Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate: Žádné kompenzace pro evropské zákazníky

Michal Fokt
Diskuze (378)
Volkswagen oznámil, že aférou Dieselgate dotčení zákazníci nebudou nijak odškodněni. Proč také, však oni s VW beztak koupí znova...

Značka Volkswagen nemá v USA právě silnou pozici a je tedy pochopitelné, že aféra Dieselgate může automobilce dost ublížit. Však tam také VW už rozjel program "Goodwill Package", určený majitelům skandálem dotčených vozů s motory TDI. Ten zahrnuje dárkovou kartu Visa, přednabitou na 500 dolarů a pětisetdolarovou kartu, použitelnou k nákupu v dealerstvích Volkswagenu. A k tomu tříletou nonstop silniční asistenci na tři roky. Oficiálně proto, že si koupili motor, propagovaný jako "Clean Diesel", jímž ve skutečnosti nebyl.

Přemýšlíte, jak si asi automobilka udobří své "domácí", věrné evropské zákazníky? Ehmmm... nijak. Jediné, co koncern Volkswagen srovná, jsou možné daňové rozdíly, vyplývající ze zvýhodnění nízkoemisních modelů na některých trzích, které si možná po spočtení "správných" emisí CO2 pohorší. Osm a půl milionu Evropanů tedy nutně musí nabýt nepříjemného dojmu, že na nich automobilce záleží méně, než na jiných.

Důvody jsou zřejmé - pětadvacetitisícový bonus pro 8,5 milionu lidí by představoval další pořádní zásek do firemní pokladničky a nemůže být pochyb o tom, že VW trochu spoléhá na loajalitu a sílu svých značek v této části světa. Nelze asi předpokládat, že by přes osm milionů lidí odešlo ke konkurenci...

Další aktualita na dané téma souvisí s třílitrovým šestiválcem TDI. Ten pracuje v 75.000 vozech Volkswagen, Audi a Porsche, jezdících po amerických silnicích. Volkswagen stále trvá na tom, že pomocné zařízení AECD je v Evropě legální a nepovažuje ho za problematické ani podle americké legislativy. Problém je prý čistě administrativní, když značky "náležitě neoznámily regulačním úřadům" jeho přítomnost ve vozech. Tato technologie podle firmy pouze zajišťuje, aby katalyzátory rychle po nastartování studeného motoru dosáhly provozní teploty. EPA nyní zkoumá, zda tato skutečnost znamená, že Volkswagen záměrně podváděl.

Michal Fokt
Diskuze (378)
Avatar - Hammunasakra
25. 11. 2015 12:30
Re: odskodneni? jiste ale poskozenym
Neoslovuje mě jako holku = nebudu ti říkat teplouš. Jednoduchý ne? ;-)

Já ale neřekl ze všechny TDI EA 189 a 288 maj stejný emise. Dokonce i v tom původním testu byl rozdíl mezi Passatem a Jettou - a přesně to sem napsal! :-!

Předpokládám že narozdil od tebe sem k tomu čet i podrobnosti a komentář Vaculíka k tý 130 ti stránkový zprávě k Dieselgate. 40ti násobek bylo nejvyšší na měření číslo - při pohybu v městský koloně = v nejblbější chvíli
Ale i v režimu do kopce bylo X5 lepší. A to byla Jediná chvíle kde X5 neplnil

To je ale nepodstatný - hádáš se o kraviny
NOx je zrovna v městský koloně fakt problém a je úplně jedno jestli je to 40x víc nebo klidně jen 10x. Mrtvý v důsledku autonehod řeší všichni a do bezpečnosti aut se vrážej miliardy. V Evropě na následky autonehod umře ročně asi 10-15 tisíc lidí. Na rakovinu v důsledku smogu z NOx asi skoro čtvrt milionu lidí. Proto je to takovej průser
Avatar - Sára, KLB Legal (dieselovakauza.
Re: Výsměch
My máme za to, že odškodnění dosáhneme. Viz naše hromadná žaloba na webu.
24. 11. 2015 20:09
Re: odskodneni? jiste ale poskozenym
jako na tu kravinu ze jsem posle tebe teplous? nebo na tu kravinu, ze nechapes, ze 11 milionu volkswagnu ma sice tzv. nelegalni sw, ale ze emise nox v realnem provozu ma kazde z tech aut jine a rozhodne ne ze ma 11 milionu aut nox presne 40x pres limit usa???

michas totiz hrusky s jabkama, nebo tez holinky a hodinky. odtud ta moje reakce.
Avatar - Hammunasakra
24. 11. 2015 19:23
Re: odskodneni? jiste ale poskozenym
Fajn: Neumíš reagovat normálně? ;-)
24. 11. 2015 18:43
Re: odskodneni? jiste ale poskozenym
copak tam byla nejaka otazka???