Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS E-Tense je elektrický sporťák s 300 kW. Jak se vám líbí?

David Bureš
Diskuze (9)
Faceliftované DS 3 nebude jedinou novinkou na ženevském stánku tohoto francouzského luxusního výrobce. DS připravilo i koncept sporťáku.

DS funguje jako samostatná značka od roku 2014, když se oddělila od mateřského Citroënu. Jeho vozy jsou ale často kritizovány za nedostatečný luxus, na což se DS rozhodlo rázně zareagovat. Na letošním ženevském autosalonu představí vůz hodný luxusního výrobce – kupé E-Tense.

V tuto chvíli se jedná o koncept, o jehož možné výrobě DS vůbec nemluví. Jak napovídá název, v útrobách pracuje elektromotor, kterým DS odkazuje na své zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Elektrická jednotka je vyladěna na 300 kW a 560 N.m, díky čemuž nabízí nejen velice tichou, ale také velmi rychlou jízdu.

E-Tense zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, 1,8 tuny těžký automobil se pak umí rozpohybovat až na 250 km/h.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných v podvozku auta pro snížení těžiště. Podle DS zvládne E-Tense ujet v kombinovaném cyklu 310 kilometrů, pokud by jezdil jen ve městě, může díky rekuperaci brzdné energie a nízké rychlosti zvládnout dokonce až 360 kilometrů.

Tvary automobilu se opravdu povedly, E-Tense má siluetu typickou pro sporťáky – je to velice nízký (1,29 m) a široký vůz (2,08 m). Na délku tento měří 4,72 metru.

Výrazná maska a hlavní světlomety se inspirovaly u konceptu Divine, který v roce 2014 naznačil aktuální designérský směr značky, celkové zpracování je ale mnohem ostřejší. Sám výrobce hovoří o sochařských tvarech a plynulých liniích. Navíc zdůrazňuje tvary diodových světel – ta přední mají připomínat luxusní hodinky a šperky, zatímco zadní blinkry mají odkazovat na původní DS z padesátých let.

Vnitřek chce kombinovat francouzskou eleganci s perfektními materiály. Čalouníkům trvalo 800 hodin, než vnitřek navrhli, otestovali a vyrobili. Jak už je u vozů DS zvykem, prošívání sedaček připomíná náramek pro hodinky. Zvláštností pak má být ocel užitá na palubní desce nebo volant ve tvaru tulipánu.

DS na vzniku E-Tense spolupracovalo s dalšími francouzskými značkami. Hudební systém s devíti reproduktory pochází od společnosti Focal, zatímco hodinářská firma BRM Chronographes dodala ciferník na středovou konzoli, který je možné odepnout a nosit jako náramkové hodinky.

David Bureš
Diskuze (9)
28. 2. 2016 09:58
Re: RCZ ala DS
Mě to přijde nereálné i jen při pohledu na ten design. Zatímco Tesla zapouští i kliky aby omezili ztráty spojené s odporem vzduchu, tak tady je těch rádoby sportovních prvků, které u čistého elektromobilu nemají opodstatnění a kde to bude vířit spousta.
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2016 16:20
Re: RCZ ala DS
Souhlas minulý vedení to totálně podělalo. Smutný že i tak odešli s mega zlatejma padákama

Jako krizovej management je tohle vedení dobrý = už sou v plusu a i při silnym omezení modelů vzrostla výroba. Teď by to chtělo zase někoho na vývoj aut jak říkáš :-)
Avatar - del42sa
27. 2. 2016 11:59
Re: RCZ ala DS
Jasně měl jsem to napsat spíše s úvozovkama, ale je to fuk, protože to stejně nebudou vyrábět a nemá to žádný reálný základ. ;-)

Citroen nepředstavil opravdovou reálnou a pojízdnou studii už pěknou řádku let. Dříve se ty koncepční automobily stavěly jako plně funkční a sloužily jak pojizdné laboratoře, jenže PSA už nějakou dobu hodně šetří a tak vystavuje jen "kulisy" na kolech, mnohdy i bez interiéru, natož podvozku nebo motorů. Jednim z posledních takových opravdu komplexně propracovaných konceptů byl C-Metisse [odkaz] 2006) a Hypnos (2008)

Tenhle DS má úplně stejně vymyšlené pouze papírové specifikace jako měl Metropolis, je to snaha ukázat, že se něco děje, bohužel zatím je to jen divadlo naoko a PSA má před sebou ještě několik let (minimálně 5), kdy musí dohánět chyby, které udělalo předchozí vedení. Bohužel to dělají dost blbě. Nejdříve si mysleli že se jim podaří všechno vytáhnout "zdarma a bez práce" z GM, ale tohle spojení šlo do kopru rychleji než mysleli. >:-[] Frantíci nevytáhli z GM ani jeden motor, ani platformu ani převodovku, nic. Jediné co zůstalo je společný nákup dílů a malé MPV, které ale bude na platformě PSA.

S Citroenem udělali velikou chybu a během následujících let se jim to pěkně vymstí. Bohužel ve vedení Citroenu jsou nyní lidé, kteří mají k autům podobný vztah jako Marchionne k Lancii, myslí si že autům a trhu rozumí, ale ve skutečnosti škodí.....
27. 2. 2016 07:48
when Audi meets Lexus
Přesně takhle by vypadalo Audi R8 rebrandované Lexusem. Ale ok, ať to postaví ;)
27. 2. 2016 06:10
Re: RCZ ala DS
Myslím že je to jen studie na téma "Kdyby byly baterky, daly by se vyrábět i sportovní elektromobily"