Euro NCAP 2017: Honda Civic – Nedostatky v ochraně dětí stojí za čtyřmi hvězdami

 

Honda Civic je poměrně pravidelným účastníkem testů organizace Euro NCAP, ale k zisku plného počtu pěti hvězd jí to tentokrát rozhodně nestačilo.

Honda Civic v letech 2009 a 2012 odjížděla z testů organizace Euro NCAP s plným počtem hvězd, ale tentokrát získala pouze čtyři hvězdy. Za tímto výsledkem stojí u řady současných vozů většinou nedostatky v kategorii asistenčních systémů.

V případě nejnovějšího hatchbacku japonské značky byly chyby bohužel ve zcela jiné kategorii a to v ochraně dětských cestujících.

Předmětem testu byla Honda Civic 1.0 VTEC Turbo SE s pětidvéřovou karoserií hatchback a pohotovostní hmotností 1292 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na přední i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a systémem sledování jízdních pruhů.

Pro testy ochrany dětí byla pro šestileté dítě použita sedačka Britax KidFix XP a pro desetileté Nania.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Údaje z obou figurín na předních sedadlech indikují dobrou ochranu kolenou i stehen řidiče i spolujezdce. Honda Civic prokázala, že při tomto typu nárazu poskytuje stejnou ochranu cestujícím různých výšek a sedících v různých pozicích.

Při testech čelního nárazu celou šíří vozu byla ochrana všech kritických částí těla figuríny řidiče dobrá nebo dostatečná, zatímco u figuríny spolujezdce na zadním sedadle byla v oblasti hrudníku vyhodnocena jako slabá.

Nová Honda Civic dosáhla maximálního počtu bodů v obou bočních nárazových testech a poskytoval při nich své posádce dobrou ochranu všech kritických oblastí jejich těl.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash) na předních sedadlech. Na základě posouzení geometrie opěrek hlav zadních sedadel se u nich předpokládá špatná ochrana krční páteře.

Honda Civic je standardně vybavena systémem automatického nouzového brzdění, jehož funkci při testech v rychlostech odpovídajících městskému provozu označuje Euro NCAP za dobrou.

Euro NCAP 2017: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,17,2161,7335,092%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana krční páteře obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako mezní a v případě šestiletého dítěte pak byla ochrana hrudníku slabá.

Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských pasažérů vyhodnocena jako dobrá s výjimkou hlavy desetiletého dítěte, u níž došlo ke kontaktu s tvrdým obložením interiéru. Tento kontakt by znamenal zranění, a proto zde bylo uvedeno hodnocení ochrany hlavy jako špatné.

Airbag předního spolujezdce lze vypnout pro umístění dětské sedačky proti směru jízdy a informace, které jsou poskytnuty řidiči o jeho stavu, jsou jasné a srozumitelné.

Euro NCAP 2017: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí11,74611,333,067%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou nebo dostatečnou ochranu jeho hlavě, výjimkou jsou oblasti v okolí A sloupků a dolní hrany čelního okna, které jsou hodnoceny jako slabé a špatné.

Přední nárazník poskytoval na všech zkoušených místech při srážce nohám chodců dobrou ochranu a dostal maximální počet bodů. K ochraně pánve chodců při srážce uvádí Euro NCAP, že byla rovněž dobrá.

Euro NCAP uvádí, že systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodců u nové generace modelu Civic zvládne vedle chodců detekovat i další vozidla a při testech předvedl dobrý výkon.

Euro NCAP 2017: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců15664,631,775%

Asistenční systémy

Honda Civic má ve standardní výbavě systém připomínání zapnutí bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Systém automatického nouzového brzdění byl v testech provedených při dálničních rychlostech označen Euro NCAP jako dobrý. Téměř ve všech testovaných rychlostech dokázal zabránit kolizi a v případech, v nichž se to nepovedlo, zmírnil následky nehody.

