Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2017: Audi Q5 – Pět hvězd i pro druhou generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Audi Q5 ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP překonalo v bodovém hodnocení svého předchůdce a podobně jako on získalo plný počet hvězd.

Audi Q5 ve své první generaci zúčastnilo testů Euro NCAP v roce 2009 a podle tehdejšího hodnocení získalo pět hvězd. Vzhledem k nedostatkům v případě nárazu na kůl u něj bylo uvedeno, že podle hodnocení pro rok 2010 by získalo jen čtyři hvězdy.

Druhá generace tohoto modelu se s takovým nedostatkem nepotýkala a svých pět hvězd podle současného způsobu hodnocení získala naprosto s přehledem a bez problémů.

Předmětem testu bylo Audi Q5 2.0 TDI S tronic (140 kW), s karosérií pětidveřové SUV a pohotovostní hmotností 1805 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven aktivní kapotou, AEB systémy pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Takata Youngster Plus a pro desetileté Safety 1st Manga.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Audi prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích. Ochrana všech částí těla spolujezdce je dobrá.

Při testu čelního nárazu celou šíří byla ochrana všech částí těla dobrá, s výjimkou hrudníku na předních sedadlech a krku na zadním sedadle, které byly dostatečné.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a na základě geometrie se předpokládá stejný stupeň ochrany i na zadních sedadlech.

Audi Q5 je v Evropě standardně vybaveno systémem autonomního brzdění „Audi PreSense City“. Při testování v rychlostech typických pro město zabránil systém téměř všem kolizím.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,77,814,72,4335,793%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byla ochrana všech částí těla šestiletého dítěte dobrá. Ochrana desetiletého dítěte byla dobrá s výjimkou ochrany krku, která byla mezní.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla obou figurín dobrá a vůz získal maximum bodů.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,3871242,386%

crashtest audi euroncap novemodely video crashtest audi euroncap novemodely video

Ochrana chodců

Audi Q5 je vybaveno aktivní kapotou, ta se v případě, že senzory v nárazníku detekují kontakt s chodcem, zvedne, aby zvětšila prostor mezi svým povrchem a motorem a zabránila tak kontaktu hlavy chodce s motorem. Systém prokazatelně funguje v široké škále situací a pro chodce různých tělesných typů. Výsledky testu byly téměř vždy dobré nebo dostatečné.

Nárazník poskytuje nohám chodců mezní nebo dostatečnou ochranu. Ochrana pánevní oblasti byla smíšená s oblastí dobré ochrany ve střední části.

Systém autonomního brždění chodce dobře detekuje a v testech zabránil značné většině nárazů.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,62,655,931,073%

Asistenční systémy

Standardní výbavou je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Test systému autonomního brzdění „Audi PreSense City“ patří rovněž do standardní výbavy a při dálničních rychlostech ukázal dobrou výkonost, zabránil nebo zmírnil náraz v celé škále testovaných rychlostí.

Vůz je vybaven omezovačem rychlosti. Systém varování před vyjetím z jízdního pruhu řidiče je k dispozici za příplatek, a proto nebyl v testu hodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5302,57,058%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi Q5 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Velmi dobrých výsledků dosahuje toto SUV v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl tento model i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem pánevní oblast a u tohoto vozu i nohy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3693%42,386%3173%758%81%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (17)
Avatar - _Karel_
3. 3. 2017 22:16
Re: Citroen C3 bezpečnější
NX je stejně špatné ve sloupu jako Q5- "NX mě nevzrušuje"
Q5 je stejně špatná ve sloupu jako NX- "ostuda Audi".
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2017 22:14
Re: Citroen C3 bezpečnější
Hele sem na cestách a tablet hlásí že končí = Čau :-)
Avatar - _Karel_
3. 3. 2017 22:12
Re: Citroen C3 bezpečnější
Hloupě překrucuješ. Sloup je těžký pro všechny, a není to častá havárka. V typických havárkách- však ty víš.
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2017 22:08
Re: Citroen C3 bezpečnější
Volvo už je dlouho čínská značka = dřív mě nebrala jízdně, dneska vůbec

Ale s radostí vidim že akceptuješ realitu = SUV nejsou automaticky bezpečnější, někdy dokonce naopak. Víš jakej poprask to tu nedávno vyvolalo

Těch shodnejch 58% je fakt smutnejch

NX mě vzrušuje podobně jako Q5 = k šílenství na téma SUV sem se opakovaně vyjádřil. Sou ve všem horší a jako bonus dražší :yes: >:D
Avatar - _Karel_
3. 3. 2017 21:58
Re: Citroen C3 bezpečnější
58% je ostuda. Sloup za ostudu nepovažuji. I Volvo V90 je na tom se sloupem stejně jako levný Citrón. I XC90.
Co takový Lexus NX, dá se považovat za "velký prémiový auto"? Nebo je to levné auto jako Citrón?