Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily? Se současnými bateriemi je lidé chtít nebudou, říká šéf Lexusu

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
Také Lexus pracuje na svých technologiích pro elektromobily, jejich uvedení na trh je však naplánované až za několik let.

Koncernový večer Volkswagenu před autosalonem ve Frankfurtu se nesl hlavně ve znamení elektřiny. Tesla měla ve schránce tři dny po představení nového Modelu 3 neskutečných 276.000 závazných objednávek. Přesto Yoshihiro Sawa, mezinárodní prezident společnosti Lexus, nevidí v současných elektromobilech zářnou budoucnost.

„Mnoho lidí nepřijme elektrické vozy se současnými technologiemi v oblasti baterií,“ uvedl Sawa v rozhovoru pro The Detroit Bureau s tím, že také Lexus chystá vlastní elektrickou flotilu. „I my na trh uvedeme elektromobily, ale až přijde vhodná doba,“ dodává nekonkrétně.

Je překvapivé, že značka, jež je tolik nakloněna alternativním pohonům, stále nepředstavila plnohodnotný elektromobil. Vždyť v její nabídce nalezneme kupříkladu hybridní modely CT, GS, RX či LC. Další takové, včetně hybridního LS, představí v blízké budoucnosti.

První elektromobilní vlnu už Lexus zcela jistě nestihne, ale vyčkávání značky by mohlo mít svůj pádný důvod. Spekuluje se, že automobilka by od mateřské Toyoty mohla dostat nové a průlomové technologie, které nejenže sníží výrobní a pořizovací náklady, ale hlavně zvýší výkon a dojezd na jedno nabití.

Vedení automobilky taktéž potvrdilo příjezd nových SUV. Sawa zatím konkrétní nebyl, ale spekuluje se o základním crossoveru, jež by byl v hierarchii modelových řad umístěn pod NX. Ve hře je také velké SUV, které by se prodávalo vedle off-roadově střiženého LX.

Stanislav Kolman
Diskuze (21)
27. 9. 2017 17:54
Re: Suhlasim
Tak nacal si temu fosilnych paliv a tam sa predpoklada argument produkcie CO2. Jadro si zaratal medzi fosilne paliva, nepatri tam, tak som napisal, ze jadro sa z hladiska produkcie sklenikovych plynov povazuje za cisty zdroj. To je vsetko.
27. 9. 2017 14:35
Re: Suhlasim
Podle mě se mýlíš. Jádro vyrábí teplo navíc, v podstatě z "ničeho". Naproti tomu FV panel jen odděluje část energie ze slunečního záření a posílá ji pryč, takže produkovaného tepla by mělo být méně než kdyby slunce jen tak svítilo na hlínu.

Samozřejmě jinak je to v případě že místo hlíny je tam vegetace která část energie využije na fotosyntézu. Docela by mě ale zajímalo jak to vychází číselně a jestli se při odběru proudu panel fakt ochlazuje
Avatar - WinDiesel
27. 9. 2017 13:02
Re: Suhlasim
Fotovoltaické elektrárny taky generují spoustu ODPADNÍHO TEPLA, a nikoho to netrápí protože je to přece eko-eko.
Dokonce i větrné elektrárny produkují odpadní teplo, a tisíce větrníků vyprodukují mnoho tepla, jen se to snadno rozptyluje tak to nikdo jakoby NEVNÍMÁ.
27. 9. 2017 12:57
Re: Suhlasim
Distribuce PHM s čísly nic moc neudělá, výroba už trochu ano (k uváděným emisím lze připočíst 5-10% CO2), není to pořád ale nic hrozného. Jistě, tam kde mají čisté zdroje elektriky se elektromobilita vyplatí, u nás až tak ne. Navíc nevím, jak moc je ekologická výroba akumulátorů.. Pak se můžeme dostat do diskuze, zda je např jádro čistý zdroj nebo ne atd.. Ale to už je jiné téma, o kterém moc nevím a nerad bych se do něj pouštěl.

Já ale souhlasím s Toyotou. Elektromobily jsou jasná budoucnost, ale energie bude uložena ve formě vodíku, ne akumulátorů. Do té doby, než se vodíková technologie vyvine k masové produkci je nejlepší alternativou hybrid. Město projede čistě a nemusím dlouze nabíjet. Elektromobily na akumulátor zde budou, ale jen chvíli, je to slepá větev. Samozřejmě jen můj názor, nikomu nenutím ;-)

Pěkné články k tématu elektromobil vs. spalovací motory, řekl bych, že nezaujaté:

[odkaz]
[odkaz]
27. 9. 2017 12:33
Re: Suhlasim
Odkedy ekologia = iba CO2? Skus vysvetlit napr. Rakusanom ako je jadrova energia v pohode. Okrem toho aj jadrove elektrarne produkuju teplo tak tiez ohrievaju planetu.