Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari LaFerrari: Česká premiéra v Praze!

Michal Fokt
Diskuze (43)
Na showroomu Ferrari na Evropské ulici v Praze je vystaven hybridní hypersport Ferrari LaFerrari. Prohlédněte si jeho exkluzivní fotografie.

Další z řady extrémních supersportovních aut značky Ferrari, pojmenované prostě LaFerrari se světu představilo vloni v březnu na ženevském autosalonu a tento ideový nástupce modelů F40, F50 a Enzo se teprve nyní objevuje v Česku. Ano, tušíte správně, vůz, jenž zavítal do pražského showroomu českého zastoupení značky, není žádná "předváděčka", ale první v tuzemsku zakoupený a dodaný vůz pro zákazníka, jenž svolil s jeho vystavením.

Takže pokud se chystáte skočit do auta a vyrazit na místo, nedělejte to. Vstup je kvůli vystavenému vozu dnes pouze pro zvané a více, než přes sklo dealerství, si LaFerrari určitě vychutnáte v naší fotogalerii, což ostatně platilo i vloni v případě naší ženevské fotogalerie LaFerrari, protože propracovat se hroznem lidí před autosalonovou točnou se také povedlo jen hrstce nejsilnějších. Vůz v rudém pětivrstvém laku Rosso Formula Uno 2007, jenž je stejný, jaký měly maranellské monoposty F1 před sedmi lety, září na komplikovaných, aerodynamicky fluidních liniích karoserie pod nažloutlým světlem téměř magicky a ačkoli o tom v případě sporťáků nikdy nepřemýšlím, první, co mě napadá, je, že by byla věčná škoda nechat si ho na silnici nebo okruhu posekat od kaménků.

Je to asi trošku obsese, ale nablýskané LaFerrari prostě v tomto prostředí nepůsobí jako auto, které byste chtěli potýrat v Mostě, spíše postavit ho do obývákogaráže a oprašovat. I přesto však nepochybuji o tom, že ho majitel čas od času vyveze, jinak by asi těch investovaných 1,040 tisíc euro bez daně moc radosti neudělalo. Mimochodem - do Česka mají dorazit ještě další dva kousky, jejichž majitelé prošli přísným sítem požadavků Maranella.

Když už mluvím o barvě, to je společně s koly a odstínem brzdových třmenů jedna z mála věcí, které lze na karbonovém maranellském hybridu individualizovat, pochopitelně včetně sedadla na míru, pevně přichyceného do monokoku, které si majitel byl osobně naspecifikovat v Maranellu - v tomto případě se totiž momentálním potřebám řidičů přizpůsobují pedály a volant. Zajímavostí určitě je i to, že má LaFerrari dva tankovací otvory. Tím na straně řidiče se doplňuje benzin, pod víčkem na druhé straně se ukrývá elektrická zásuvka.

Aby některé ze 499 vyrobených aut nemělo jinou hodnotu, než jiné jen proto, jaké sériové číslo nese, jsou všechny auta označena pouze 1/499, majitele to ale mrzet nemusí, protože při každém pohledu na volant uvidí ve spodní části věnce své jméno, zvěčněné na plaketě. V našem případě bylo přelepeno, aby byla zachována anonymita majitele.

Tak jak se vám libí, s ročním odstupem? A co myslíte, vytáhnou ho maranellští na Nürburgring nebo se spokojí s "nadvládou" 918 Spyder, respektive (údajně ještě rychlejšího) McLarenu P1?

