26.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

DS E-Tense je elektrický sporťák s 300 kW. Jak se vám líbí?

 

Faceliftované DS 3 nebude jedinou novinkou na ženevském stánku tohoto francouzského luxusního výrobce. DS připravilo i koncept sporťáku.

DS funguje jako samostatná značka od roku 2014, když se oddělila od mateřského Citroënu. Jeho vozy jsou ale často kritizovány za nedostatečný luxus, na což se DS rozhodlo rázně zareagovat. Na letošním ženevském autosalonu představí vůz hodný luxusního výrobce – kupé E-Tense.

V tuto chvíli se jedná o koncept, o jehož možné výrobě DS vůbec nemluví. Jak napovídá název, v útrobách pracuje elektromotor, kterým DS odkazuje na své zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Elektrická jednotka je vyladěna na 300 kW a 560 N.m, díky čemuž nabízí nejen velice tichou, ale také velmi rychlou jízdu.

E-Tense zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, 1,8 tuny těžký automobil se pak umí rozpohybovat až na 250 km/h.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných v podvozku auta pro snížení těžiště. Podle DS zvládne E-Tense ujet v kombinovaném cyklu 310 kilometrů, pokud by jezdil jen ve městě, může díky rekuperaci brzdné energie a nízké rychlosti zvládnout dokonce až 360 kilometrů.

Tvary automobilu se opravdu povedly, E-Tense má siluetu typickou pro sporťáky – je to velice nízký (1,29 m) a široký vůz (2,08 m). Na délku tento měří 4,72 metru.

Výrazná maska a hlavní světlomety se inspirovaly u konceptu Divine, který v roce 2014 naznačil aktuální designérský směr značky, celkové zpracování je ale mnohem ostřejší. Sám výrobce hovoří o sochařských tvarech a plynulých liniích. Navíc zdůrazňuje tvary diodových světel – ta přední mají připomínat luxusní hodinky a šperky, zatímco zadní blinkry mají odkazovat na původní DS z padesátých let.

Vnitřek chce kombinovat francouzskou eleganci s perfektními materiály. Čalouníkům trvalo 800 hodin, než vnitřek navrhli, otestovali a vyrobili. Jak už je u vozů DS zvykem, prošívání sedaček připomíná náramek pro hodinky. Zvláštností pak má být ocel užitá na palubní desce nebo volant ve tvaru tulipánu.

DS na vzniku E-Tense spolupracovalo s dalšími francouzskými značkami. Hudební systém s devíti reproduktory pochází od společnosti Focal, zatímco hodinářská firma BRM Chronographes dodala ciferník na středovou konzoli, který je možné odepnout a nosit jako náramkové hodinky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 






 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…