Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger se v nové generaci nevyhne elektrifikaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Dodge Challenger se má podle slov současného šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles v příštím desetiletí radikálně proměnit, ale odchodu jeho extrémně výkonných verzí se údajně obávat nemusíme.

Dodge Challenger se ve své současné generaci představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce verzí.

Prodejní výsledky modelu Challenger přitom v posledních letech neklesají, ale naopak stoupají a jedním z hlavních důvodů je jeho design ve stylu první generace z přelomu šedesátých a sedmdesátých let i použitá konvenční technika v podobě šestiválců a osmiválců. Řadě severoamerických zákazníků totiž zástupce značky Dodge připomíná lepší časy silněji než současné generace konkurenčních modelů Mustang a Camaro se svými čtyřválcovými verzemi.

Mike Manley, generálního ředitele společnosti Fiat Chrysler Automobiles, nyní v rozhovoru pro The Detroit News nastínil budoucnost modelu Challenger a jeho slova nejspíš neudělají velkou radost tradicionalistům, ale do jisté míry mohou uklidnit příznivce extrémně výkonných verzí tohoto kupé.

V příštím desetiletí již nebude s ohledem na stále přísnější normy emisí výfukových plynů s největší pravděpodobností možné nadále využívat současné pohonné jednotky. Zároveň se ovšem nemá opakovat situace, kterou zažil především severoamerický trh v sedmdesátých letech, kdy došlo k radikálnímu omezení výkonu motorů osobních automobilů.

Dodge Challenger se má tedy vydat podobným směrem jako konkurenční modely Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Budoucnost přeplňovaných i atmosférických vidlicových osmiválců pod jeho kapotou je nejistá a to samé vlastně platí i pro jeho atmosférické vidlicové šestiválce.

Nová generace může podle neoficiálních informací vsadit na přeplňované čtyřválce a šestiválce. V případě nejvýkonnějších provedení se pak může jednat například o dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový šestiválec, který bude spolupracovat s elektromotorem. Zmiňováno je možné sdílení pohonných jednotek s připravovaným kupé Alfa Romeo GTV, jehož motor díky funkci e-boost poskytne výkon přes 600 koní (441 kW).

Vedle v současnosti používaných osmiválců a šestiválců se má v příštím desetiletí stát i minulostí i aktuálně využívaná platforma, i když Sergio Marchionne ještě v červnu loňského roku zmiňoval, že Dodge Challenger i sesterský model Charger mohou v příští generaci využít její modernizované provedení. Podle nejnovějších informací se tak přeci jej můžeme dočkat kupé a sedanu značky Dodge, jejíchž základem bude upravená platforma, na níž aktuálně stojí Alfa Romeo Giulia.

Dodge Challenger má tedy i v příštím desetiletí představovat plně čtyřmístné kupé, navazující svým charakterem a snad i designem na své předky, ale zároveň má vynikat nižší hmotností a moderními pohonnými systémy, stojícími společně za nadprůměrnými jízdními výkony.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - Dzakobo
22. 1. 2019 22:24
R6 na scéně
Vsadil bych se, že se do USA nebude vozit italská V6, když před nedávnem tu byla zpráva, že Grand Cherokee dostane R6. Motory Grandu a Challengeru se částečně překrývají a není důvod, aby tomu nebylo i nadále. Podvozková platforma, to je něco jiného, pokud budou ameriky lehčí, jenom dobře.

Kultovní motory HEMI zůstanou asi jen vrcholným verzím Hellcat a Demon, škoda :-(