Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2013: Infiniti Q50 – Pět hvězd pro prémiový sedan

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
První model značky Infiniti se vznětovým motorem si z testů Euro NCAP odváží hodnocení, které vzhledem k jeho postavení na trhu není žádným překvapením.

Infiniti Q50 je teprve druhým zástupcem japonské značky v testech Euro NCAP. Tím prvním se stal v roce 2009 model FX37 GT, který podle tehdejších pravidel získal pět hvězd. Stejným počtem hvězd se může pochlubit i nový sedan, i když v kategorii ochrany chodců měl potíže s bočním airbagem.

Předmětem testu byl Infiniti Q50 2.2d Premium s karosérií čtyřdveřový sedan, pohotovostní hmotností 1723 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a připomínání zapnutí pásů na předních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Römer BabySafe, pro starší figurínu pak autosedačka Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a úchytu Top Tether) s orientací po směru jízdy.

crashtest infiniti euroncap novemodely premioveznacky crashtest infiniti euroncap novemodely premioveznacky

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Infiniti poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích.

Při testování bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá. Ale kvůli špatnému vyfouknutí bočního airbagu při bočním nárazu na sloup byly vozu strženy body za ochranu hlavy a hrudníku. Při testu bočního nárazu na sloup bylo zjištěno, že průduch airbagu se zachytil za dveře a roztrhl se, čímž došlo k rychlejšímu vyfouknutí airbagu. Tím byla potencionálně snížena ochrana cestujícího. Skóre za pánev a hrudník bylo sníženo v důsledku mezní úrovně ochrany hrudníku. Infiniti hledá příčinu zachycení airbagu a požádalo o opakování testu po jejím vyřešení.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa sloupWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,893%788%6,379%3,178%3186%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získalo Q50 maximum bodů za ochranu 18měsíčního i 3letého dítěte. Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny před nárazem hlavy do interiéru vozu i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat, a řidič má jasný přehled o stavu airbagu. Ve voze jsou umístěna dobře viditelná varování před používáním dětské autosedačky na předním sedadle bez předchozího vypnutí airbagu.

Do vozu lze nainstalovat všechny dětské autosedačky.

Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana dětí24100%675%1275%4285%

Ochrana chodců

Infiniti Q50 má aktivní kapotu. Senzory detekují náraz do chodce a mechanizmus zvedne kapotu, aby zabránil nárazu chodce do tvrdých částí motoru. Infiniti prokázalo, že systém dobře detekuje chodce různých výšek v různých rychlostech. Vůz byl testován se zdviženou kapotou. Výsledky ukázaly dobrou nebo dostatečnou ochranu hlavám chodců po celém povrchu kapoty s výjimkou několika částí se špatnou ochranou v oblastech kolem A-sloupků.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou, v některých oblastech mezní ochranu. Přední hrana kapoty poskytuje špatnou ochranu chodců ve všech svých oblastech a nezískala ani jeden bod.

Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců19,180%00%5,185%2467%

Asistenční systémy

Q50 je standardně vybaveno systémem elektronické kontroly stability, který splňuje požadavky Euro NCAP. Dále má vůz manuálně nastavitelný omezovač rychlosti, splňující požadavky Euro NCAP, a připomínání zapnutí bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1,3130%3100%3100%781%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Infiniti Q50 i přes poškození airbagu při bočním nárazu získalo plný počet hvězd, ale i přesto chce automobilka test opakovat, aby bylo zjištěno, kde se stala chyba a bylo vylepšeno bodové skóre. To je ovšem již nyní na hodně slušné úrovni prakticky ve všech kategoriích.

Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3186%4285%2467%781%82%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013)
2013Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)