Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrická éra Volkswagenu se blíží. Tohle jsou první snímky sériového I.D. Neo

David Bureš
Diskuze (145)

Volkswagen v příštím roce zahájí svoji elektrickou éru, kompaktním elektromobilem I.D. Neo, který nahradí dnešní e-Golf.

Volkswagen chce v příštím roce zahájit revoluci podobně, jako se to kdysi povedlo s lidovým Broukem. Představí prvního zástupce své nové elektrické rodiny I.D., kompaktní hatchback I.D. Neo. Automobil o velikosti Golfu už pilně testuje v Jižní Africe.

Tam prototypy připraveného elektromobilu zachytil i jistý Theo Calitz, který se jejich snímky pochlubil na svém twitterovém účtu. Automobil zatím zůstává ukrytý pod poctivou vrstvou kamufláže, přesto je patrná jeho silueta nebo aerodynamická kola.

Novinka má tvarově vycházet z konceptu I.D., který v roce 2016 příchod modelu poprvé naznačil. Šéfdesignér Volkswagenu Klaus Bischoff tvrdí, že budou zachovány jeho rozměry, designové prvky nebo velikosti kol. Jak ale dokazují snímky prototypů, třeba světla se promění, a to vpředu i vzadu.

Sériový kompaktní automobil zatím označovaný jako Volkswagen I.D. Neo bude postaven na základech nové architektury MEB, vyvíjené primárně pro užití v elektrovozech. Vyrábět se bude v továrně ve Cvikově, která bude nově přizpůsobena produkci elektromobilů, představen má být v listopadu 2019. Volkswagen přitom slibuje dostupnou cenovku, která se má pohybovat na úrovni dieselového Golfu. Kabina má pak poskytnout prostornost na úrovni Passatu.

Nabídnout má tři varianty výkonu baterií. Základ mají tvořit baterie s kapacitou 48 kWh, se kterými má Neo dle metodiky WLTP urazit 330 kilometrů na jedno nabití. Druhá, 55kWh varianta ujede asi 450 kilometrů, dojezd vrcholné verze s 62 kWh by se pak měl pohybovat okolo 550 kilometrů.

Volkswagen I.D. Neo bude prvním, avšak ne jediným zástupcem elektrické rodiny I.D. Německá značka již potvrdila příchod crossoveru vycházejícího z konceptu I.D. Crozz a velkoprostorového modelu na bázi konceptu I.D. Buzz. Počítá se také s elektrickým sedanem (I.D. Lounge) a elektrickým kombi (I.D. Aero), které by ale měly být nabízeny jen v Číně a USA. Platformu MEB pak využijí i další značky koncernu VW Group, které na ní mají do roku 2022 představit 27 elektromobilů.

David Bureš
Diskuze (145)
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2018 03:15
Re: Dejte do Cíga motor TDI!
a ten zbytečný hybrid si můžou strčit za klobouk!
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2018 03:05
Re: Prodeje diesel generátorů stoupají ...
A proč tedy jezdit autem na baterky za 25kWh/100km s dojezdem 200km, když mohu jet ne za 12, ale za 6 litrů nafty s dojezdem 900km? 8-s
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2018 03:02
Re: uz bolo na case
Je to tak, protože v opačném případě bude cena potravin dvojnásobná a žádný politik to nepřečká ve zdraví. A dvojí zvýhodnění nafty? Žádné není. Zatím je zvýhodněná elektřina, Až se za ní (nejen) pro pohon aut začne platit stoprocentní spotřební daň, uvidíš ten mazec. :no:
Avatar - palix
21. 12. 2018 08:43
Re: Globalne asi tazko
Problém je, že dnes chce každý všetko a berie to aj na úver. Tiež si myslím, že auto nad 20 tis€ je veľký luxus. Zároveň je to moja psychologická hranica, nad ktorú nejdem. Samozrejme nehľadám výbavu, ale dobré auto.
Dá sa existovať aj bez nerozumných pôžičiek a pritom žiť celkom na úrovni. Len človek nesmie podľahnúť reklame a chcieť všetko čo nám ponúkajú len aby sme boli IN.
Avatar - palix
21. 12. 2018 08:32
Re: Ne
Vysokokompresné motory sú dnes už bežné. V pohode ich zvláda Mazda, Suzuki... Prečo dávať CNG do dieslu, keď sa dá do benziňáka?
Elektromobilita nie je ekologická cesta - len presunutie emisii. Navyše výroba batérii nemá s ekológiou nič spoločné. Dokonca si myslím, že aj náklady na prevádzku elektromobilu po rozšírení elektromobilov stúpnu, pretože nikto nenechá len tak jazdiť motoristov z lacné peniaze.