26.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

DS E-Tense je elektrický sporťák s 300 kW. Jak se vám líbí?

 

Faceliftované DS 3 nebude jedinou novinkou na ženevském stánku tohoto francouzského luxusního výrobce. DS připravilo i koncept sporťáku.

DS funguje jako samostatná značka od roku 2014, když se oddělila od mateřského Citroënu. Jeho vozy jsou ale často kritizovány za nedostatečný luxus, na což se DS rozhodlo rázně zareagovat. Na letošním ženevském autosalonu představí vůz hodný luxusního výrobce – kupé E-Tense.

V tuto chvíli se jedná o koncept, o jehož možné výrobě DS vůbec nemluví. Jak napovídá název, v útrobách pracuje elektromotor, kterým DS odkazuje na své zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Elektrická jednotka je vyladěna na 300 kW a 560 N.m, díky čemuž nabízí nejen velice tichou, ale také velmi rychlou jízdu.

E-Tense zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, 1,8 tuny těžký automobil se pak umí rozpohybovat až na 250 km/h.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných v podvozku auta pro snížení těžiště. Podle DS zvládne E-Tense ujet v kombinovaném cyklu 310 kilometrů, pokud by jezdil jen ve městě, může díky rekuperaci brzdné energie a nízké rychlosti zvládnout dokonce až 360 kilometrů.

Tvary automobilu se opravdu povedly, E-Tense má siluetu typickou pro sporťáky – je to velice nízký (1,29 m) a široký vůz (2,08 m). Na délku tento měří 4,72 metru.

Výrazná maska a hlavní světlomety se inspirovaly u konceptu Divine, který v roce 2014 naznačil aktuální designérský směr značky, celkové zpracování je ale mnohem ostřejší. Sám výrobce hovoří o sochařských tvarech a plynulých liniích. Navíc zdůrazňuje tvary diodových světel – ta přední mají připomínat luxusní hodinky a šperky, zatímco zadní blinkry mají odkazovat na původní DS z padesátých let.

Vnitřek chce kombinovat francouzskou eleganci s perfektními materiály. Čalouníkům trvalo 800 hodin, než vnitřek navrhli, otestovali a vyrobili. Jak už je u vozů DS zvykem, prošívání sedaček připomíná náramek pro hodinky. Zvláštností pak má být ocel užitá na palubní desce nebo volant ve tvaru tulipánu.

DS na vzniku E-Tense spolupracovalo s dalšími francouzskými značkami. Hudební systém s devíti reproduktory pochází od společnosti Focal, zatímco hodinářská firma BRM Chronographes dodala ciferník na středovou konzoli, který je možné odepnout a nosit jako náramkové hodinky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda si v Americe přihlásila ochrannou známku pro „ostré“ modely vRS Škoda si v Americe přihlásila ochrannou známku pro „ostré“ modely vRS

Automobilka Škoda opět přilila do ohně spekulacím o…

Ikonický letoun 747 zřejmě dolétal, Boeing zvažuje ukončení výroby Ikonický letoun 747 zřejmě dolétal, Boeing zvažuje ukončení výroby

Americká společnost Boeing by mohla kvůli klesajícím…

Turecko dál pokračuje v čistkách, propustilo 88 lidí z ministerstva zahraničí Turecko dál pokračuje v čistkách, propustilo 88 lidí z ministerstva zahraničí

Turecko propustilo kvůli nedávnému pokusu o puč 88…

Francie zřídí Národní gardu, má zemi pomoci v boji s terorismem Francie zřídí Národní gardu, má zemi pomoci v boji s terorismem

Francouzský prezident François Hollande oznámil vznik…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou! Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá…

Brněnští vnucovači cyklistiky najedou 80 000 km ročně služebními auty Brněnští vnucovači cyklistiky najedou 80 000 km ročně služebními auty

Znáte to pořekadlo o kázání vody a pití vína? Zájmový…

 




Související články
Citroën testoval C3 WRC poprvé na asfaltu Citroën testoval C3 WRC poprvé na asfaltu

Nový Citroën C3 WRC absolvoval tři měsíce od zahájení…

Nový Citroën C3 živě z Lyonu: Jedno velké WOW! Nový Citroën C3 živě z Lyonu: Jedno velké WOW!

Třetí generace Citroënu C3 se svým vzhledem řadí spíše ke…

 



 
První jízda s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI: Dvě turba dávají křídla

První jízda s Volkswagenem Tiguan 2.0 BiTDI: Dvě turba dávají křídla

Dnes 13:51

Druhá generace tiguanu se vyrábí od loňského roku. Dosud byl nejsilnějším motorem dvoulitr TDI se 140 kW, nyní ale přišel výkonnější agregát se 176 kilowatty.




Blesk.cz

Ornello, tohle je food porno! Koktová se prsila do talíře šunky, kterou pak nakrmila Koktu

Ornello, tohle je food porno! Koktová se prsila do…

Jestli někdo umí pořádně prodat své poprsí, tak věřte, že je to Ornella Koktová (23). Té se bujné vnady na…

Dobrotivý bože! Papež se zřítil v Polsku před desetitisíci věřícími

Dobrotivý bože! Papež se zřítil v Polsku před…

Tentokrát byl na nejsvatějšího muže pekelný pohled. Papež František zažil drsný pád při návštěvě Čenstochové…

 

iSport.cz

Fotbalová liga představila nového sponzora - společnost ePojisteni.cz

Fotbalová liga představila nového sponzora -…

Doslova na poslední chvíli, pouhý den před prvním zápasem sezony, se nejvyšší fotbalová soutěž dočkala hlavního…

GAMBRINUS FANLIGA je zpátky! Přihlašte svůj tým do velkého souboje fanoušků

GAMBRINUS FANLIGA je zpátky! Přihlašte svůj tým do…

Pozor, pozor! Nejlepší fotbalová fantasy hra na českém internetu je zpátky. Oficiální hra fotbalových fanoušků…

 

Reflex.cz

Ruští špioni se snaží infiltrovat do Švédska přes veřejné zakázky státu. U nás nic?

Ruští špioni se snaží infiltrovat do Švédska přes…

Švédská tajná služba Säpo varovala před možnou infiltrací špionů z několika cizích zemí do místní státní správy.…

Dům na okraji útesu, který fascinuje architekty i laiky

Dům na okraji útesu, který fascinuje architekty i laiky

Německý architekt Matthias Arndt měl vypracovat koncepci domu, při jejíž tvorbě mu byla dána naprostá volnost a…