26.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

DS E-Tense je elektrický sporťák s 300 kW. Jak se vám líbí?

 

Faceliftované DS 3 nebude jedinou novinkou na ženevském stánku tohoto francouzského luxusního výrobce. DS připravilo i koncept sporťáku.

DS funguje jako samostatná značka od roku 2014, když se oddělila od mateřského Citroënu. Jeho vozy jsou ale často kritizovány za nedostatečný luxus, na což se DS rozhodlo rázně zareagovat. Na letošním ženevském autosalonu představí vůz hodný luxusního výrobce – kupé E-Tense.

V tuto chvíli se jedná o koncept, o jehož možné výrobě DS vůbec nemluví. Jak napovídá název, v útrobách pracuje elektromotor, kterým DS odkazuje na své zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Elektrická jednotka je vyladěna na 300 kW a 560 N.m, díky čemuž nabízí nejen velice tichou, ale také velmi rychlou jízdu.

E-Tense zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, 1,8 tuny těžký automobil se pak umí rozpohybovat až na 250 km/h.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných v podvozku auta pro snížení těžiště. Podle DS zvládne E-Tense ujet v kombinovaném cyklu 310 kilometrů, pokud by jezdil jen ve městě, může díky rekuperaci brzdné energie a nízké rychlosti zvládnout dokonce až 360 kilometrů.

Tvary automobilu se opravdu povedly, E-Tense má siluetu typickou pro sporťáky – je to velice nízký (1,29 m) a široký vůz (2,08 m). Na délku tento měří 4,72 metru.

Výrazná maska a hlavní světlomety se inspirovaly u konceptu Divine, který v roce 2014 naznačil aktuální designérský směr značky, celkové zpracování je ale mnohem ostřejší. Sám výrobce hovoří o sochařských tvarech a plynulých liniích. Navíc zdůrazňuje tvary diodových světel – ta přední mají připomínat luxusní hodinky a šperky, zatímco zadní blinkry mají odkazovat na původní DS z padesátých let.

Vnitřek chce kombinovat francouzskou eleganci s perfektními materiály. Čalouníkům trvalo 800 hodin, než vnitřek navrhli, otestovali a vyrobili. Jak už je u vozů DS zvykem, prošívání sedaček připomíná náramek pro hodinky. Zvláštností pak má být ocel užitá na palubní desce nebo volant ve tvaru tulipánu.

DS na vzniku E-Tense spolupracovalo s dalšími francouzskými značkami. Hudební systém s devíti reproduktory pochází od společnosti Focal, zatímco hodinářská firma BRM Chronographes dodala ciferník na středovou konzoli, který je možné odepnout a nosit jako náramkové hodinky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Biden varuje Evropu před rozšířením plynovodu Nord Stream Biden varuje Evropu před rozšířením plynovodu Nord Stream

Americký viceprezident Joe Biden varoval Evropskou unií…

Martin Čaban: Merkelová a český bolehlav Martin Čaban: Merkelová a český bolehlav

Návštěva německé kancléřky v Praze proběhla bez větší…

Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Daruji za odvoz? Ale jděte, tahle auta se dnes prodávají…

Merkelová gratulovala Česku k nízké nezaměstnanosti, jde prý o úspěšný stát Merkelová gratulovala Česku k nízké nezaměstnanosti, jde prý o úspěšný stát

Německá kancléřka Angela Merkelová přiletěla do Prahy a…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lada Xcode není zdaleka vše. Podívejte se, co Lada přivezla do Moskvy Lada Xcode není zdaleka vše. Podívejte se, co Lada přivezla do Moskvy

Hlavní hvězdou moskevského autosalonu je pro automobilku…

Galerie: Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit Galerie: Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Daruji za odvoz? Ale jděte, tahle auta se dnes prodávají…

 




Související články
Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa) Citroën C4 Cactus Rip Curl na českém trhu od 409.900 Kč (+videa)

Citroën C4 Cactus Rip Curl se představil na letošním…

Citroën testoval C3 WRC poprvé na asfaltu Citroën testoval C3 WRC poprvé na asfaltu

Nový Citroën C3 WRC absolvoval tři měsíce od zahájení…

 



 
Nejhorší nová auta dle Clarksona: Superb je nudný, na kadjar se zapomene

Nejhorší nová auta dle Clarksona: Superb je nudný, na kadjar se zapomene

Včera

Bývalý moderátor Top Gearu miluje auta s duší, a proto se mu Renault Kadjar, Škoda Superb nebo Opel Astra nelíbily. Podle svých slov na nich nenašel nic zajímavého.




Blesk.cz

Nikdo vás na to nedokáže připravit, řekla Češka zachráněná na Novém Zélandu. U výslechu byla 5 hodin

Nikdo vás na to nedokáže připravit, řekla Češka…

Zničená z tragické ztráty svého partnera se z posledních sil doplazila do chaty správce, která jí zachránila…

Ostrá debata Zemana a Merkelové o uprchlících: My je nezvali, řekl prezident

Ostrá debata Zemana a Merkelové o uprchlících: My je…

Angela Merkelová se pro řadu Čechů stala značně neoblíbenou kvůli uprchlické krizi a své původně značně otevřené…

 

iSport.cz

CHAT: Hrdina z Ria Josef Dostál bude odpovídat čtenářům ONLINE

CHAT: Hrdina z Ria Josef Dostál bude odpovídat…

Ziskem dvou medailí na jedné olympiádě se zapsal do české sportovní historie. Stříbrný a bronzový muž z LOH Rio…

Hrdina Brabec na odchodu! Vystřelil postup a míří do Anderlechtu

Hrdina Brabec na odchodu! Vystřelil postup a míří do…

Dal postupový gól, ale za Spartu nastoupil pravděpodobně naposledy. Obránce Jakub Brabec se postaral o vítěznou…

 

Reflex.cz

Rasisté z Hate Free, já nejsem žádný gadžo s předsudky!

Rasisté z Hate Free, já nejsem žádný gadžo s předsudky!

Popletení sluníčkáři z Hate Free Culture zahájili další ze svých na hlavu padlých kampaní. Tentokrát zařídili,…

Jako z filmu: Policisté převlečeni za hotelový personál zatkli významného italského mafiána

Jako z filmu: Policisté převlečeni za hotelový…

Italská policie údajně několik měsíců velmi úporně hledala Salvatore Mariana (40), který je významným členem…