Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v únoru 2019: Prodeje už tolik neklesají. Blíží se změna k lepšímu?

David Bureš
Diskuze (10)
Prodeje nových aut na evropském trhu i v únoru klesly. Pokles už ale není takový jako v předchozích měsících.

Evropský trh s novými automobily pokračuje v pádu. Letos v únoru bylo na starém kontinentu registrováno 1.148.775 aut, o 0,9 % méně než o rok dříve. Výrobci ale mohou mít důvod k optimismu, takový pád je nižší než v předchozích měsících. Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které evidují prodeje v 27 zemích EU (bez Malty) a státech Evropského sdružení volného obchodu (bez Lichtenštejnska).

Prodeje aut na evropských trzích tak souvisle klesají už od září, tedy už šest měsíců roku. Meziroční pokles se ale postupně zmenšuje, jestliže v září se registrace meziročně propadly o 23,4 %, letos v lednu to bylo o 4,6 % a v únoru už jen o 0,9 %, což už je skoro na úrovni statistické odchylky.

Buď jak buď je stále znát vliv nových emisních norem, které vstoupily v platnost právě loni v září. Kvůli nim totiž automobilky musely na čas omezit nabídku, nebo dokonce zcela přestat přijímat objednávky na některé modely. K tomu přidejme klesající zájem o vozy s naftovými motory nebo obecně nižší zájem o nová auta – třeba kvůli novým službám na sdílení automobilů.

Přesto všechno v čele pořadí značek zůstává německý Volkswagen, který si v únoru dokonce polepšil o čtyři procenta na výsledných 131.144 registrovaných vozů. Za únor tak drží 11,4 % trhu.

Na druhou příčku se však vyšvihl Peugeot, který stejně jako v lednu překonal Renault. Bylo to ale jen těsné, francouzský výrobce se lvem ve znaku zaznamenal 79.206 registrovaných aut, zatímco konkurent s kosočtvercem v logu 79.134 evidovaných aut. Peugeot francouzského rivala porazil díky mírnému meziročnímu nárůstu registrací o 0,2 %, kdežto Renault si pohoršil o 1,7 %.

Následují Ford a Opel/Vauxhall, kteří pokračují v pádu. Americký výrobce se v lednu propadl o 5,4 %, německý o 3,4 %. Letos se nedaří ani Fiatu, v únoru obsadil devátou příčku s meziročním pádem o 11,4 %. Nějaká novinka v nabídce by se Italům určitě hodila, přičemž si nejsme jistí, že pro příští rok chystaná elektrická pětistovka prodejům nějak výrazně pomůže. Ještě hůře je na tom kvůli stárnoucí nabídce Nissan, v únoru byl až sedmnáctý, kvůli meziročnímu pádu o 24,3 %.

Evropský trh v únoru 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 2/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen131.144+4,011,4
2.Peugeot79.206+0,26,9
3.Renault79.134-1,76,9
4.Ford70.971-5,46,2
5.Opel/Vauxhall63.343-3,45,5
6.Mercedes-Benz61.007+4,15,3
7.Škoda57.484+0,85,0
8.Audi53.709-8,14,7
9.Fiat53.301-11,44,6
10.Citroën53.017+7,24,6
11.BMW52.762-5,04,6
12.Toyota51.262-2,24,5
13.Dacia41.716+2,43,6
14.Hyundai38.451+1,13,3
15.Kia36.445-0,73,2
16.Seat35.185+0,83,1
17.Nissan29.679-24,32,6
18.Volvo22.847+5,12,0
19.Mazda16.734-5,41,5
20.Jeep16.286+35,51,4
-CELKEM1.148.775-0,9-

Škoda minulý měsíc obsadila sedmou příčku mezi značkami a pětiprocentním tržním podílem. Výsledných 57.484 automobilů bylo o 0,8 % více než loni.

Úspěšný měsíc to pak byl pro Citroën, který uzavírá nejlepší desítku a hlásí růst o 7,2 %. Neskutečně se pak dařilo Jeepu, který skončil dvacátý, s meziročním skokem o 35,5 %.

Pořadí po dvou měsících roku je shodné jako v únoru. Osmá je však Toyota, přestože ročně klesá o 4,8 %. Stejný pokles ale hlásí také deváté BMW, které patrně čeká na rozjetí prodejů nové generace řady 3, jeho klíčového modelu. Audi pak pokračuje v slabém období, po dvou měsících roku hlásí propad registrací o 12,7 %.

Evropský trh v prvních dvou měsících 2019: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-2/2019 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen272.538-0,111,5
2.Peugeot160.946-1,06,8
3.Renault151.292-4,96,4
4.Ford149.552-6,06,3
5.Opel/Vauxhall132.993-5,05,6
6.Mercedes-Benz126.980+0,75,3
7.Škoda118.451-1,95,0
8.Toyota112.470-4,84,7
9.BMW111.897-4,84,7
10.Audi107.538-12,74,5
11.Citroën104.756+5,04,4
12.Fiat101.561-15,54,3
13.Dacia86.284+7,43,6
14.Hyundai83.063+0,13,5
15.Kia74.485+0,73,1
16.Seat71.676+3,43,0
17.Nissan61.945-24,62,6
18.Volvo50.366+13,52,1
19.Mazda35.707-5,51,5
20.Jeep28.655+16,51,2
-CELKEM2.374.963-2,9-

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

3. 4. 2019 12:29
Re: situace se zlepšuje, ale
Tahni s tim smradlavym dieslem nekam >:-[]
3. 4. 2019 12:28
Re: Pokles prodejů je změna k lepšímu...
Bohužel by potom nebyla práce
Avatar - Ada je zase tady
22. 3. 2019 15:02
situace se zlepšuje, ale
stále ještě není dobrá. Dobrá bude, až opět bude mít většina nových aut na trhu pod kapotou diesel. :-!
Avatar - Ja Prvni 123
21. 3. 2019 19:36
Re: Pánové taky to tak máte ?
Neuvěřitelné... Asi je to to poslední, co jsem potřeboval. Jen škoda, že už nedopíšu ten blok. Udělal jsem i srovnání Fabie 1.0 55kW proti Puntu 1.4 57kW... ale v tomhle blátě se fakt asi brodit nemám chuť.
Avatar - Emel
21. 3. 2019 10:28
Re: Toyota vs. Škoda
Hm, tak nic