Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari říká NE! Čemu všemu?

Michal Fokt
Diskuze (9)
Italská sportovní značka má určitá pravidla a zvyklosti, která nehodlá měnit, ať jsou aktuální trendy jakékoli. Co od ní určitě nemůžete očekávat?

Automobilový průmysl prochází v posledních letech bouřlivými změnami, které se kromě výrobců hlavního proudu nevyhýbají ani okrajovým značkám s dosud velmi konzervativní filozofií. Rozšiřují nabídku aut o dříve nepřijatelné modely, motorizace, výbavy a materiály, dá se říci, že dnes už si nemůžeme být téměř ničím jistí. V současné době se zdá, že jedinou jistotou zůstává automobilka Ferrari. Nebo se hnou nějakým nežádoucím ledy i zde?

Top Gear vyzpovídal v Ženevě šéfa Ferrari a FCA Sergia Marchionneho a zeptal se ho na některé potenciálně palčivé otázky. Padl pochopitelně dotaz na SUV, respektive crossover, na toto téma se ale Sergio již vyjádřil velmi jasně. Další "ne" říká boss italské automobilky bezhlavému navyšování produkce, které by poškodilo exkluzivitu značky. Jak už se nějaký čas hovoří, Ferrari považuje za optimální vyrábět ročně kolem 9000 vozů (tedy zhruba o třetinu), více je ale už pro Maranello nepřijatelné.

Ferrari také nemá v plánu chrlit speciální edice jak na běžícím páse a to ze stejného důvodu jako nebude navyšovat produkci - Marchionne chce, aby speciální edice Ferrari zákazníci "brali opravdu vážně". V okamžiku, kdy jedna limitka skončí a objeví se jiná, bude poškozena exkluzivita, kterou klienti za své peníze vyžadují.

A co Ferrari, které se bude řídit samo? Autonomní systémy u maranellské značky projdou prý jen "přes Marchionneho mrtvolu", vozy se vzpínajícím se koníkem jsou postaveny pro řidiče a není důvod na tom nic měnit.

Dosud to vypadalo dobře i ohledně víceválcových motorů - dnes má Ferrari dva V12 a dva V8 a dosud jsme slyšeli, že vé-dvanáctky kvůli exkluzivitě v nabídce zůstanou bez ohledu na downsizingové trendy a teď sice automobilka vyvinula šestiválec, ale využívají ho pouze značky Maserati a Alfa Romeo. A jak to bude vypadat dál? Marchionne v tomto ohledu už odpovídá vyhýbavě. Ferrari je prý přizpůsobivá značka a bude reagovat na podmínky na trhu. Nechává si tak Marchionne otevřená vrátka pro šestiválec? Ostatně s V6 se dnes závodí i ve formuli 1.

Michal Fokt
Diskuze (9)
15. 3. 2016 00:23
Re: V12 V10 V8 V6
Třecí plocha je u čtyřválce o 100cm2 menší než u šestiválce. Čtyřválec je o něco menší, lehčí a Lexus to využívá u hybridu, kde přidává váhu a ubírá prostor baterie, elektromotor a příslušná kabeláž. Také je levnější na výrobu a i počet dílů je menší.
Avatar - Hammunasakra
10. 3. 2016 15:15
Re: Já říkám NE FF
FF už není, teď je GTS4Lusso :-)
Avatar - Jaros71
10. 3. 2016 14:38
Re: Já říkám NE FF
je to krásné Ferrari ;-)
10. 3. 2016 14:08
Re: V12 V10 V8 V6
nedávno jsem přemýšlel nad tím, proč Lexus z šestiválce 2,5 udělal čtyřválec 2,5l. třecí plocha válců a ztráty přece budou stejné, ne?
Avatar - flyboyeda
10. 3. 2016 12:31
Re: V12 V10 V8 V6
Má pravdu, snižování Válců s tí může i nemusí souviset