Retro design stále táhne, Dodge Challenger jde na dračku. I po deseti letech
DodgeChallenger se ve své současné generaci představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce provedení.
Ve svém jubilejním modelovém roce 2018 je Dodge Challenger nabízen v patnácti základních verzích. Pro zákazníky je tento model přitažlivý především díky svému designu a samotná automobilka jej udržuje ve formě především díky limitovaným edicím a speciálním nabídkám zaměřeným především na barvy a prvky výbavy.
Pozornost k modelu Challenger pak samozřejmě přitahují i jeho extrémně výkonné verze v čele s provedeními Hellcat a Demon, i když ta se podílí na celkových prodejích jen do jisté míry. Pro udržení dobrých prodejních výsledků zde stále stačí průběžné omlazování techniky a nabídka líbivých verzí.
Podle informací zveřejněných Automotive News má kupé značky Dodge na svém kontě od spuštění prodeje v roce 2008 do dnešních dnů na svém kontě přes 518.600 prodaných exemplářů.
Prodejní výsledky modelu Challenger přitom v posledních letech neklesají, ale naopak stoupají a jedním z hlavních důvodů je právě jeho design ve stylu první generace z přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Řadě severoamerických zákazníků totiž zástupce značky Dodge připomíná lepší časy silněji než současné generace konkurenčních modelů Mustang a Camaro.
Dodge Challenger samozřejmě není jediným vozem v retro stylu, jemuž se v posledních dvaceti letech na trhu daří a především v souvislosti se severoamerickým trh je zmiňován například Chrysler PT Cruiser, který má mít na svém kontě 1.050.821 exemplářů a je rovněž zástupcem koncernu FCA.
Konkurenční Chevrolet Camaro si od roku 2009 do současnosti prostřednictvím své páté a šesté generace připsal na své konto 744.186 vozu a silně minulostí inspirovaný Chevrolet HHR v letech 2005 až 2011 dosáhl na 526.813 prodaných exemplářů.
Ford Mustang ve své páté generaci vlastně odstartoval vlnu retro designu u pony cars a v letech 2005 až 2009, než došlo na důkladnou modernizaci, se prodalo přes 620.000 kupé a kabrioletů v jejich původní podobě.
Retro design ovšem nemá na svém kontě pouze úspěchy v souvislosti se severoamerickými značkami lze zmínit dva příklady, kdy se prodejní úspěch nedostavil. Prvním může být Ford Thunderbird, který v letech 2002 až 2005 s počtem 64.377 prodaných vozů nedosáhl očekávaného úspěchu a druhým pak Chevrolet SSR, který v letech 2003 až 2006 pouze lehce překonal 24.000 prodaných exemplářů. Za neúspěchem těchto modelů ovšem nestojí jejich design, ale spíše jejich samotná koncepce, která zákazníky nezaujala.