Euro NCAP: Opel Insignia má 5 hvězd – povinnost splněna
Čelní náraz
Prostor pro pasažéry zůstal během nárazu stabilní. Osoby na předních sedadlech byly předpínači bezpečnostních pásu dostatečně zadrženy, takže se jejich kolena nedotkla přístrojové desky. Opel ukázal, že kolena a stehenní kosti (stehna) cestujících různých výšek a sedících v různých pozicích budou také dobře chráněna.
Za ochranu cestujících při čelním nárazu dostala Insignia 15 bodů z 16 možných.
Boční náraz
Insignia dosáhla maximum bodů při testu bočního nárazu a testu nárazu do sloupu.
Celkový bodový příděl určující počet hvězd měl složení: 15 bodů za ochranu při čelním nárazu, 16 při bočním, 2 při nárazu bokem na kůl a 2 body za přítomnost připomínačů nezapnutí bezpečnostních pásů.
crashtest opel euroncap strednitrida
Ochrana dětí
Na základě dat získaných z figuríny získala Insignia maximum bodů za ochranu tříletých dětí. Bohužel další body byly ztraceny z důvodu nezřetelného štítku, který dostatečně nevaruje před nebezpečím umístění sedačky proti směru jízdy na předním sedadle není-li deaktivován airbag spolujezdce. Airbag spolujezdce může být vypnut přepnutím, avšak informace o stavu tohoto airbagu, kterou dostává řidič, není podle Euro NCAP dostatečně zřetelná. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla podle Euro NCAP na zadních sedadlech dostatečně vyznačena.
Přesto si Opel připsal skvělých 39 bodů a 4 hvězdy za ochranu dětí na palubě.
Ochrana chodců
Přední nárazník získal maximální počet bodů za ochranu nohou chodců. Kapota však byla ohodnocena jako převážně špatná pro ochranu, kterou poskytuje při nárazu hlavě dospělých. Celkem pouze 14 bodů a 2 hvězdy za ochranu chodců.