10.3. 2016 Michal Fokt

Ferrari říká NE! Čemu všemu?

 

Italská sportovní značka má určitá pravidla a zvyklosti, která nehodlá měnit, ať jsou aktuální trendy jakékoli. Co od ní určitě nemůžete očekávat?

Automobilový průmysl prochází v posledních letech bouřlivými změnami, které se kromě výrobců hlavního proudu nevyhýbají ani okrajovým značkám s dosud velmi konzervativní filozofií. Rozšiřují nabídku aut o dříve nepřijatelné modely, motorizace, výbavy a materiály, dá se říci, že dnes už si nemůžeme být téměř ničím jistí. V současné době se zdá, že jedinou jistotou zůstává automobilka Ferrari. Nebo se hnou nějakým nežádoucím ledy i zde?

Top Gear vyzpovídal v Ženevě šéfa Ferrari a FCA Sergia Marchionneho a zeptal se ho na některé potenciálně palčivé otázky. Padl pochopitelně dotaz na SUV, respektive crossover, na toto téma se ale Sergio již vyjádřil velmi jasně. Další "ne" říká boss italské automobilky bezhlavému navyšování produkce, které by poškodilo exkluzivitu značky. Jak už se nějaký čas hovoří, Ferrari považuje za optimální vyrábět ročně kolem 9000 vozů (tedy zhruba o třetinu), více je ale už pro Maranello nepřijatelné.

Ferrari také nemá v plánu chrlit speciální edice jak na běžícím páse a to ze stejného důvodu jako nebude navyšovat produkci - Marchionne chce, aby speciální edice Ferrari zákazníci "brali opravdu vážně". V okamžiku, kdy jedna limitka skončí a objeví se jiná, bude poškozena exkluzivita, kterou klienti za své peníze vyžadují.

A co Ferrari, které se bude řídit samo? Autonomní systémy u maranellské značky projdou prý jen "přes Marchionneho mrtvolu", vozy se vzpínajícím se koníkem jsou postaveny pro řidiče a není důvod na tom nic měnit.

Dosud to vypadalo dobře i ohledně víceválcových motorů - dnes má Ferrari dva V12 a dva V8 a dosud jsme slyšeli, že vé-dvanáctky kvůli exkluzivitě v nabídce zůstanou bez ohledu na downsizingové trendy a teď sice automobilka vyvinula šestiválec, ale využívají ho pouze značky Maserati a Alfa Romeo. A jak to bude vypadat dál? Marchionne v tomto ohledu už odpovídá vyhýbavě. Ferrari je prý přizpůsobivá značka a bude reagovat na podmínky na trhu. Nechává si tak Marchionne otevřená vrátka pro šestiválec? Ostatně s V6 se dnes závodí i ve formuli 1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Eurokomisařka Bieńkowská vyzvala Volkswagen k odškodnění zákazníků v Evropě Eurokomisařka Bieńkowská vyzvala Volkswagen k odškodnění zákazníků v Evropě

Eurokomisařka pro vnitřní trh Elžbieta Bieńkowská dnes…

Dubaj za 71 miliard prodlouží své metro. Připravuje se na Expo Dubaj za 71 miliard prodlouží své metro. Připravuje se na Expo

Kontrakt na prodloužení městského systému metra v Dubaji…

Počet obětí útoku v Istanbulu vzrostl na 41, zraněných je 239 Počet obětí útoku v Istanbulu vzrostl na 41, zraněných je 239

Sebevražední atentátníci zabili v úterý večer na…

Protonové centrum se po několikaletých sporech dohodlo s VZP Protonové centrum se po několikaletých sporech dohodlo s VZP

Soukromá ozařovací klinika Protonové centrum Praha…

 

Štítky Ferrari Sportovní

 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo…

Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů Škoda Fabia Kofola: Nová limitovaná edice zahrnuje 99 exemplářů

Škoda představila limitovanou edici Kofola určenou pro…

 



Autoslevy


Související články
Video:  Já vám ukážu, jak se to nemá dělat Video: Já vám ukážu, jak se to nemá dělat

Stovky koní pod kapotou a pohon zadních kol jsou většinou…

Ferrari 360 Modena stále umí přitáhnout pozornost Ferrari 360 Modena stále umí přitáhnout pozornost

Japonská tuningová společnost Liberty Walk se proslavila…

 



 
Legendy východního bloku: Ty nejzajímavější pětidveřové modely

Legendy východního bloku: Ty nejzajímavější pětidveřové modely

Dnes 12:50

Hatchbacky dnes patří mezi nejoblíbenější druhy karoserie. Zatímco na Západě už v sedmdesátých letech byly trendem, na Východě teprve nastupovaly.




Blesk.cz

„Vítejte v pekle“: Brazilská policie varuje před olympiádou turisty

„Vítejte v pekle“: Brazilská policie varuje před…

Pořádné překvapení čekalo turisty, kteří přiletěli na letiště v Riu de Janeiru. Brazilští policisté je uvítali…

Babiš má s úvěrem pro ANO utrum. Darovat už může jen tři miliony ročně

Babiš má s úvěrem pro ANO utrum. Darovat už může jen…

Strany zřejmě budou mít od příštího roku zákonem omezeny výdaje na volební kampaně. V případě voleb do Sněmovny…

 

iSport.cz

Škrtel nemusí Kloppa! Snad si to přečte, psal o sprosté nadávce

Škrtel nemusí Kloppa! Snad si to přečte, psal o…

Většina fotbalistů si ho rychle zamiluje. To samé se trenérovi Jürgenu Kloppovi povedlo v Liverpoolu, kde za ním…

Ščasný dá šanci mládí. Do Rakouska beru Pulkraba, Schicka i Čermáka, řekl

Ščasný dá šanci mládí. Do Rakouska beru Pulkraba,…

První přípravný zápas před novou sezonou má Sparta za sebou. Na Strahově porazila České Budějovice 2:1. I když…

 

Reflex.cz

Babišovy koblihy v ohrožení nejsou, ale dárci ANO se musí zmenšit či rozmnožit

Babišovy koblihy v ohrožení nejsou, ale dárci ANO se…

Prázdné stranické pokladny a snaha podvázat bezedný měšec miliardáře Andreje Babiše a ředitelíčků jeho firem…

Den nezávislosti 2: Kolik klišé se dá narvat do jednoho velkofilmu?

Den nezávislosti 2: Kolik klišé se dá narvat do…

Roland Emmerich byl kdysi dávno braný jako král filmových megalomanů. Kde ostatním stačilo ohrožení města, on…