10.3. 2016 Michal Fokt

Ferrari říká NE! Čemu všemu?

 

Italská sportovní značka má určitá pravidla a zvyklosti, která nehodlá měnit, ať jsou aktuální trendy jakékoli. Co od ní určitě nemůžete očekávat?

Automobilový průmysl prochází v posledních letech bouřlivými změnami, které se kromě výrobců hlavního proudu nevyhýbají ani okrajovým značkám s dosud velmi konzervativní filozofií. Rozšiřují nabídku aut o dříve nepřijatelné modely, motorizace, výbavy a materiály, dá se říci, že dnes už si nemůžeme být téměř ničím jistí. V současné době se zdá, že jedinou jistotou zůstává automobilka Ferrari. Nebo se hnou nějakým nežádoucím ledy i zde?

Top Gear vyzpovídal v Ženevě šéfa Ferrari a FCA Sergia Marchionneho a zeptal se ho na některé potenciálně palčivé otázky. Padl pochopitelně dotaz na SUV, respektive crossover, na toto téma se ale Sergio již vyjádřil velmi jasně. Další "ne" říká boss italské automobilky bezhlavému navyšování produkce, které by poškodilo exkluzivitu značky. Jak už se nějaký čas hovoří, Ferrari považuje za optimální vyrábět ročně kolem 9000 vozů (tedy zhruba o třetinu), více je ale už pro Maranello nepřijatelné.

Ferrari také nemá v plánu chrlit speciální edice jak na běžícím páse a to ze stejného důvodu jako nebude navyšovat produkci - Marchionne chce, aby speciální edice Ferrari zákazníci "brali opravdu vážně". V okamžiku, kdy jedna limitka skončí a objeví se jiná, bude poškozena exkluzivita, kterou klienti za své peníze vyžadují.

A co Ferrari, které se bude řídit samo? Autonomní systémy u maranellské značky projdou prý jen "přes Marchionneho mrtvolu", vozy se vzpínajícím se koníkem jsou postaveny pro řidiče a není důvod na tom nic měnit.

Dosud to vypadalo dobře i ohledně víceválcových motorů - dnes má Ferrari dva V12 a dva V8 a dosud jsme slyšeli, že vé-dvanáctky kvůli exkluzivitě v nabídce zůstanou bez ohledu na downsizingové trendy a teď sice automobilka vyvinula šestiválec, ale využívají ho pouze značky Maserati a Alfa Romeo. A jak to bude vypadat dál? Marchionne v tomto ohledu už odpovídá vyhýbavě. Ferrari je prý přizpůsobivá značka a bude reagovat na podmínky na trhu. Nechává si tak Marchionne otevřená vrátka pro šestiválec? Ostatně s V6 se dnes závodí i ve formuli 1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 

Štítky Ferrari Sportovní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Vodíkový pohon automobilů: Nechceme lithium, chceme vodík

Dnes 08:00

Konec nářků nad omezeným dojezdem a zdlouhavým nabíjením elektromobilů. Vodíkový pohon, který nabídne mnohem víc komfortu i užitku, ztrácí nádech sci-fi. Jeho nástup do osobních aut už nikdo nezadrží.




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Vydávat se na cesty bez alespoň základní znalosti cizího jazyka dělá z poutníka nesamostatného tvora, odkázaného…