2.7. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Téma nástupce VW Brouk je opět na stole, designéři už jej navrhli. Se čtyřmi dveřmi!

 

Pokračovatel novodobého Beetlu sice není na pořadu dne, vedení Volkswagenu však jeho stavbu zcela nezavrhlo. A pokud k ní dojde, může jít o zajímavou exotiku.

Dva páry dveří, jízda čistě na elektřinu a pohon zadních kol, jako tomu bylo u slavného předchůdce Type 1 z roku 1945. Řeč je o možných vlastnostech nového Volkswagenu Brouk. Ovšem za předpokladu, že takový projekt dostane v rámci automobilky zelenou.

Projekt roztomilého Beetlu německá společnost oživila v roce 1997, avšak už s pohonem předních kol. Novodobé provedení se dočkalo i druhé generace, která aktuálně dává automobilovým trhům sbohem. Příjezd nástupce není otázkou blízké budoucnosti, avšak Volkswagen jej zcela nevyloučil. Má dokonce představu o tom, jak by takové auto mohlo vypadat.

Takhle se hledal nástupce VW Brouk. Podívejte se, co bylo před jedničkovým Golfem

Elektrickému nástupci by coby základ posloužila architektura MEB, jíž VW využije pro automobily z elektrické rodiny I.D. Vedle standardních modelů chce automobilka v čele s Herbertem Diessem postavit i více aut zaměřených na emoce. Když se ve spojitosti s Volkswagenem hovoří o emočních vozech, představím si dva: brouka a mikrobus. A věřím, že nejsem sám.

Vizi mikrobusu představuje koncept I.D. Buzz. I ten bude v budoucnu elektrický a již z dřívějška víme, že se dočkáme i sériového kousku. Dorazit by měl roku 2022, tedy po modelu Neo (vycházejícího z konceptu I.D.) a velkém sedanu I.D. Vizzion.

Volkswagen už má v šuplíku dokonce náčrt toho, jak by nástupce Brouka mohl vypadat. Zhotovil jej šéfdesignér Klaus Bischoff, který se o voze dále rozpovídal: „Podíváme-li se na platformu MEB, nejkratší možný rozvor ukazuje hatchback. Pokud by takové proporce dostal i Brouk, už by to nebyl funkční kompromis. Bylo by to prostorné a atraktivní auto,“ uvedl s tím, že ve srovnání s dosluhujícím modelem by klidně mohl mít dva páry dveří.

Volkswagen v šedesátých letech dobyl Antarktidu. Broukem! S minimálními úpravami...

Byť by ikonický model sdílel základy s hatchbackem, Bischoff se nebojí toho, že by se oba vozy navzájem okrádaly o zákazníky. „Ve Volkswagenu byla vždy kultura, že v daném segmentu je prostor pro dvě až tři auta,“ dodal závěrem rozhovoru.

Diess se o možném nástupci rozpovídal už před časem a nechal se slyšet, že nástupce by byl ve srovnání s aktuálním autem podstatně lepší. Navíc by se mohl vrátit zpět ke kořenům, architektura by totiž umožnila návrat pohonu zadních kol. Zdali k realizaci projektu skutečně dojde, zatím nikdo neví. Ale pokud ano, bavíme se o době vzdálené dva až tři roky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství Qualcomm obvinil Apple z krádeže obchodních tajemství

Americký výrobce čipů Qualcomm obvinil technologickou…

Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu Sjezd labouristů podpořil možnost nového referenda o brexitu

Sjezd hlavní britské opoziční strany přijal usnesení o…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN Šéf Toyoty se vozí v unikátní limuzíně. Používá luxusní Century GRMN

Když Toyota dříve prohlásila, že chce v budoucnu nabízet…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Volkswagen Beetle skutečně končí. Nahradí ho elektromobil? Volkswagen Beetle skutečně končí. Nahradí ho elektromobil?

Zřejmě nejstylovější model v nabídce Volkswagenu se…

VW Brouk jako elektrická zadokolka? Vycházel by překvapivě z mikrobusu VW Brouk jako elektrická zadokolka? Vycházel by překvapivě z mikrobusu

Nejenže Volkswagen potvrdil sériovou produkci…

 



 
Fiat Regata (1983-1995): Pohledný sedan se představil před 35 lety v Brně

Fiat Regata: Pohledný sedan se ve světové premiéře představil před 35 lety... V Brně!

Včera

Fiat Regata navázal na úspěšné Ritmo, jen přidal stupňovitou záď a později i praktické kombi.




Blesk.cz

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný děsivých panenek!

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný…

Mexický ostrov Isla de las Muecas není nic pro slabé povahy! Je totiž posetý tisíci, mnohdy pořádně děsivých…

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se zneužíváním dětí o odpuštění

„Tutlali jsme to.“ Šéf biskupů prosí po skandálu se…

Katolická církev potřebuje po skandálu se zneužíváním dětí nový začátek, je přesvědčen předseda německé…

 

iSport.cz

Machovský litoval vyrovnávacího gólu: Někomu puk proletěl i kolem trenek

Machovský litoval vyrovnávacího gólu: Někomu puk…

Nechybělo málo a připsal si další nulu proti stejnému soupeři. Brankář Sparty Matěj Machovský dlouho držel šance…

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává v představenstvu

Sparta mění ředitele! Přichází Čupr, Kotalík zůstává…

Fotbalová Sparta posílí a pozmění své vedení. A změna to nebude jen kosmetická. Do pozice generálního ředitele…

 

Reflex.cz

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých fotografiích, na Karlově mostě jezdily povozy se senem

Fascinující cesta Evropou v roce 1904 na starých…

Ta mimořádně zajímavá fotografie, jak po pražském Karlově mostě jede vozka s povozem, který je plný sena, se…

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše civilizace končí

Za větu „ženy nemají penis“ zničili člověka. Naše…

Míra cenzury v našem civilizačním okruhu je dnes vyšší, než byla za komunismu i nacismu. Západní Evropa trestá…