Michal Fokt
Diskuze (43)
Avatar - Petrolhead_CZ
9. 7. 2014 15:07
Re: Humbuk tuk-tuk
To s tim Speciale ti píšu v příspěvku na kterej reaguješ, jsi slepý? Stejne jako tady píšu, že Ferrari hraje jinou ligu než Lamborghini. Nauč se číst. Porsche může mít peněz kolik chce, ale auta s motorem uprostřed umí Ferrari jako nikdo jiný.
Avatar - Armin Tamzarian
9. 7. 2014 14:55
Re: 104t EUR bez DPH
Když jsem to četl, bylo tam "103 tisíc", pak za chvilku 104 tisíc (to jsem psal komentář), následně opraveno na "1,040 tisíc euro"...
btw, je jedno 1 euro, ale 1,040 eur..skloňuje se..taky neříkáme 72 koruna
Avatar - Martin911Turbo
9. 7. 2014 13:32
Re: Humbuk tuk-tuk
Mě osobně se design Lamborghini za posledních 10 let líbí více jak design Ferrrari za posledních 10 let, samozřejmě sto lidií sto chutí
Porsche 918 že nemá na ferrari ale kdeže, vyprdni se na novináře, ty jeli s původní 918, to co dostanou zákaznici už bude defakto facelift 918, vzhledem ke konkurenci Porsche neustále ladí výkony a do budoucna se stejně u prodaných kusů počítá s komplet aktualizací celého software pro lepší výkon a trakci a slibují se i lepší akumulátory a vylepšené elektromotory. Takže i už konečný majitel může stále zvedat výkon svého supersportu
Nová podvozková platforma a model 988 bude velmi zajímavý počin, sám jsem zvědavý jak jej aplikuje na opačný nonec na Boxstra a Caymana
Avatar - flyboyeda
9. 7. 2014 13:08
Re: Humbuk tuk-tuk
Gallardo mám opravdu hodně rád zejména LP560 je vynikajicí, ale na 458 nestačí ani superlegera 570 ani Squadra Corse a jestli chceš srovnávat jablka s jablkama tak 458 speciále s 570 superlegerou a 458 speciále má navrh

pro lidi co neumí moc jezdit je lepší Lamborghini 4x4 a pro ty co to umí tak pro ty je zas 458 prostě každý si tam najde to své

To že si 988 nejsi jistý stím si nelam hlavu, na to jsou Machři vod Porsche a ti to zvládnou , v Porsche dostali rozum a uvědomili si že s autem s motorem vzadu (911) 458 neporazí, proto udělají nový model s plochým 8válcovým boxerem uprostřed a to se budou dít teprv věci, 988 má téměř neomezenou finanční podporu VW a Porsche je sportovní značka krom těch deb. SUV, modelem 988 dle mě ukažou co v nich je, 918 je spíš zklamání stejně jako I8 od BMW, 988 tu nastolí nový pořádek a 458 pěkně zatopí, stejně tak MClarenu
9. 7. 2014 11:05
Re: Proč ne Veyron?
>:D Ty by jsi mohl dělat z fleku obchoďáka pro Ferrari, takové chvalozpěvy a výčet samých kladů, a jakou formou! Ale veskrze souhlas, osobně jsem nikdy moc nechápal, proč jsou všichni z Veyronu tak paf, proč jej považují za pomalu nejlepší auto milénia, ať už laická veřejnost či odborníci, prostě všichni. Samozřejmě to auto nemůžu soudit z vlastní zkušenosti, věřím, že "něco" na něm být musí. Ale ve mně vždycky vyvolávaly mnohem větší emoce auta jako Ferrari Enzo, McLaren a mnohá další, ale Veyron mě vždycky nechával chladným. Shrnuto do jedné věty - vždycky to u mě byla taková "rozpláclá uhlazená placka s brutálním výkonem, co je schopná se na rovině rozjet přes 400 km/h" a na tom se budoval jeho kult, na nejvyšší rychlosti, dokonalosti a klidu, se kterým ty rychlosti zvládá. To když se podívám na LaFerrari, rozproudí mi to krev v žilách, vyzařuje z něj ta sportovnost, ten hlad po zběsilosti ... to vše mi u Veyronu chybí, ale přiznávám, že tohle je dost subjektivní. Jinak při srovnání dneska - LaFerrari je proti Veyronu nabušeno nejmodernějšími technologiemi, přeci jen 9 let co tyto auta od sebe dělí je straaaaašně moc.