Dieselgate: Žádné kompenzace pro evropské zákazníky
Značka Volkswagen nemá v USA právě silnou pozici a je tedy pochopitelné, že aféra Dieselgate může automobilce dost ublížit. Však tam také VW už rozjel program "Goodwill Package", určený majitelům skandálem dotčených vozů s motory TDI. Ten zahrnuje dárkovou kartu Visa, přednabitou na 500 dolarů a pětisetdolarovou kartu, použitelnou k nákupu v dealerstvích Volkswagenu. A k tomu tříletou nonstop silniční asistenci na tři roky. Oficiálně proto, že si koupili motor, propagovaný jako "Clean Diesel", jímž ve skutečnosti nebyl.
Přemýšlíte, jak si asi automobilka udobří své "domácí", věrné evropské zákazníky? Ehmmm... nijak. Jediné, co koncern Volkswagen srovná, jsou možné daňové rozdíly, vyplývající ze zvýhodnění nízkoemisních modelů na některých trzích, které si možná po spočtení "správných" emisí CO2 pohorší. Osm a půl milionu Evropanů tedy nutně musí nabýt nepříjemného dojmu, že na nich automobilce záleží méně, než na jiných.
Důvody jsou zřejmé - pětadvacetitisícový bonus pro 8,5 milionu lidí by představoval další pořádní zásek do firemní pokladničky a nemůže být pochyb o tom, že VW trochu spoléhá na loajalitu a sílu svých značek v této části světa. Nelze asi předpokládat, že by přes osm milionů lidí odešlo ke konkurenci...
Další aktualita na dané téma souvisí s třílitrovým šestiválcem TDI. Ten pracuje v 75.000 vozech Volkswagen, Audi a Porsche, jezdících po amerických silnicích. Volkswagen stále trvá na tom, že pomocné zařízení AECD je v Evropě legální a nepovažuje ho za problematické ani podle americké legislativy. Problém je prý čistě administrativní, když značky "náležitě neoznámily regulačním úřadům" jeho přítomnost ve vozech. Tato technologie podle firmy pouze zajišťuje, aby katalyzátory rychle po nastartování studeného motoru dosáhly provozní teploty. EPA nyní zkoumá, zda tato skutečnost znamená, že Volkswagen záměrně podváděl.