Euro NCAP 2017: Audi Q5 – Pět hvězd i pro druhou generaci

 

Audi Q5 ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP překonalo v bodovém hodnocení svého předchůdce a podobně jako on získalo plný počet hvězd.

Audi Q5 ve své první generaci zúčastnilo testů Euro NCAP v roce 2009 a podle tehdejšího hodnocení získalo pět hvězd. Vzhledem k nedostatkům v případě nárazu na kůl u něj bylo uvedeno, že podle hodnocení pro rok 2010 by získalo jen čtyři hvězdy.

Druhá generace tohoto modelu se s takovým nedostatkem nepotýkala a svých pět hvězd podle současného způsobu hodnocení získala naprosto s přehledem a bez problémů.

Předmětem testu bylo Audi Q5 2.0 TDI S tronic (140 kW), s karosérií pětidveřové SUV a pohotovostní hmotností 1805 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven aktivní kapotou, AEB systémy pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Takata Youngster Plus a pro desetileté Safety 1st Manga.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Audi prokázalo, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích. Ochrana všech částí těla spolujezdce je dobrá.

Při testu čelního nárazu celou šíří byla ochrana všech částí těla dobrá, s výjimkou hrudníku na předních sedadlech a krku na zadním sedadle, které byly dostatečné.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech a na základě geometrie se předpokládá stejný stupeň ochrany i na zadních sedadlech.

Audi Q5 je v Evropě standardně vybaveno systémem autonomního brzdění „Audi PreSense City“. Při testování v rychlostech typických pro město zabránil systém téměř všem kolizím.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,77,814,72,4335,793%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu byla ochrana všech částí těla šestiletého dítěte dobrá. Ochrana desetiletého dítěte byla dobrá s výjimkou ochrany krku, která byla mezní.

Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla obou figurín dobrá a vůz získal maximum bodů.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout a řidič má jasnou představu o jeho stavu.

Na zadní sedadla lze správně umístit všechny běžné typy dětských autosedaček.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí15,3871242,386%

 [555×192]

Ochrana chodců

Audi Q5 je vybaveno aktivní kapotou, ta se v případě, že senzory v nárazníku detekují kontakt s chodcem, zvedne, aby zvětšila prostor mezi svým povrchem a motorem a zabránila tak kontaktu hlavy chodce s motorem. Systém prokazatelně funguje v široké škále situací a pro chodce různých tělesných typů. Výsledky testu byly téměř vždy dobré nebo dostatečné.

Nárazník poskytuje nohám chodců mezní nebo dostatečnou ochranu. Ochrana pánevní oblasti byla smíšená s oblastí dobré ochrany ve střední části.

Systém autonomního brždění chodce dobře detekuje a v testech zabránil značné většině nárazů.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,62,655,931,073%

Asistenční systémy

Standardní výbavou je připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Test systému autonomního brzdění „Audi PreSense City“ patří rovněž do standardní výbavy a při dálničních rychlostech ukázal dobrou výkonost, zabránil nebo zmírnil náraz v celé škále testovaných rychlostí.

Vůz je vybaven omezovačem rychlosti. Systém varování před vyjetím z jízdního pruhu řidiče je k dispozici za příplatek, a proto nebyl v testu hodnocen.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy1,5302,57,058%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Audi Q5 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Velmi dobrých výsledků dosahuje toto SUV v ochraně dospělých i dětských cestujících.

Dobré výsledky pak předvedl tento model i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem pánevní oblast a u tohoto vozu i nohy.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3693%42,386%3173%758%81%
Počet hvězd*****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Audi Q5 (2017)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Berní úředníci dostávají odměny za to, s jakým nasazením doměřují daně firmám Berní úředníci dostávají odměny za to, s jakým nasazením doměřují daně firmám

Finanční správa vyplácí berním úředníkům odměny v…

Jedná se o aroganci moci. Pražské zastupitele pobouřil bojkot mimořádného jednání Jedná se o aroganci moci. Pražské zastupitele pobouřil bojkot mimořádného jednání

Kvůli nepřítomnosti většiny zastupitelů pražského…

Piráti berou na magistrátu peníze navíc Piráti berou na magistrátu peníze navíc

Piráti jsou podle informací deníku Blesk jediným pražským…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Crash-testy Audi Euro NCAP Nové modely Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 



Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím

Základní paleta Audi Q5 v Česku dosud zahrnovala pouze…

Jízdní dojmy Audi SQ5: Efektivní je. Umí ale také pobavit? Jízdní dojmy Audi SQ5: Efektivní je. Umí ale také pobavit?

V rámci akce Audit Tech Day v Mnichově jsme měli možnost…

 



 
Uber zintenzivnil testy aut bez řidiče. Vystavěl pro ně falešné městečko plné nástrah

Uber zintenzivnil testy aut bez řidiče. Vystavěl pro ně falešné městečko plné nástrah

Dnes 13:56

Společnost Uber nechala postavit falešné město, ve kterém testuje schopnosti autonomních vozů. A plánuje jej rozšiřovat!




Blesk.cz

Legendární Kindle si teď můžete vzít do vany. Amazon představil vodotěsný Oasis

Legendární Kindle si teď můžete vzít do vany. Amazon…

Splňuje stupeň krytí IPx8, což znamená, že výrobce garantuje hodinu dva metry pod hladinou, aniž by dovnitř…

Muchova epopej patří Praze: Příbuzný umělce neuspěl u soudu

Muchova epopej patří Praze: Příbuzný umělce neuspěl u soudu

Komu patří slavné dílo secesního malíře Alfonse Muchy? To řešil pražský městský soud. Příbuzný umělce John Mucha…

 

iSport.cz

Legendární Vémola přednášel vysokoškolákům. Řešil i alkohol a sex

Legendární Vémola přednášel vysokoškolákům. Řešil i…

Je bezesporu nejslavnějším jménem českého MMA. Karlos Vémola se jako první Čech dostal do nejprestižnější ligy…

Hudlerovu kariéru ohrožují záhadné problémy, léčí ho doktor celebrit

Hudlerovu kariéru ohrožují záhadné problémy, léčí ho…

Kariéra jednoho z nejžádanějších českých hokejových útočníků poslední dekády Jiřího Hudlera (33) se dostala do…

 

Reflex.cz

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do vlády s Babišem je v zájmu vlasti, říká Švejnar

Nespolupracovat s ANO je extrémní postoj. Jít do…

Prakticky všechny přední strany vylučují povolební spolupráci s Andrejem Babišem a jeho hnutím ANO. Podle…

Český doktor House: Imunolog Jaroslav Svoboda o kouření, které (někdy) prospívá zdraví

Český doktor House: Imunolog Jaroslav Svoboda o…

Imunolog Jaroslav Svoboda dělá velmi podobnou práci jako Hugh Laurie v americkém seriálu Dr. House – přijímá…