Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Edo Competition 911 Shark: upravené Turbo s 550 koníky

Roman Daněk
Diskuze (1)
Německá ladičská firma Edo-Competition se specializuje na tuning sportovních vozů a samozřejmě nezapomněla na legendu, Porsche 911 Turbo 997. Zákazníkům nabízí kompletní balíček úprav.

Necelé dva roky od představení nové generace 911 uvedlo Porsche do provozu nového vládce celé modelové řady - 911 Turbo. Slavnostní jmenování proběhlo na autosalonu v Ženevě 2006 za doprovodu fanfár a hlasitého potlesku obecenstva, neboť nová 911 Turbo řady 997 ve všech ohledech překonává řadu předchozí. Například motor, 3,6 litrový boxer poskytuje maximální výkon 353 kW (480 k) při 6000 otáčkách, tedy o 44 kW více než předchůdce.

V testech různých světových periodik sklidilo Porsche 911 Turbo řadu kladných hodnocení a tuner Edo Competition se rozhodl tuto legendu ještě vylepšit. Optické změny jsou především funkční. Nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, přepracovaná záď a upravené zadní přítlačné křídlo zlepšují přítlak vozu ve vyšších rychlostech. Modifikace nastavení podvozku a tvrdší odpružení vozu zařídila specializovaná ladičská firma KW.

Přeprogramování řídící jednotky, zlepšení sání a kompletně nový výfukový systém včetně sportovních katalyzátorů přinesl dalších 70 koní, celkový výkon vzrostl na 404 kW (550 k). Maximální točivý moment povyskočil o 110 Nm na 790 Nm a je dostupný od 2 100 ot./min. Edo Competition nezapomněl na základní pravidlo tuningu, že k silnějšímu motoru patří i lepší brzdový systém, a na přední nápravě se objevili příčně vrtané kotouče o průměru 370 mm s šestipístkovými třmeny.

V interiéru jsou anatomické skořepiny od světoznámé firmy Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy a doplňky obložení z leštěného hliníku.

Roman Daněk
Diskuze (1)