DS 5 s novou tváří bez znaku Citroën

 

Luxusní značka koncernu PSA v rámci svého oddělení od mateřského Citroënu představí v Ženevě důkladně modernizovaný DS 5.

Kariéra modelu DS 5 v jeho sériové podobě a pod značkou Citroën se v sériové podobě začala psát v roce 2011 a v letošním roce dochází k zásadní změně v jeho pojmenování a výrazné změně designu v oblasti předních partií.

Na první pohled viditelnou změnou prošlá příď. Dosavadní provedení nahrazuje nová šestiúhelníková maska chladiče s logem DS ve svém středu, kterou její tvůrci pojmenovali DS Wings.

Na chromovaný rám masky navazují svými tvary hlavní světlomety, které stejně jako u modelů DS 3 a DS 3 Cabrio využívají LED ve spojení s xenony a novými směrovými světly s posuvem světla.

Zadní partie se dočkaly mnohem méně výrazných zásahů v podobě přepracované optiky koncových svítilen a výraznějšího začlenění dvojice chromovaných koncovek výfukového systému do zadního nárazníku. Novinkou je rovněž nový odstín laku karoserie v podobě jemné modré Encre.

Interiér si modernizované DS 5 si zachovává svůj původní nezaměnitelný styl, ale zároveň se dočkal několika novinek, které mají zpříjemnit pobyt na palubě.

Hlavní z nich představuje barevný dotykový displej, nabízející přístup ke všem funkcím vozu od navigace po hudbu a přispívá k vylepšení ergonomie, protože na středové konzole je díky němu o dvanáct tlačítek méně.

Displej nabízí funkci New Mirror Screen, což je možnost duplikace displeje chytrého telefonu. Novinkou má být i mobilní aplikace MyDS kompatibilní se systémem iOS/Android. Komfort cestujících mají dále mimo jiné zajistit sedadla s masážní funkcí, dvouzónová automatická klimatizace nebo audio systém Denon.

Příspěvky ke zvýšení bezpečnosti představují systémy sledování mrtvého úhlu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, natáčecí světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, asistent pro rozjezd ve svahu, Inteligent Traction Control a protiprokluzový systém, zadní parkovací kamera a head-up displej.

Modernizovaná DS 5 nabídne i Connect Box s paketem SOS & Assistance, umožňující automatické nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu v případě poruchy nebo nehody.

V nabídce se objeví nové možnosti personalizace interiéru jako jsou modročerná sedadla v kůži Nappa ve verzi Bracelet de montre či nový kovový ozdobný prvek s monogramem DS na dveřích a středové konzole.

Jake.auto.cz: Citroën DS5 (přehled všech článků)

DS 5 má nabízet nejmodernější zážehové i vznětové motory koncernu PSA. Příznivce benzinových motorů uspokojí přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP 165 S&S s výkonem 121 kW při 6000 min-1 a točivým momentem 240 N.m dostupným od 1400 do 4000 min-1, který ve spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou nabídne v kombinovaném režimu spotřebu paliva 5,9 l benzinu na 100 km.

Pro zájemce o vznětové motory jsou připraveny tři moderní turbodiesely. Základem nabídky je BlueHDI 120 S&S s 88 kW a 300 N.m, spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou a disponující spotřebou paliva 3,8 l nafty na 100 km. Ve druhém pololetí letošního roku bude tento motor k dispozici i se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Následuje motor BlueHDI 150 S&S s výkonem 110 kW a točivým momentem 370 N.m při 2000 min-1, který je rovněž spojen s manuální šestistupňovou převodovkou a má spotřebu paliva 4,4 l na 100 km.

Vrcholný vznětový motor pro DS 5 představuje dvoulitrový BlueHDI 180 S&S o výkonu 133 kW a točivém momentu 400 N.m při 2000 min-1. Tento agregát pohání přední kola prostřednictví šestistupňové automatické převodovky a jeho spotřeba paliva má být 4,3 l nafty na 100 km.

Vedle konvenčních verzí DS 5 bude v nabídce i diesel hybrid 4x4. kombinující vznětový motor s elektromotorem a disponující výkonem 147 KW, který může v kombinovaném provozu dosahovat spotřeby 3,5 l nafty na 100 km.

Tuto nabídku pohonných jednotek, splňujících emisní normu Euro 6, na konci roku 2015 doplní přeplňovaný zážehový motor 1.6 THP 210 S&S s výkonem 155 kW a šestistupňovou manuální převodovkou.

Citroën DS5, originální bohyně a Concorde: Setkání pod křídly

DS 5 má ve své modernizované podobě nabídnout i komfortnější jízdní vlastnosti, za nimiž bude stát upravený podvozek s tlumiči vybavenými technologií PLV (Preload linear valve), umožňující plynulejší přenos sil. Výsledkem provedených změn má být schopnost lépe tlumit nedokonalosti vozovky a snižovat otřesy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 

Přidat názorDiskuse: DS 5 s novou tváří bez znaku Citroën







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…