Ferrari California: první informace a navíc fotografie se střechou
13. květen 2008 se stal dnem, kdy se oficiálně představilo nové Ferrari California. Teď jsou zde fotografie vozu s instalovanou skládací střechou.
Ani model, který by měl značce pomoci k nižším flotilovým emisím, se nevzdal osmiválcového motoru. Je jím jednotka se zdvihovým objemem 4,3 l, s přímým vstřikováním paliva do válců a nejvyšším výkonem 338 kW při 7500 ot./min. Novinkou je také umístění osmiválce za přední nápravu, když motory s tímto uspořádáním se dosud ve Ferrari objevovaly až za kokpitem.
California bude dodávána výhradně s celohliníkovou otevřenou karoserií, jejíž pevnou střechu bude v případě příznivého počasí možné uschovat v prostoru za sedadly. Automobilka označuje uspořádání vozu jako 2+, což má upozorňovat na neobvykle širokou variabilitu Californie, ve srovnání s jinými dvoumístnými Ferrari.
Z technických dat zatím automobilka vypustila informaci o zrychlení, které má z 0 na 100 km/h trvat méně než 4 sekundy. V kombinovaném cyklu má vůz produkovat asi 310 g CO2 na 1 km, což přibližně odpovídá spotřebě paliva kolem 13 l/100 km. Uspořádání transaxle s převodovkou u zadní nápravy má pomoci k optimálnímu rozložení hmotnosti. V případě Ferrari California jde o dvouspojkovou převodovku se sedmi rychlostními stupni. Standardem nového modelu jsou keramické brzdy Brembo a protiprokluzový systém F1-Trac uvedený poprvé v modelu 599 GTB Fiorano.
Nepřehlédněte |
Zvuk osmiválce Ferrari California na www.ferraricalifornia.com |
Světová výstavní premiéra je ohlášena na autosalon do Paříže, který se koná letos na počátku podzimu.