Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Experti VW a Audi navštívili továrnu Fiatu. Fakt není Alfa na prodej?

Michal Fokt
Diskuze (92)
Spekulace o možném prodeji Alfy Romeo Volkswagenu zase zesílily poté, co se v továrně Fiatu poblíž Neapole, kde se dříve vyráběly právě Alfy, objevila delegace z Wolfsburgu a Ingolstadtu...

Je to takový trošku nekonečný příběh. Už před nějakým tím pátkem boss Volkswagenu Ferdinand Piëch veřejně oznámil, že se Volkswagen zajímá o značku Alfa Romeo a nabídka byla několikrát veřejně (a kdoví kolikrát neveřejně) zopakována, načež se mu pokaždé z Turína dostalo odpovědi, že Alfa není na prodej. A to i přesto, že tahle značka představuje dlouhodobě na noze skupiny Fiat docela slušnou kouli.

V posledních měsících spekulace o jednání obou koncernů zesílily a pořádným přilitím oleje do ohně byla včerejší informace portálu Europa Magazine, že se v továrně Fiatu objevili experti Volkswagenu a Audi. Delegace navštívila fabriku Pomigliano poblíž Neapole, kde se sice v současnosti vyrábí Fiat Panda, ale dříve se jednalo o hlavní továrnu Alfy Romeo. To je ale náhoda...

Oficiálně mluvčí Fiatu Franco Sodano sdělil, že šlo o "rutinní návštěvu, týkající se sdílení nejlepších průmyslových postupů". Tu měli vykonat experti, mající na starosti výrobu Volkswagenu Up! a Audi Q7.

Jak často slýcháte, že by se zástupci konkurenčních značek, které nemají společný žádný vývoj, ani nejsou v jiném vzájemném vztahu (kromě toho, že si nekompromisně jdou po krku), navštěvovali a prozrazovali si nejnovější poznatky z procesu výroby? Popravdě řečeno jsem něco podobného slyšel jen jednou a to někdy před 15 lety, kdy mi jeden z manažerů z Mnichova naznačil, že mezi BMW a Mercedesem existuje (existovala) tichá dohoda o sdílení nejnovějších technických informací a to v reakci na raketový nástup silnou Toyotou podporovaného Lexusu. Měla zajistit, že tyto německé značky i nadále zůstanou leadery autoprůmyslu.

Chystá se snad nějaká forma spolupráce mezi VW a Fiatem? Pokud šlo opravdu o experty na Volkswagen Up!, exkurze v továrně na Pandu by dávala smysl, ale co mohla asi přinést odborníkům na Audi Q7? To už snad vypadá možnost prodeje Alfy Romeo smysluplněji, byť se s ní ve strategických plánech Fiatu z nedávné doby očividně počítá i nadále a to včetně nového vozu na bázi právě představeného Maserati Ghibli.

A zlatý hřeb na závěr: ve stejný den jako německá delegace se v Pomiglianu objevili i zástupci srbské továrny Kragujevac, vyrábějící vozy Fiat 500L. Není už těch náhod nějak moc? Je téměř jisté, že se kolem této továrny něco děje. Buď má Volkswagen zájem o Alfu Romeo a koupil by ji včetně jihoitalské továrny, nebo se zajímá čistě o tento výrobní závod. Není totiž žádným tajemstvím, že využití výrobních kapacit Fiatu je velmi tristní a jednu fabriku by klidně mohl postrádat. Produkce Pandy by se mohla přesunout do jiných továren, mimo jiné i do Srbska.

Michal Fokt
Diskuze (92)
Avatar - jozephko
13. 9. 2013 08:40
Re: Celé je to trochu inak
Čo to má spoločné so štátnymi sviatkami? Platí jedno železné pravidlo: ak chceš pochopiť súčasnosť, musíš najskôr pochopiť minulosť. A minulosť talianskeho juhu je taká, že sú to boli a v podstate stále sú poľnohospodári. Dokonca aj 150 rokov po zjednotení Talianska samotní Taliani hovoria, že existujú 2 Talianska - južné a severné.
Práca na poli vyžaduje trochu iné mentálne nastavenie ako práca za pásom. Ľudia na juhu Talianska nikdy nebudú mať vo fabrikách výkonnosť ľudí zo severu Talianska.
Avatar -
anonym
11. 9. 2013 17:36
Re: Značka vs. továrna
wolff: Pokud je informace o návštěvě pravdivá, skutečně jediným a nejjednodušším vysvětlením je právě nákup technologických celků COMAU do VW. Ostatně jestli v něčem jih Itálie díky chronickým nemakačenkům vyniká a jestli socialistická politika italské vlády na jihu země něco pozitivního přinesla (světu, nikoli samozřejmě italským daňovým poplatníkům), tak to byl obrovský rozmach automatizace a robotizace. Díky (ne)pracovní síle na jihu Itálie se Comau dostalo v automatizaci do stadia několika světelných let před konkurencí, která se mohla spolehnout na pracující lidi.
Ostatně kdo ví, co znamená zkratka FIRE a ze kdy pochází...
Avatar -
anonym
11. 9. 2013 17:27
Re: Celé je to trochu inak
Itálie má 9 dní státních svátků a 1-2 dny regionálních svátků, Slovensko má státních svátků tuším 13.
Co tam máte dál?
Avatar -
anonym
11. 9. 2013 17:21
KAM NA TO CHODÍTE?
Všechno se dá pochopit - až na jedno. Kde jste přišli k tomu axiomu, že Alfy jsou poruchové a VW/Audi jsou spolehlivé, to pochopit nelze.
Asi to říkal pan doktor v Bohnicích...
13. 4. 2013 23:19
Re: Death before dishonor...
Ještěže jí neděláš šéfa...