reklama


10.3. 2016 Michal Fokt

Ferrari říká NE! Čemu všemu?

 

Italská sportovní značka má určitá pravidla a zvyklosti, která nehodlá měnit, ať jsou aktuální trendy jakékoli. Co od ní určitě nemůžete očekávat?

Automobilový průmysl prochází v posledních letech bouřlivými změnami, které se kromě výrobců hlavního proudu nevyhýbají ani okrajovým značkám s dosud velmi konzervativní filozofií. Rozšiřují nabídku aut o dříve nepřijatelné modely, motorizace, výbavy a materiály, dá se říci, že dnes už si nemůžeme být téměř ničím jistí. V současné době se zdá, že jedinou jistotou zůstává automobilka Ferrari. Nebo se hnou nějakým nežádoucím ledy i zde?

Top Gear vyzpovídal v Ženevě šéfa Ferrari a FCA Sergia Marchionneho a zeptal se ho na některé potenciálně palčivé otázky. Padl pochopitelně dotaz na SUV, respektive crossover, na toto téma se ale Sergio již vyjádřil velmi jasně. Další "ne" říká boss italské automobilky bezhlavému navyšování produkce, které by poškodilo exkluzivitu značky. Jak už se nějaký čas hovoří, Ferrari považuje za optimální vyrábět ročně kolem 9000 vozů (tedy zhruba o třetinu), více je ale už pro Maranello nepřijatelné.

Ferrari také nemá v plánu chrlit speciální edice jak na běžícím páse a to ze stejného důvodu jako nebude navyšovat produkci - Marchionne chce, aby speciální edice Ferrari zákazníci "brali opravdu vážně". V okamžiku, kdy jedna limitka skončí a objeví se jiná, bude poškozena exkluzivita, kterou klienti za své peníze vyžadují.

A co Ferrari, které se bude řídit samo? Autonomní systémy u maranellské značky projdou prý jen "přes Marchionneho mrtvolu", vozy se vzpínajícím se koníkem jsou postaveny pro řidiče a není důvod na tom nic měnit.

Dosud to vypadalo dobře i ohledně víceválcových motorů - dnes má Ferrari dva V12 a dva V8 a dosud jsme slyšeli, že vé-dvanáctky kvůli exkluzivitě v nabídce zůstanou bez ohledu na downsizingové trendy a teď sice automobilka vyvinula šestiválec, ale využívají ho pouze značky Maserati a Alfa Romeo. A jak to bude vypadat dál? Marchionne v tomto ohledu už odpovídá vyhýbavě. Ferrari je prý přizpůsobivá značka a bude reagovat na podmínky na trhu. Nechává si tak Marchionne otevřená vrátka pro šestiválec? Ostatně s V6 se dnes závodí i ve formuli 1.

Spolupracujeme s TipCars.com
Andrej Babiš před druhým dnem sněmu: Ať si hnutí zvolí, koho chce Andrej Babiš před druhým dnem sněmu: Ať si hnutí zvolí, koho chce

V sobotu Andrej Babiš bez protivníka obhájil post…

V Německu najel řidič autem do lidí na chodníku, tři zranil. Policie ho dopadnula V Německu najel řidič autem do lidí na chodníku, tři zranil. Policie ho dopadnula

Řidič osobního auta odpoledne v německém Heidelbergu…

Národní galerie zavřela všechny budovy. Nedorazila ochranka Národní galerie zavřela všechny budovy. Nedorazila ochranka

Národní galerie v Praze musela nečekaně zavřít všechny…

Tygr v masně a žádné falešné housle. Co se stalo první den na sněmu ANO Tygr v masně a žádné falešné housle. Co se stalo první den na sněmu ANO

Před Centrem pohybové medicíny na pražském Chodově to…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat! Kia uvedla Rio na český trh. Prozradila ceny a pak jej nechala posprejovat!

Kia představila čtvrtou generaci modelu Rio už minulý rok…

 






 
Ceny aut v Česku letos vzrostou. O kolik to bude?

Ceny aut v Česku letos vzrostou. O kolik to bude?

Dnes 18:35

Ceny nových aut na českém trhu půjdou v letošním roce mírně nahoru. Důvodem je zvyšování cen surovin, ekonomický růst i příchod nových modelů.




Blesk.cz

Řidič najel v Německu do skupiny lidí: Jeden člověk zemřel, pachatele zastavila střelba

Řidič najel v Německu do skupiny lidí: Jeden člověk…

Jednoho člověka zabil a další dva zranil řidič, který v Heidelbergu najel do skupiny osob. Muž ozbrojený nožem…

Sněm ANO: „Urputné h*vado“ Babiš je opět předsedou. Co na to Sobotka a Kalousek?

Sněm ANO: „Urputné h*vado“ Babiš je opět předsedou.…

Znovuzvolení Andreje Babiše předsedou ANO bylo vrcholem sobotního dne jednání sněmu hnutí. Babiš tu už v úvodním…

 

iSport.cz

Pivarníka štve ztráta ve Zlíně: Pět hráčů nepodalo ani průměrný výkon

Pivarníka štve ztráta ve Zlíně: Pět hráčů nepodalo…

Nejde to zrovna hladce. Po upachtěné výhře nad poslední Příbramí (1:0) přišlo zaváhání ve Zlíně (0:0). A hlavně…

Ranieri: Můj sen v Leicesteru zemřel. Má, co si zasloužil, šokuje brankář

Ranieri: Můj sen v Leicesteru zemřel. Má, co si…

Fotbalový svět zůstal v šoku, když mistrovský Leicester bez milosti vyhodil trenéra Claudia Ranieriho. K hořkému…

 

Reflex.cz

Evropa má vážný problém: Opouští ji stále víc bohatých lidí, největší exodus postihl Francii

Evropa má vážný problém: Opouští ji stále víc…

Evropa je tak zahleděná do sebe, že si ani nevšímá negativního trendu posledních let – opouštějí ji bohatí lidé.…

Pravice se mýlí, otcovská dovolená je dobrá věc

Pravice se mýlí, otcovská dovolená je dobrá věc

Včera prošla sněmovnou otcovská dovolená - týden volna pro tatínky po narození jejich dítěte. Opatření je to…

 
 
reklama