18.10. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Dieselgate: Volkswagen používal více podvodných softwarů

Dieselgate: Volkswagen používal více podvodných softwarů

Postupně vychází najevo, že VW Group používal různý software rozeznávající měření emisí. Mezitím Martin Winterkon opouští i další funkce v koncernu.

Po vypuknutí aféry Dieselgate vyplouvají na povrch stále nové informace o tom, jak se Volkswagen pokoušel obejít měření emisí. Z nejnovějších informací agentury Reuters vyplývá, že koncern navrhl ne jeden, ale hned několik softwarů, které dokázaly rozeznat měřicí cyklus na emise.

Během sedmi let Volkswagen navrhl software pro čtyři rodiny motorů, píše Reuters s odvoláním na tři nezávislé zdroje. Agentura s ohledem na citlivost informací neuvádí jména těchto osob, tvrdí však, že mezi těmito zdroji je manažer Volkswagenu seznámený s celou situací a americký úředník blízký vyšetřování automobilky. Výrobce zatím nejnovější zprávu nechce oficiálně komentovat s ohledem na probíhající vyšetřování.

Už dříve vyšlo najevo, že software rozeznávající měření na emise byl nainstalován u motorů rodin EA 189 a EA 288. Volkswagen už dokonce přiznal, že takový software využíval i v Evropské unii, kde ale údajně není nelegální. Unijní právo sice zakazuje používání zařízení odpojující systémy snižující emise, zároveň ho ale ve třech případech povoluje, a to pokud je nutné pro ochranu motoru proti poškození, pokud funguje jen při startování motoru nebo pokud jsou podmínky jeho užití zahrnuty do zkušebních postupů při měření vypouštěných emisí.

K tématu: Změřili jsme „emisní“ VW Passat 2.0 TDI EA 189 v běžném provozu

Poslední zpráva o více verzích podvodného softwaru naznačují, že se celá záležitost netýká jen malé skupiny inženýrů, jak Volkswagen tvrdí. Už v minulých týdnech se spekulovalo o tom, že o podvodech věděli šéfové vývoje Ulrich Hackenberg a Heinz-Jakob Neußer, kteří byli po rozpoutání skandálu suspendováni. Třeba bývalý generální ředitel VW Group Martin Winterkorn ale po svém zářijovém odchodu tvrdil, že si není vědom svých pochybení. I sám koncern v oficiálním prohlášení zdůraznil, že Winterkorn o podvodném softwaru nevěděl.

Počet lidí, kteří o podvodech věděli, je důležitý po vyšetřovatele. Na základě tohoto čísla se totiž budou odvíjet případné pokuty pro koncern. Pokud vyjde najevo, že o podvodech s emisemi vědělo vedení VW Group, bude to pro automobilku znamenat tvrdší test než v případě, že o softwaru věděla jen úzká skupina vývojářů.

Další personální změny

Mezitím v koncernu VW Group došlo k dalším personálním změnám na nejvyšších postech. Martin Winterkorn opustil i další funkci v automobilce, když odchází z pozice předsedy představenstva firmy Porsche Automobil Holding SE, prostřednictvím které rodiny Piëch a Porsche vlastní většinový podíl v koncernu VW Group. Winterkornovým nástupcem v čele holdingu se stává nový předseda dozorčí rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch.

Winterkorn po odchodu z čela VW Group dal najevo, že ve vedení Porsche Automobil Holding SE chce setrvat i nadále. Už dříve ale vypluly na povrch zprávy, že především další velký akcionář VW Group – spolková země Dolní Sasko – tlačí na Winterkorna, aby se vzdal i svých zbývajících funkcí v automobilce. Winterkorn v tuto chvíli zůstává hlavou představenstva v Audi a v letos zřízeném holdingu Volkswagen Truck & Bus Holding, který sdružuje koncernové aktivity v oblasti těžkých nákladních vozidel a autobusů. Poslední zprávy ale naznačují, že Winterkorn bude muset opustit i tyto pozice.

K tématu: Bývalý šéf Škody Vahland opouští Volkswagen

Volkswagen Group navíc do nově zřízené pozice člena představenstva pro integritu a právní záležitosti přijme Christine Hohmannovou-Dennhardtovou, která stejnou funkci zastávala v koncernu Daimler. Zajímavostí na této akvizici je fakt, že se vedení Volkswagenu dohodlo s Daimlerem na předčasném ukončení smlouvy Hohmannové-Dennhardtové. Bývalá soudkyně měla u Daimleru působit až do roku 2017, do Volkswagenu ale přestoupí už 1. ledna 2016.

„Jsme potěšeni, že Hohmannová-Dennhardtová souhlasila s přijetím tohoto zodpovědného úkolu a že můžeme stavět na jejích vynikajících schopnostech a zkušenostech. Zároveň bychom chtěli poděkovat Daimleru, že souhlasil s naší žádostí o předčasném ukončení smlouvy Hohmannové-Dennhardtové,“ uvedl předseda dozorčí rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch s tím, že šéf Daimleru s žádostí souhlasil v zájmu zachování řádné správy věcech veřejných v německém automobilovém průmyslu.

Hohmannová-Dennhardtová nastoupila do Daimleru v roce 2011, předtím jedenáct let pracovala jako soudkyně. V oboru je známá pro svoje zkušenosti a houževnatost, a tak mnozí odborníci předvídají, že její jmenování do vedení Volkswagenu je důležitým krokem k očištění jména této automobilky.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Dieselgate: Volkswagen používal více…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 





 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…