Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Retro design stále táhne, Dodge Challenger jde na dračku. I po deseti letech

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 11. 2018
21
31
Zobrazit náhledy (21)
Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody
Dodge Challenger je ve své aktuální generaci vnímán téměř jako veterán, který musí být co nejdříve nahrazen generací novou, ale pohled na jeho prodejní výsledky naznačuje něco jiného.

Dodge Challenger se ve své současné generaci představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce provedení.

Ve svém jubilejním modelovém roce 2018 je Dodge Challenger nabízen v patnácti základních verzích. Pro zákazníky je tento model přitažlivý především díky svému designu a samotná automobilka jej udržuje ve formě především díky limitovaným edicím a speciálním nabídkám zaměřeným především na barvy a prvky výbavy.

Pozornost k modelu Challenger pak samozřejmě přitahují i jeho extrémně výkonné verze v čele s provedeními Hellcat a Demon, i když ta se podílí na celkových prodejích jen do jisté míry. Pro udržení dobrých prodejních výsledků zde stále stačí průběžné omlazování techniky a nabídka líbivých verzí.

Podle informací zveřejněných Automotive News má kupé značky Dodge na svém kontě od spuštění prodeje v roce 2008 do dnešních dnů na svém kontě přes 518.600 prodaných exemplářů.

Prodejní výsledky modelu Challenger přitom v posledních letech neklesají, ale naopak stoupají a jedním z hlavních důvodů je právě jeho design ve stylu první generace z přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Řadě severoamerických zákazníků totiž zástupce značky Dodge připomíná lepší časy silněji než současné generace konkurenčních modelů Mustang a Camaro.

Dodge Challenger samozřejmě není jediným vozem v retro stylu, jemuž se v posledních dvaceti letech na trhu daří a především v souvislosti se severoamerickým trh je zmiňován například Chrysler PT Cruiser, který má mít na svém kontě 1.050.821 exemplářů a je rovněž zástupcem koncernu FCA.

720p360p

Konkurenční Chevrolet Camaro si od roku 2009 do současnosti prostřednictvím své páté a šesté generace připsal na své konto 744.186 vozu a silně minulostí inspirovaný Chevrolet HHR v letech 2005 až 2011 dosáhl na 526.813 prodaných exemplářů.

Ford Mustang ve své páté generaci vlastně odstartoval vlnu retro designu u pony cars a v letech 2005 až 2009, než došlo na důkladnou modernizaci, se prodalo přes 620.000 kupé a kabrioletů v jejich původní podobě.

Retro design ovšem nemá na svém kontě pouze úspěchy v souvislosti se severoamerickými značkami lze zmínit dva příklady, kdy se prodejní úspěch nedostavil. Prvním může být Ford Thunderbird, který v letech 2002 až 2005 s počtem 64.377 prodaných vozů nedosáhl očekávaného úspěchu a druhým pak Chevrolet SSR, který v letech 2003 až 2006 pouze lehce překonal 24.000 prodaných exemplářů. Za neúspěchem těchto modelů ovšem nestojí jejich design, ale spíše jejich samotná koncepce, která zákazníky nezaujala.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
PR Kecy
Barrichello
| 22. 11. 2018
mě se líbí i to nové. V pondělí sem zrovna jedno červené viděl na Jarově
PR Kecy
HaroldKytka
| 22. 11. 2018
Chapu, ze prodeje Mustangu jsou nejvetsi, pravdepodobne i proto, ze Mustang oslovuje ruzne skupiny lidi, i zeny, metrosexualy a 4%. To znamena, vetsi a ruznorody okruh odberatelu = vetsi prodeje.
Auto pre chlapov
HaroldKytka
| 22. 11. 2018
Psal jsi, ze se nevejde na cesty a parkoviste, ja jasne reagoval na ty cesty ....
Btw parkoviste, velikostne je Challenger na tom podobne jako treba X5 a predstav si, ze v tech lide opravdu jezdi do divadel, na nakup atd. :-!
PR Kecy
evocolt
| 21. 11. 2018
Som Chevy pozitiv,ale pravda je taka,ze z tejto trojky je dizajnovo pre mna najmenej atraktivne a urcite by som Camaro bral ako posledne.
Avatar - Barrichello
PR Kecy
Barrichello
| 21. 11. 2018
Tady v čr je tech Chalengerů možná víc než Camar.....nebo tak nastejno.