26.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

DS E-Tense je elektrický sporťák s 300 kW. Jak se vám líbí?

 

Faceliftované DS 3 nebude jedinou novinkou na ženevském stánku tohoto francouzského luxusního výrobce. DS připravilo i koncept sporťáku.

DS funguje jako samostatná značka od roku 2014, když se oddělila od mateřského Citroënu. Jeho vozy jsou ale často kritizovány za nedostatečný luxus, na což se DS rozhodlo rázně zareagovat. Na letošním ženevském autosalonu představí vůz hodný luxusního výrobce – kupé E-Tense.

V tuto chvíli se jedná o koncept, o jehož možné výrobě DS vůbec nemluví. Jak napovídá název, v útrobách pracuje elektromotor, kterým DS odkazuje na své zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Elektrická jednotka je vyladěna na 300 kW a 560 N.m, díky čemuž nabízí nejen velice tichou, ale také velmi rychlou jízdu.

E-Tense zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, 1,8 tuny těžký automobil se pak umí rozpohybovat až na 250 km/h.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných v podvozku auta pro snížení těžiště. Podle DS zvládne E-Tense ujet v kombinovaném cyklu 310 kilometrů, pokud by jezdil jen ve městě, může díky rekuperaci brzdné energie a nízké rychlosti zvládnout dokonce až 360 kilometrů.

Tvary automobilu se opravdu povedly, E-Tense má siluetu typickou pro sporťáky – je to velice nízký (1,29 m) a široký vůz (2,08 m). Na délku tento měří 4,72 metru.

Výrazná maska a hlavní světlomety se inspirovaly u konceptu Divine, který v roce 2014 naznačil aktuální designérský směr značky, celkové zpracování je ale mnohem ostřejší. Sám výrobce hovoří o sochařských tvarech a plynulých liniích. Navíc zdůrazňuje tvary diodových světel – ta přední mají připomínat luxusní hodinky a šperky, zatímco zadní blinkry mají odkazovat na původní DS z padesátých let.

Vnitřek chce kombinovat francouzskou eleganci s perfektními materiály. Čalouníkům trvalo 800 hodin, než vnitřek navrhli, otestovali a vyrobili. Jak už je u vozů DS zvykem, prošívání sedaček připomíná náramek pro hodinky. Zvláštností pak má být ocel užitá na palubní desce nebo volant ve tvaru tulipánu.

DS na vzniku E-Tense spolupracovalo s dalšími francouzskými značkami. Hudební systém s devíti reproduktory pochází od společnosti Focal, zatímco hodinářská firma BRM Chronographes dodala ciferník na středovou konzoli, který je možné odepnout a nosit jako náramkové hodinky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Stát nebude mít peníze na zvýšení platů státních zaměstnanců, varuje Pilný Stát nebude mít peníze na zvýšení platů státních zaměstnanců, varuje Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace…

Zemětřesení v Providentu. Společnosti se nedaří, akcie se propadly o 75 procent Zemětřesení v Providentu. Společnosti se nedaří, akcie se propadly o 75 procent

Akcie britského Providentu utrpěly brutální pád o 75…

Po zlevnění roční jízdenky pražskému dopravnímu podniku přibyli cestující a klesly tržby Po zlevnění roční jízdenky pražskému dopravnímu podniku přibyli cestující a klesly tržby

Kvůli zlevnění ročního kuponu klesly pražskému dopravnímu…

Na Jesenicku chtějí těžit křišťál a další drahé kameny Na Jesenicku chtějí těžit křišťál a další drahé kameny

Zahájit těžbu křišťálu plánuje obec Velká Kraš na…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 





 
Šílené kousky ve Fiestě! Ken Block ve videu Terrakhana opět šokuje

Šílené kousky ve Fiestě! Ken Block ve videu Terrakhana opět šokuje

Dnes 15:47

Po téměř ročním odmlčení nám Ken Block opět ukáže, co všechno za volantem auta zvládne. A znovu je to skvělá show!




Blesk.cz

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním pomáhaly počítače

Barrandovský most stavěli 10 let. Už tehdy s ním…

V 70. letech minulého století stála rozrůstající se Praha před další výzvou. V rámci vzniku Městského okruhu…

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se chystá za knipl jednoho z největších letadel

Pilotka Eva (31) okouzlila tisíce lidí: Kráska se…

Eva (31) z nizozemského Haarlemu je další pilotní hvězdou instagramového nebe. Sympatická blondýnka svým…

 

iSport.cz

Rooney po letech naštval stejné fandy City! Řvali na něj, on se jim vysmál

Rooney po letech naštval stejné fandy City! Řvali na…

Pozor na něj! Útočník Wayne Rooney to prostě na Manchester City umí. Velkému rivalovi United, kde se stal…

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se Schickem, řekl Jarolím

Sivok se zatím necítí, Kliment by byl v týmu i se…

Už není cesty zpět. České fotbalisty čekají dva klíčové zápasy kvalifikace  MS 2018 v Rusku, když doma přivítají…

 

Reflex.cz

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub Studio 54 přežil jen tři roky

Drogy, alkohol a disco: Legendární newyorský klub…

Od otevření kultovního nočního klubu v New Yorku uběhly již čtyři desítky let. A během této doby se z historek o…

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Konečně lovci

Bambutiové po tisíciletí žili v souladu s přírodou a jejími přirozenými zákony. Zdrojem duchovna i obživy byl…