Ferrari 340/375 MM z Le Mans 1953 prodáno za téměř 10 milionů euro

 

Největší hvězdou a rekordmanem aukce pořádané společností RM Auctions v rámci letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se stalo vzácné Ferrari z padesátých let.

Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione s karoserií Pininfarina je jedním z trojice továrních závodních vozů připravených pro mistrovství značek a 24 hodin Le Mans roku 1953.

Pod jeho karoserií se ukrývá trubkový prostorový rám, v jehož přídi je uložen vidlicový dvanáctiválec Lambredi o objemu 4,5 litru s výkonem 250 kW (340 k). Tento motor spolupracující se čtyřstupňovou manuální převodovkou je odvozen od pohonné jednotky Ferrari 375 pro Formuli 1.

V roce 1953 nesl tento konkrétní vůz startovní číslo 14 a na start 24 hodin Le Mans se s ním postavil Mike Hawthorn, s nímž se střídal Nino Farina. Po dvanácti kolech bylo Ferrari na druhém místě, ale bohužel bylo diskvalifikováno. Důvodem bylo dolévání brzdové kapaliny při zastávce v boxech, což odporovalo pravidlu o doplňování jakýchkoliv tekutin před 28. kolem. Vítězem Le Mans 1953 se stali Tony Rolt a Duncam Hamilton s Jaguarem C-Type.

První celkové vítězství si toto Ferrari připsalo na své konto 15. srpna, když dojelo první v závodě na dvanáct hodin v Pescara. Za jeho volantem se tehdy střídali Mike Hawthorn a Umberto Maglioli.

V říjnu 1953 již měl vůz prvního soukromého majitele, jímž se stal Tullio Pacini z Říma. Koncem listopadu byl jedním z pěti Ferrari 375 přihlášených k legendárnímu závodu Carrera Panamericana, do jehož cíle dorazil na šesté pozici.

V roce 1954 zamířilo Ferrari do Spojených států, kde prostřednictvím Luigi Chinetti Motors změnilo do konce padesátých let několikrát majitele až zakotvilo u Gena Curtise. Ten je vlastnil až do začátku sedmdesátých let. V jejich druhé polovině je již svými majiteli využíváno k závodům historických vozů a účastní se i přehlídek elegance.

Majitele vůz měnil i v devadesátých letech a s přibývajícími léty slavil úspěchy na řadě nejrůznějších akcí a například na Louis Vuitton Concours d’Elegance v roce 2000 byl vyhlášen nejlepším vozem přehlídky.

Do současné podoby byl vůz uveden během kompletní renovace zahájené v roce 2006 a veřejnosti byl představen v letech 2008 a 2010 v Goodwoodu. Jeho nejnovější majitel jej získal 27. května během aukce společnosti RM Auctions ve Villa Erba a zaplatil za něj 9.856.000 euro (zhruba 256 milionů Kč). Stanovil tak nový aukční rekord pro tento model Ferrari a zároveň z něj udělal nejdražší automobil prodaný v aukci společnosti RM Auctions v letech 2012 a 2013.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
Zdroj: RM Auctions

Štítky Ferrari Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…