Dodge Charger SRT Hellcat bude nejvýkonnější sedan na světě
Nový Dodge Challenger SRT Hellcat se stal hvězdou letošního léta mezi výkonnými americkými kupé a dokonale zastínil svou nejbližší konkurenci v podobě aktuálního Chevroletu Camaro ZL1 a dosluhujícího Fordu Shelby GT500.
Hlavní zásluhy na tom má jeho pohonná jednotka, kterou vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru pojmenovaný Hellcat. Tento motor přeplňovaný kompresorem disponuje výkonem 527 kW (716 metrických koní) a točivým momentem 881 N.m, což jsou hodnoty k nimž konkurenti téměř ani nedohlédnou.
Téměř ihned po květnovém odhalení Challengeru SRT Hellcat se začaly objevovat spekulace o uvedení stejně pojmenovaného Chargeru, jemuž bude pod kapotou tepat stejné srdce. Nyní přinesl americký Road & Track informace, které podle registrace motoru tento krok automobilky Dodge potvrzují.
Extrémně výkonný motor tedy zamíří i pod kapotu Chargeru, což z něj má učinit nejvýkonnější sériový sedan planety, který v oblasti výkonu zahanbí i výrazně dražší Mercedes-Benz S 65 AMG, jehož šestilitrový dvanáctiválec disponuje výkonem 463 kW (629 k). Na druhou stranu Mercedes-Benz má s hodnotou 1000 N.m stále vyšší točivý moment.
V případě Chargeru SRT Hellcat můžeme vedle motoru počítat i s použitím osmistupňového automatu TorqueFlite 8HP90 a pohonu zadních kol, ale je možné, že se dočkáme i verze s šestistupňovou manuální převodovkou.
Čtyřdveřový sedan sice svými jízdními výkony nepřekoná menší a lehčí kupé Challenger, ale především pro severoamerické zákazníky bude představovat návrat plnohodnotného muscle caru, odpovídajícího filozofii těchto strojů populárních v druhé polovině šedesátých let mnohem více než výkonné verze následovníků tehdejších pony cars v podobě Challengeru, Camara a Mustangu.