Na základě tohoto čísla se totiž budou odvíjet případné pokuty pro koncern. Pokud vyjde najevo, že o podvodech s emisemi vědělo vedení VW Group, bude to pro automobilku znamenat tvrdší test než v případě, že o softwaru věděla jen úzká skupina vývojářů.

Další personální změny

Mezitím v koncernu VW Group došlo k dalším personálním změnám na nejvyšších postech. Martin Winterkorn opustil i další funkci v automobilce, když odchází z pozice předsedy představenstva firmy Porsche Automobil Holding SE, prostřednictvím které rodiny Piëch a Porsche vlastní většinový podíl v koncernu VW Group. Winterkornovým nástupcem v čele holdingu se stává nový předseda dozorčí rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch.

Winterkorn po odchodu z čela VW Group dal najevo, že ve vedení Porsche Automobil Holding SE chce setrvat i nadále. Už dříve ale vypluly na povrch zprávy, že především další velký akcionář VW Group – spolková země Dolní Sasko – tlačí na Winterkorna, aby se vzdal i svých zbývajících funkcí v automobilce. Winterkorn v tuto chvíli zůstává hlavou představenstva v Audi a v letos zřízeném holdingu Volkswagen Truck & Bus Holding, který sdružuje koncernové aktivity v oblasti těžkých nákladních vozidel a autobusů. Poslední zprávy ale naznačují, že Winterkorn bude muset opustit i tyto pozice.

K tématu: Bývalý šéf Škody Vahland opouští Volkswagen

Volkswagen Group navíc do nově zřízené pozice člena představenstva pro integritu a právní záležitosti přijme Christine Hohmannovou-Dennhardtovou, která stejnou funkci zastávala v koncernu Daimler. Zajímavostí na této akvizici je fakt, že se vedení Volkswagenu dohodlo s Daimlerem na předčasném ukončení smlouvy Hohmannové-Dennhardtové. Bývalá soudkyně měla u Daimleru působit až do roku 2017, do Volkswagenu ale přestoupí už 1. ledna 2016.

„Jsme potěšeni, že Hohmannová-Dennhardtová souhlasila s přijetím tohoto zodpovědného úkolu a že můžeme stavět na jejích vynikajících schopnostech a zkušenostech. Zároveň bychom chtěli poděkovat Daimleru, že souhlasil s naší žádostí o předčasném ukončení smlouvy Hohmannové-Dennhardtové,“ uvedl předseda dozorčí rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch s tím, že šéf Daimleru s žádostí souhlasil v zájmu zachování řádné správy věcech veřejných v německém automobilovém průmyslu.

Hohmannová-Dennhardtová nastoupila do Daimleru v roce 2011, předtím jedenáct let pracovala jako soudkyně. V oboru je známá pro svoje zkušenosti a houževnatost, a tak mnozí odborníci předvídají, že její jmenování do vedení Volkswagenu je důležitým krokem k očištění jména této automobilky.

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dieselgate: Volkswagen používal více…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…