Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari: nástupce modelu Enzo možná nedostane dvanáctiválec

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku pravděpodobně pro pohon nástupce modelu Enzo nepoužije dvanáctiválec, ale sáhne po přeplňovaném motoru s osmi válci do V.

V rozhovoru pro AutoWeek uvedl Roberto Fedeli,technický ředitel Ferrari, že pro následníka modelu Enzo by mohl být vhodnou pohonnou jednotkou osmiválec do V s přeplňováním.

V současnosti sice stále běží vývojový program s Ferrari FXX, ale je velmi pravděpodobné, že jeho dvanáctiválec o objemu 6,2 litru se nestane pohonnou jednotkou žádného sériového modelu, ale na voze i jeho motoru jsou testována technická řešení, která si cestu k sériovým vozům najít mohou.

Zástupci automobilky Ferrari již uvedli, že chtějí u svých vozů snížit emise C02 i spotřebu paliva a toho chtějí dosáhnout snížením hmotnosti svých vozů. Touto cestou se chtějí vydat i při vývoji nástupce modelu Enzo a vytvořit supersport, který by měl mít pohotovostní hmotnost do 1000 kg a měl by být poháněn osmiválcem přeplňovaným dvojicí turbodmychadel, tato kombinace by měla zajistit podobný poměr váhy a výkonu jakou disponuje v současnosti model FXX.

Nástupce supersportovního Ferrari Enzo, který se v případě dosažení hmotnosti pod 1000 kg a použití přeplňovaného osmiválce, svou koncepcí přiblíží svému prapředku Ferrari F40, můžeme údajně očekávat do roku 2012.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)
Avatar - 125S
30. 11. 2007 23:44
Re: Ekologům nejde o ekologii
Jenomže Ferrari má tradici ve dvanáctiválcích, už od čtyřicátých let, to že u F40 použilo véosmičku s přeplňováním ,bylo sbůsobeno modou v době turbomotorů... :-)
30. 11. 2007 14:28
Re: ferrari musí být bez přeplňování
[odkaz]

..? ;-)

[edit]pardon, koukám že to už bylo zbytečný.
30. 11. 2007 14:00
Re: 300?
prave o tý nespravedlnosti to je..např. celá eu se navenek snaží vypadat jak jde o ekologii, ale na druhý straně uměle sráží cenu nafty podstatně nižší minimální spotřební daní než u benzínu..stejně tak mírnější emisní normy pro naftový motory, a všeobecně mírnější normy pro náklaďáky.

To že diesely by stejný normy jako benzín nebyly schopny plnit je fakt..ale ekologicky smýšlející eu to vyřeší jejich zmírněním. Tak komu tady jde o ovzduší...

Každopádně se musím přidat, ferrari na to jde dobře..snížit hmotnost nikdy neuškodí:)
30. 11. 2007 13:41
Re: 300?
S daněma je to přesně naopak, jde o to kolik kdo vydělá a kolik tím pádem daní, ale to je fuk.

Nemyslel sem rušit normy pro automobilkjinouy s menší produkcí. Ale co třeba zřídit zřídit to jako nějakou analogii přihlašování veteránů. Stálo by to peníze, bylo by v tom něco papírování, ale normy splnitelný. Tak jako tak jsou tyhle auta natolik drahý na provoz..a každej majitel ferrari si imho raději připlatí než aby jezdil na bionaftu..
30. 11. 2007 06:28
Re: Ekologům nejde o ekologii
Ferarri F40 ti nie je dosť vrcholný model? Tiež malo turbo V8.