Ferrari LaFerrari: Česká premiéra v Praze!
Další z řady extrémních supersportovních aut značky Ferrari, pojmenované prostě LaFerrari se světu představilo vloni v březnu na ženevském autosalonu a tento ideový nástupce modelů F40, F50 a Enzo se teprve nyní objevuje v Česku. Ano, tušíte správně, vůz, jenž zavítal do pražského showroomu českého zastoupení značky, není žádná "předváděčka", ale první v tuzemsku zakoupený a dodaný vůz pro zákazníka, jenž svolil s jeho vystavením.
Takže pokud se chystáte skočit do auta a vyrazit na místo, nedělejte to. Vstup je kvůli vystavenému vozu dnes pouze pro zvané a více, než přes sklo dealerství, si LaFerrari určitě vychutnáte v naší fotogalerii, což ostatně platilo i vloni v případě naší ženevské fotogalerie LaFerrari, protože propracovat se hroznem lidí před autosalonovou točnou se také povedlo jen hrstce nejsilnějších. Vůz v rudém pětivrstvém laku Rosso Formula Uno 2007, jenž je stejný, jaký měly maranellské monoposty F1 před sedmi lety, září na komplikovaných, aerodynamicky fluidních liniích karoserie pod nažloutlým světlem téměř magicky a ačkoli o tom v případě sporťáků nikdy nepřemýšlím, první, co mě napadá, je, že by byla věčná škoda nechat si ho na silnici nebo okruhu posekat od kaménků.
Je to asi trošku obsese, ale nablýskané LaFerrari prostě v tomto prostředí nepůsobí jako auto, které byste chtěli potýrat v Mostě, spíše postavit ho do obývákogaráže a oprašovat. I přesto však nepochybuji o tom, že ho majitel čas od času vyveze, jinak by asi těch investovaných 1,040 tisíc euro bez daně moc radosti neudělalo. Mimochodem - do Česka mají dorazit ještě další dva kousky, jejichž majitelé prošli přísným sítem požadavků Maranella.
Když už mluvím o barvě, to je společně s koly a odstínem brzdových třmenů jedna z mála věcí, které lze na karbonovém maranellském hybridu individualizovat, pochopitelně včetně sedadla na míru, pevně přichyceného do monokoku, které si majitel byl osobně naspecifikovat v Maranellu - v tomto případě se totiž momentálním potřebám řidičů přizpůsobují pedály a volant. Zajímavostí určitě je i to, že má LaFerrari dva tankovací otvory. Tím na straně řidiče se doplňuje benzin, pod víčkem na druhé straně se ukrývá elektrická zásuvka.
Aby některé ze 499 vyrobených aut nemělo jinou hodnotu, než jiné jen proto, jaké sériové číslo nese, jsou všechny auta označena pouze 1/499, majitele to ale mrzet nemusí, protože při každém pohledu na volant uvidí ve spodní části věnce své jméno, zvěčněné na plaketě. V našem případě bylo přelepeno, aby byla zachována anonymita majitele.
Tak jak se vám libí, s ročním odstupem? A co myslíte, vytáhnou ho maranellští na Nürburgring nebo se spokojí s "nadvládou" 918 Spyder, respektive (údajně ještě rychlejšího) McLarenu P1?