Standardní výbava zahrnovala systém sledování jízdního pruhu i řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2017: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,332,72,710,788%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Honda Civic ve své nejnovější podobě sice poskytuje dobrou úroveň ochrany dospělým cestujícím na předních sedadlech, ale na plný počet hvězd nedosáhne díky výsledkům v kategorii ochrany dětských cestujících, v níž byly výrazné nedostatky.

V kategorii ochrana chodců dosáhl tento model dobrých výsledků v oblasti ochrany nohou a rovněž i ochrany pánve, což není zcela běžné. Dobrého výsledku pak nový Civic dosáhl i v kategorii asistenčních systémů.

Euro NCAP 2017 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3592%3367%3275%10,788%83%
Počet hvězd****

Jak se hodnotí v roce 2017?

Euro NCAP i v letošním roce věnuje pozornost asistenčním systémům. Jejich hodnocení se tak na celkovém výsledku podílí z 20 %. Naopak tradiční hodnocení nárazové zkoušky se na hvězdičkovém výsledku podílí jen ze 40 % (u starší metodiky 50 %). Ochrana dětí a ochrana chodců do výsledku nadále mluví po 20 %.

Do celkového výsledku je stejně jako v loňském roce zahrnut systém automatického brzdění, který dokáže rozeznat chodce. Euro NCAP věří, že zahrnutí tohoto asistenta do hodnocení pomůže jeho dalšímu rozšíření v nových automobilech. Naopak zahrnutí stabilizačního systému do výbavy se nepočítá, protože je povinným prvkem nových aut.

Podobně jako v loňském roce i letos má být v testech Euro NCAP také možnost dvojího celkového hodnocení. První vyplyne z bezpečnostní výbavy daného vozu, která je jeho standardem napříč státy Evropské unie. Druhé má pak odrážet schopnosti daného auta s bezpečnostní výbavou, která je dostupná za příplatek. Dvojí hvězdičkové hodnocení podle Euro NCAP lidem názorněji ukáže, nakolik příplatkové systémy ovlivní bezpečnost vozidla.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2017)
2017Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémy
Pro *****80%75%60%50%
Pro ****70%60%50%40%
Pro ***60%30%40%25%
Pro **50%25%30%15%
Pro *40%15%20%10%

Euro NCAP Honda Civic (2017)

Video

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Jasné slovo Martina Čabana: Proč nemáme vládu? Může za to StB! Jasné slovo Martina Čabana: Proč nemáme vládu? Může za to StB!

Čtyři měsíce po volbách máme provizorní vládu, která sice…

Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Euro NCAP 2017: Honda Civic – Pět hvězd na druhý pokus Euro NCAP 2017: Honda Civic – Pět hvězd na druhý pokus

Honda Civic ve své nejnovější podobě absolvovala testy…

Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel

Od jara příštího roku rozšíří motorovou paletu Civicu…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Včera

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Gott se poprvé po hospitalizaci ozval: Jeho zpráva fanoušky nepotěší

Gott se poprvé po hospitalizaci ozval: Jeho zpráva…

Jen kvůli fanouškům se Karel Gott (78) snažil vyzrát nad těžkou chřipkou co nejdřív, aby mohl v sobotu vystoupit…

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Jiří (†32) zemřel v Thajsku. Zřítil se ze srázu u vodopádu

Dvaatřicetiletý český turista Jiří Bárta zemřel na thajském ostrově Samui, uvádí agentura DPA. Zřítil se ze…

 

iSport.cz

Hyka slaví první trefu v NHL, Rutta zaválel gólem a nahrávkou

Hyka slaví první trefu v NHL, Rutta zaválel gólem a…

SOUHRN | Tři zápasy stačily Tomáši Hykovi k tomu, aby vstřelil svůj první gól v NHL. Nováčkovi týmu Las Vegas…

ZOH 2018, ONLINE 16. dne: Ledecká jede o zlato, hokejisté hrají o bronz

ZOH 2018, ONLINE 16. dne: Ledecká jede o zlato,…

Ester Ledecká bude v předposlední den olympijských her usilovat o druhé zlato v Pchjongčchangu. Týden po…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…