Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Téma nástupce VW Brouk je opět na stole, designéři už jej navrhli. Se čtyřmi dveřmi!

VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG
VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG
VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG
VW Beetle Black Edition 1.4 TSI DSG
27 Fotogalerie
Diskuze (10)
Pokračovatel novodobého Beetlu sice není na pořadu dne, vedení Volkswagenu však jeho stavbu zcela nezavrhlo. A pokud k ní dojde, může jít o zajímavou exotiku.

Dva páry dveří, jízda čistě na elektřinu a pohon zadních kol, jako tomu bylo u slavného předchůdce Type 1 z roku 1945. Řeč je o možných vlastnostech nového Volkswagenu Brouk. Ovšem za předpokladu, že takový projekt dostane v rámci automobilky zelenou.

Projekt roztomilého Beetlu německá společnost oživila v roce 1997, avšak už s pohonem předních kol. Novodobé provedení se dočkalo i druhé generace, která aktuálně dává automobilovým trhům sbohem. Příjezd nástupce není otázkou blízké budoucnosti, avšak Volkswagen jej zcela nevyloučil. Má dokonce představu o tom, jak by takové auto mohlo vypadat.

Elektrickému nástupci by coby základ posloužila architektura MEB, jíž VW využije pro automobily z elektrické rodiny I.D. Vedle standardních modelů chce automobilka v čele s Herbertem Diessem postavit i více aut zaměřených na emoce. Když se ve spojitosti s Volkswagenem hovoří o emočních vozech, představím si dva: brouka a mikrobus. A věřím, že nejsem sám.

Vizi mikrobusu představuje koncept I.D. Buzz. I ten bude v budoucnu elektrický a již z dřívějška víme, že se dočkáme i sériového kousku. Dorazit by měl roku 2022, tedy po modelu Neo (vycházejícího z konceptu I.D.) a velkém sedanu I.D. Vizzion.

Volkswagen už má v šuplíku dokonce náčrt toho, jak by nástupce Brouka mohl vypadat. Zhotovil jej šéfdesignér Klaus Bischoff, který se o voze dále rozpovídal: „Podíváme-li se na platformu MEB, nejkratší možný rozvor ukazuje hatchback. Pokud by takové proporce dostal i Brouk, už by to nebyl funkční kompromis. Bylo by to prostorné a atraktivní auto,“ uvedl s tím, že ve srovnání s dosluhujícím modelem by klidně mohl mít dva páry dveří.

Byť by ikonický model sdílel základy s hatchbackem, Bischoff se nebojí toho, že by se oba vozy navzájem okrádaly o zákazníky. „Ve Volkswagenu byla vždy kultura, že v daném segmentu je prostor pro dvě až tři auta,“ dodal závěrem rozhovoru.

Diess se o možném nástupci rozpovídal už před časem a nechal se slyšet, že nástupce by byl ve srovnání s aktuálním autem podstatně lepší. Navíc by se mohl vrátit zpět ke kořenům, architektura by totiž umožnila návrat pohonu zadních kol. Zdali k realizaci projektu skutečně dojde, zatím nikdo neví. Ale pokud ano, bavíme se o době vzdálené dva až tři roky.

Vstoupit do diskuze (10)