Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Exotické dacie: Je libo sportovní Sandero? Nebo drsný Duster?

David Bureš
Diskuze (3)
Vozy Dacia se na jihoamerických trzích prodávají se znaky Renaultu. A soudě podle letos odhalených konceptů tam mají trochu jinou pověst než v Evropě.

V brazilském Sao Paulu aktuálně probíhá autosalon, na kterém výrobci představují své automobilové novinky pro jihoamerické trhy. Jak dobře známo, vozy Dacia se v Jižní Americe prodávají se znaky mateřského Renaultu. A právě ten v Sao Paulu prezentuje hned dva koncepty na bázi u nás dobře známých dacií.

První je postaven na základech Dusteru, přičemž je opravdu extrémní, na což odkazuje i jeho název. Představovaný koncept se jmenuje Duster Extreme, přičemž z levného SUV se tento automobil díky několika úpravám převtělil do podoby drsného terénního vozu, který se nebojí ani drsnějšího terénu.

Terénním schopnostem šedě zbarveného SUV pomáhá zvýšený podvozek, přepracované nárazníky nebo použití offroadových pneumatik. Duster Extreme je navíc vybaven prvky z pravověrných offroadů – tažným hákem nebo přídavným světelným rámem na střeše, tvořeným diodami. Lehce se proměnil také interiér, který je laděn dočerna s červenými detaily.

Technika pod kapotou se nezměnila, jenže pro našince není až tak známá. V útrobách konceptu pracuje v Jižní Americe nabízený zážehový dvoulitr, který je schopný spalovat vedle benzinu také etanol. V závislosti na palivu motor nabízí výkon 105 až 109 kW a točivý moment 198 až 205 N.m. Takový motor by se nám v Evropě také líbil!

Druhé dílo se jmenuje Sandero R.S. Grand Prix, což jak název napovídá, je ostrá varianta malého hatchbacku. Jestli to nevíte, vězte, že Sandero od Renaultsportu se v Jižní Americe už prodává – pohání ho šestnáctiventilový benzinový dvoulitr o výkonu 110 kW, který vůz rozpohybuje z 0-100 km/h za rovných osm sekund. Ten zůstal i v konceptu Sandero R.S. Grand Prix. Jeho zbraní totiž není silnější motor, ale stylovější vzhled. Auto se od sériové verze liší černo-zlatým zbarvením ve stylu monopostů stáje Lotus F1, která je předchůdcem dnešního týmu Renault.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - dr.biker
10. 11. 2016 14:42
Re: Vyroba
Renault vyrábí samozřejmě auta pro jihoamerický trh v Brazíli, kde mají nový závod.
10. 11. 2016 09:36
Vyroba
Tieto RenDlacie sa vyrabaju v Rumunsku alebo niekde v Juznej Amerike?
Avatar - dr.biker
10. 11. 2016 07:57
Sandero R.S.
Já vím, že Dacia v Evropě je zaměřená na auta s co nejlepším poměrem cena/užitek, ale asi nejsem sám, kdo by rád viděl Sandero R.S. i u nás. Dvoulitr by asi neprošel, ale taková atmosférická 1,6 z minulé generace Twinga RS by byl ideální motor pod kapotu takovéhoto ostrého autíčka na každý den.
A musím uznat, že tato limitovaná edice dělá auto docela pohledným :yes: