Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

F1 představuje safety car pro letošní sezonu. Je nejvýkonnější v historii!

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Start nové sezony Formule 1 se blíží a s ním se dozvídáme poslední potřebné podrobnosti. Třeba informace o novém safety caru, kterým je letos opět Mercedes.

Není žádným překvapením, že bezpečnostním vozidlem bude i v letošní sezoně automobil značky Mercedes. Vždyť německá značka dělá doprovod startovnímu poli Formule 1 bez přestávky od roku 1996.

V roce letošním uvidíme Mercedes-AMG GT R, jenž se stane oficiálně nejsilnějším safety carem v dějinách tohoto sportu. Pomáhá k tomu čtyřlitrový osmiválec s výkonem 430 kW, se kterým auto z klidu na stovku zrychlí za 3,6 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 318 km/h. Tvůrci slibují vůz s dynamikou AMG GT3, jenž se ladil na slavném Nürburgringu.

Za volant safety caru usedne v letošním roce opět Bern Mayländer. „Na nový firemní vůz se opravdu těším. Z pohledu dynamiky je to absolutní špička, ještě o úroveň výše než auta z posledních pár let,“ pochvaluje si řidič z povolání, jenž na závodní dráhu vyráží v případě nehody či špatného počasí.

Bez zajímavosti není ani fakt, že od sériového kousku se pomocník šampionátu F1 liší jen minimálně. Nechybí ochrana proti převrácení či keramické brzdy, které poskytují nižší hmotnost, ale zároveň delší životnost. Zvenčí pak auto bezpečně poznáte díky střešní světelné liště. Ta je navržena a umístěna tak, aby zajistila minimální aerodynamický odpor.

Mayländerovým parťákem bude Richard Darker, jenž je v neustálém kontaktu s vedením závodu. Veškeré informace o dění na závodní dráze má k dispozici ze dvou iPadů. Co nejčerstvější informace přináší do vozu možnost bezdrátového připojení k internetu.

Společně s letošním safety carem odhalilo vedení šampionátu i medical car, jenž je připraven jako rychlá pomoc v případě vážné nehody. Pro letošek tuto úlohu zastupuje Mercedes-AMG C 63 S. Kromě řidiče je na palubě trojice lékařů – jeden hlavní a dva specialisté, kteří pracují v nemocnicích poblíž dějiště šampionátu. Mají tedy přehled o tom, kde a jak je možné zraněnému závodníkovi nejrychleji pomoci.

Ani tady nechybí iPady a možnost internetového připojení, v zavazadelníku s objemem 490 litrů pak nalezneme veškeré potřebné lékařské vybavení včetně defibrilátoru. Právě toto auto následuje startovní pole do prvních zatáček po startu závodu. Tato část velké ceny je totiž na velké nehody nejrizikovější, tudíž posádka nic nepodceňuje a maximalizuje tak šanci, že se k vážné nehodě dopraví čas. I v útrobách tohoto vozu trůní čtyřlitrový osmiválec, tady je však vyladěn na 375 kW.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)