26.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

DS E-Tense je elektrický sporťák s 300 kW. Jak se vám líbí?

 

Faceliftované DS 3 nebude jedinou novinkou na ženevském stánku tohoto francouzského luxusního výrobce. DS připravilo i koncept sporťáku.

DS funguje jako samostatná značka od roku 2014, když se oddělila od mateřského Citroënu. Jeho vozy jsou ale často kritizovány za nedostatečný luxus, na což se DS rozhodlo rázně zareagovat. Na letošním ženevském autosalonu představí vůz hodný luxusního výrobce – kupé E-Tense.

V tuto chvíli se jedná o koncept, o jehož možné výrobě DS vůbec nemluví. Jak napovídá název, v útrobách pracuje elektromotor, kterým DS odkazuje na své zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Elektrická jednotka je vyladěna na 300 kW a 560 N.m, díky čemuž nabízí nejen velice tichou, ale také velmi rychlou jízdu.

E-Tense zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, 1,8 tuny těžký automobil se pak umí rozpohybovat až na 250 km/h.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných v podvozku auta pro snížení těžiště. Podle DS zvládne E-Tense ujet v kombinovaném cyklu 310 kilometrů, pokud by jezdil jen ve městě, může díky rekuperaci brzdné energie a nízké rychlosti zvládnout dokonce až 360 kilometrů.

Tvary automobilu se opravdu povedly, E-Tense má siluetu typickou pro sporťáky – je to velice nízký (1,29 m) a široký vůz (2,08 m). Na délku tento měří 4,72 metru.

Výrazná maska a hlavní světlomety se inspirovaly u konceptu Divine, který v roce 2014 naznačil aktuální designérský směr značky, celkové zpracování je ale mnohem ostřejší. Sám výrobce hovoří o sochařských tvarech a plynulých liniích. Navíc zdůrazňuje tvary diodových světel – ta přední mají připomínat luxusní hodinky a šperky, zatímco zadní blinkry mají odkazovat na původní DS z padesátých let.

Vnitřek chce kombinovat francouzskou eleganci s perfektními materiály. Čalouníkům trvalo 800 hodin, než vnitřek navrhli, otestovali a vyrobili. Jak už je u vozů DS zvykem, prošívání sedaček připomíná náramek pro hodinky. Zvláštností pak má být ocel užitá na palubní desce nebo volant ve tvaru tulipánu.

DS na vzniku E-Tense spolupracovalo s dalšími francouzskými značkami. Hudební systém s devíti reproduktory pochází od společnosti Focal, zatímco hodinářská firma BRM Chronographes dodala ciferník na středovou konzoli, který je možné odepnout a nosit jako náramkové hodinky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…