Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody
Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody
Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody
Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody
21
Fotogalerie

Retro design stále táhne, Dodge Challenger jde na dračku. I po deseti letech

Dodge Challenger je ve své aktuální generaci vnímán téměř jako veterán, který musí být co nejdříve nahrazen generací novou, ale pohled na jeho prodejní výsledky naznačuje něco jiného.

DodgeChallenger se ve své současné generaci představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce provedení.

Ve svém jubilejním modelovém roce 2018 je Dodge Challenger nabízen v patnácti základních verzích. Pro zákazníky je tento model přitažlivý především díky svému designu a samotná automobilka jej udržuje ve formě především díky limitovaným edicím a speciálním nabídkám zaměřeným především na barvy a prvky výbavy.

Pozornost k modelu Challenger pak samozřejmě přitahují i jeho extrémně výkonné verze v čele s provedeními Hellcat a Demon, i když ta se podílí na celkových prodejích jen do jisté míry. Pro udržení dobrých prodejních výsledků zde stále stačí průběžné omlazování techniky a nabídka líbivých verzí.

Podle informací zveřejněných Automotive News má kupé značky Dodge na svém kontě od spuštění prodeje v roce 2008 do dnešních dnů na svém kontě přes 518.600 prodaných exemplářů.

Prodejní výsledky modelu Challenger přitom v posledních letech neklesají, ale naopak stoupají a jedním z hlavních důvodů je právě jeho design ve stylu první generace z přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Řadě severoamerických zákazníků totiž zástupce značky Dodge připomíná lepší časy silněji než současné generace konkurenčních modelů Mustang a Camaro.

Dodge Challenger samozřejmě není jediným vozem v retro stylu, jemuž se v posledních dvaceti letech na trhu daří a především v souvislosti se severoamerickým trh je zmiňován například Chrysler PT Cruiser, který má mít na svém kontě 1.050.821 exemplářů a je rovněž zástupcem koncernu FCA.

Video placeholder
Retro design stále táhne, Dodge Challenger jde na dračku. I po deseti letech • Dodge

Konkurenční Chevrolet Camaro si od roku 2009 do současnosti prostřednictvím své páté a šesté generace připsal na své konto 744.186 vozu a silně minulostí inspirovaný Chevrolet HHR v letech 2005 až 2011 dosáhl na 526.813 prodaných exemplářů.

Ford Mustang ve své páté generaci vlastně odstartoval vlnu retro designu u pony cars a v letech 2005 až 2009, než došlo na důkladnou modernizaci, se prodalo přes 620.000 kupé a kabrioletů v jejich původní podobě.

Retro design ovšem nemá na svém kontě pouze úspěchy v souvislosti se severoamerickými značkami lze zmínit dva příklady, kdy se prodejní úspěch nedostavil. Prvním může být Ford Thunderbird, který v letech 2002 až 2005 s počtem 64.377 prodaných vozů nedosáhl očekávaného úspěchu a druhým pak Chevrolet SSR, který v letech 2003 až 2006 pouze lehce překonal 24.000 prodaných exemplářů. Za neúspěchem těchto modelů ovšem nestojí jejich design, ale spíše jejich samotná koncepce, která zákazníky nezaujala.