Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger SRT Hellcat bude nejvýkonnější sedan na světě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (29)
Dodge hodlá využít techniku kupé Challenger SRT Hellcat i pro model Charger a vytvořit skutečně pekelný sedan.

Nový Dodge Challenger SRT Hellcat se stal hvězdou letošního léta mezi výkonnými americkými kupé a dokonale zastínil svou nejbližší konkurenci v podobě aktuálního Chevroletu Camaro ZL1 a dosluhujícího Fordu Shelby GT500.

Hlavní zásluhy na tom má jeho pohonná jednotka, kterou vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru pojmenovaný Hellcat. Tento motor přeplňovaný kompresorem disponuje výkonem 527 kW (716 metrických koní) a točivým momentem 881 N.m, což jsou hodnoty k nimž konkurenti téměř ani nedohlédnou.

Téměř ihned po květnovém odhalení Challengeru SRT Hellcat se začaly objevovat spekulace o uvedení stejně pojmenovaného Chargeru, jemuž bude pod kapotou tepat stejné srdce. Nyní přinesl americký Road & Track informace, které podle registrace motoru tento krok automobilky Dodge potvrzují.

Extrémně výkonný motor tedy zamíří i pod kapotu Chargeru, což z něj má učinit nejvýkonnější sériový sedan planety, který v oblasti výkonu zahanbí i výrazně dražší Mercedes-Benz S 65 AMG, jehož šestilitrový dvanáctiválec disponuje výkonem 463 kW (629 k). Na druhou stranu Mercedes-Benz má s hodnotou 1000 N.m stále vyšší točivý moment.

V případě Chargeru SRT Hellcat můžeme vedle motoru počítat i s použitím osmistupňového automatu TorqueFlite 8HP90 a pohonu zadních kol, ale je možné, že se dočkáme i verze s šestistupňovou manuální převodovkou.

Čtyřdveřový sedan sice svými jízdními výkony nepřekoná menší a lehčí kupé Challenger, ale především pro severoamerické zákazníky bude představovat návrat plnohodnotného muscle caru, odpovídajícího filozofii těchto strojů populárních v druhé polovině šedesátých let mnohem více než výkonné verze následovníků tehdejších pony cars v podobě Challengeru, Camara a Mustangu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (29)
1. 8. 2014 15:30
Re: Pro neználky žijící v roce 1970
1. Korejce mozna, ale korea neni v evrope (btw zeme s obrovskou automobilocou tradici a porazili korejce, kteri teprve zacinali, bravo). Peugeot mel tehdy 406ku, ktera byla o tridu nize, mondeo to same. Srovnatelne bylo scorpio, coz byl krap, nebo odchazejici 605ka.
2. Jo chci. Kdybys prijel s autem z policejni akademie za majitelem soudobeho evropskeho auta, tak by tristupnovy automat za manualni petistupen nevymenil.
Avatar - Barrichello
1. 8. 2014 08:52
Re: Pro neználky žijící v roce 1970
V pohodě takový Mondeo, peugeoty, thedejší korejce atd.

To že evropa byla co se týče automatů 100 let za vopicema a hrkala s fofrklacky chceš dávat jako příklad jo? >:D
31. 7. 2014 22:20
Re: Pro neználky žijící v roce 1970
V evrope se jezdilo s manualem. A kterou konkurenci strcil stratus do kapsy? Mozna tak GAZ Siber.
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:33
Re: Pro neználky žijící v roce 1970
Hlee třeba za cenu BMW sem mohl mít Kugu, Monedo, Superb 1,4, GrandScenic, Suzuki SX4 atd

fungl nový. Ale mě ty auta nic neříkaj, takže bych do toho nešel....
Avatar - Barrichello
31. 7. 2014 10:19
Re: Pro neználky žijící v roce 1970
to co ušetřím na ztátě mezi kupní cenou nového a prodejní cenou do toho servisu nikdy nedam...

Je rozdíl dát 100 litrů za servis a prodělat někdy až polovinu porřizovací ceny....

A vybírat auto podle toho co drží cenu....tak do toho bych nešel.