Ferrari 340/375 MM z Le Mans 1953 prodáno za téměř 10 milionů euro

 

Největší hvězdou a rekordmanem aukce pořádané společností RM Auctions v rámci letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se stalo vzácné Ferrari z padesátých let.

Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione s karoserií Pininfarina je jedním z trojice továrních závodních vozů připravených pro mistrovství značek a 24 hodin Le Mans roku 1953.

Pod jeho karoserií se ukrývá trubkový prostorový rám, v jehož přídi je uložen vidlicový dvanáctiválec Lambredi o objemu 4,5 litru s výkonem 250 kW (340 k). Tento motor spolupracující se čtyřstupňovou manuální převodovkou je odvozen od pohonné jednotky Ferrari 375 pro Formuli 1.

V roce 1953 nesl tento konkrétní vůz startovní číslo 14 a na start 24 hodin Le Mans se s ním postavil Mike Hawthorn, s nímž se střídal Nino Farina. Po dvanácti kolech bylo Ferrari na druhém místě, ale bohužel bylo diskvalifikováno. Důvodem bylo dolévání brzdové kapaliny při zastávce v boxech, což odporovalo pravidlu o doplňování jakýchkoliv tekutin před 28. kolem. Vítězem Le Mans 1953 se stali Tony Rolt a Duncam Hamilton s Jaguarem C-Type.

První celkové vítězství si toto Ferrari připsalo na své konto 15. srpna, když dojelo první v závodě na dvanáct hodin v Pescara. Za jeho volantem se tehdy střídali Mike Hawthorn a Umberto Maglioli.

V říjnu 1953 již měl vůz prvního soukromého majitele, jímž se stal Tullio Pacini z Říma. Koncem listopadu byl jedním z pěti Ferrari 375 přihlášených k legendárnímu závodu Carrera Panamericana, do jehož cíle dorazil na šesté pozici.

V roce 1954 zamířilo Ferrari do Spojených států, kde prostřednictvím Luigi Chinetti Motors změnilo do konce padesátých let několikrát majitele až zakotvilo u Gena Curtise. Ten je vlastnil až do začátku sedmdesátých let. V jejich druhé polovině je již svými majiteli využíváno k závodům historických vozů a účastní se i přehlídek elegance.

Majitele vůz měnil i v devadesátých letech a s přibývajícími léty slavil úspěchy na řadě nejrůznějších akcí a například na Louis Vuitton Concours d’Elegance v roce 2000 byl vyhlášen nejlepším vozem přehlídky.

Do současné podoby byl vůz uveden během kompletní renovace zahájené v roce 2006 a veřejnosti byl představen v letech 2008 a 2010 v Goodwoodu. Jeho nejnovější majitel jej získal 27. května během aukce společnosti RM Auctions ve Villa Erba a zaplatil za něj 9.856.000 euro (zhruba 256 milionů Kč). Stanovil tak nový aukční rekord pro tento model Ferrari a zároveň z něj udělal nejdražší automobil prodaný v aukci společnosti RM Auctions v letech 2012 a 2013.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
Zdroj: RM Auctions

Štítky Ferrari Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…