Exotické dacie: Je libo sportovní Sandero? Nebo drsný Duster?
V brazilském Sao Paulu aktuálně probíhá autosalon, na kterém výrobci představují své automobilové novinky pro jihoamerické trhy. Jak dobře známo, vozy Dacia se v Jižní Americe prodávají se znaky mateřského Renaultu. A právě ten v Sao Paulu prezentuje hned dva koncepty na bázi u nás dobře známých dacií.
První je postaven na základech Dusteru, přičemž je opravdu extrémní, na což odkazuje i jeho název. Představovaný koncept se jmenuje Duster Extreme, přičemž z levného SUV se tento automobil díky několika úpravám převtělil do podoby drsného terénního vozu, který se nebojí ani drsnějšího terénu.
Terénním schopnostem šedě zbarveného SUV pomáhá zvýšený podvozek, přepracované nárazníky nebo použití offroadových pneumatik. Duster Extreme je navíc vybaven prvky z pravověrných offroadů – tažným hákem nebo přídavným světelným rámem na střeše, tvořeným diodami. Lehce se proměnil také interiér, který je laděn dočerna s červenými detaily.
Technika pod kapotou se nezměnila, jenže pro našince není až tak známá. V útrobách konceptu pracuje v Jižní Americe nabízený zážehový dvoulitr, který je schopný spalovat vedle benzinu také etanol. V závislosti na palivu motor nabízí výkon 105 až 109 kW a točivý moment 198 až 205 N.m. Takový motor by se nám v Evropě také líbil!
Druhé dílo se jmenuje Sandero R.S. Grand Prix, což jak název napovídá, je ostrá varianta malého hatchbacku. Jestli to nevíte, vězte, že Sandero od Renaultsportu se v Jižní Americe už prodává – pohání ho šestnáctiventilový benzinový dvoulitr o výkonu 110 kW, který vůz rozpohybuje z 0-100 km/h za rovných osm sekund. Ten zůstal i v konceptu Sandero R.S. Grand Prix. Jeho zbraní totiž není silnější motor, ale stylovější vzhled. Auto se od sériové verze liší černo-zlatým zbarvením ve stylu monopostů stáje Lotus F1, která je předchůdcem dnešního týmu Renault.